Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 24
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14213


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 23 mei, 2010 22:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

rijd jij rustig of hard?

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 11:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
rijd jij rustig of hard?


De vorige eigenaar heeft er, volgens eiegen zeggen, zeer rustig mee gereden.
De auto is pas een week of twee in mijn bezit en heeft deze storing van het begin.
Sip


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
geert P
Lite Member


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 7-2-2008
Berichten: 454
Woonplaats: Blauwhuis (friesland)
Auto: VW golf V variant BLS
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 12:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goede vraag van Fedde, het antwoord bevestigd de diagnose:

Je het een variabele turbo. Inwendig zit een variabele geometrie waarmee de turbodruk geregeld kan worden. Dit wordt middels een onderdruksysteem geregeld door de boardcomputer. Als je met een TDI altijd erg rustig rijdt, vervuild je turbo inwendig en omdat er niet veel gevraagd wordt blijft het verstelmechanisme niet goed gangbaar. De versteller gaat dus zwaar lopen of vastzitten.
Bij accelereren kan de turbo niet snelgenoeg volgen en er ontstaat overdruk of onderdruk. De comuter registreert dit en zet de motor in een noodprogramma om schade te voorkomen.

Oplossing is de versteller gangbaar maken. Dat kan door de turbo uitelkaar te (laten) halen en inwendig goed schoon te maken, maar als hij zwaar loopt kan dat vaak ook nog wel door de turbo te laten zweten: veel hete gassen er door heen jagen en de versteller veel te laten werken.
Dat laatste verdient de voorkeur om te proberen, het scheelt flink kosten.

Koop dus een flesje dieselreiniger van Forte, en ga flink trappen. Stevig doortrekken vanaf 2200 toeren tot dik 4000 - 4500 toeren en niet te lang constant rijden. Er staat genoeg over in dit forum.

Ga er niet mee naar een dealer: die wil je vast een dure nieuwe turbo aansmeren. Lukt het niet zoek met schoonrijden, zoek dan contact met een van de site sponsoren: die kunnen hem voor je openmaken en schoonmaken. Vaak kun je er dan weer jaren mee toe. Tot slot:probleem komt regelmatig voor bij TDi's


Waterman Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van geert PBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 14:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ga zo een flesje van dat spul kopen.
Ik ga ook de afspraak met de dealer afzeggen, zij zouden donderdag de G71 - Sensor (spruitstukdruk) vervangen.

Dank voor het advies.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 22:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

geert P schreef:
Koop dus een flesje dieselreiniger van Forte


Ik neem aan dat je Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner bedoelt?


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 24
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14213


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

die druksensor vervang je dan voor jan met de korte achternaam

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 08:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
die druksensor vervang je dan voor jan met de korte achternaam


Afspraak met de dealer is afgezegd.... Oke


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
geert P
Lite Member


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 7-2-2008
Berichten: 454
Woonplaats: Blauwhuis (friesland)
Auto: VW golf V variant BLS
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 18:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jpv schreef:
Ik neem aan dat je Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner bedoelt?



Jep...


Waterman Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van geert PBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 19:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vandaag mijn flesje Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner binnen, maar in de tussentijd flink door gereden, ik heb deze weekl geen noodloop meer gehad.

Ik hou jullie op de hoogte


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
jpv
Lite Member



Geregistreerd op: 21-5-2010
Berichten: 14

Auto: Passat Variant 1.9 TDI 85 kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 07 jun, 2010 08:06  Onderwerp: Goed ! (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste allemaal,

De storing is helemaal weg, ik wil jullie bedanken voor het meedenken en de adviezen!

Borre bedankt voor het uitlezen!

topic kan wat mij betreft gesloten worden.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van jpvBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JD EngineeringCeltemp
Diesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!Jos
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Vagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>

© TDI Club Nederland 2008