Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TheGunners
Lite Member


Leeftijd: 23
Geregistreerd op: 18-9-2014
Berichten: 142

Auto: Audi A3 8V Pro line plus
morocco.gif
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2015 01:18  Onderwerp:   Oude diesels worden zwaarder belast... Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De autobelastingen gaan op de schop. Het aantal bijtellingscategorieŽn voor leaserijders wordt teruggebracht naar twee. De aanschafbelasting (ook wel bekend als de BPM) wordt beperkt en de motorrijtuigenbelasting gaat een stuk omlaag.

De veranderingen zouden in 2017 moeten ingaan. Het kabinet bespreekt heel binnenkort de zogeheten 'Autobrief 2.0', waarin de voorstellen staan.

Er staat ook in dat volledig elektrische auto's worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Er komt een eind aan de gedeeltelijke vrijstelling voor semi-elektrische auto's. Tussen 2017 en 2020 moet de fiscale stimulering van hybride auto's worden afgebouwd.

Oude dieselauto's worden straks zwaarder belast, staat in de brief.

Bijtelling
Per 2017 zijn er dus twee bijtellingscategorieŽn (dat zijn er nu nog vijf). De meeste auto's zullen vallen in het hoge tarief van 22 procent. Voor zero-emissieauto's komt een laag tarief van 4 procent.

Begin deze maand presenteerde een 'brede coalitie' een alternatief autobelastingplan. Dat ging uit van een laag tarief van 7 procent en een hoog tarief van 20 of 21 procent.

ZIE OOK: Column: Wat zijn de uitvluchten voor de auto van de zaak?

Vorig jaar nam staatssecretaris Wiebes van FinanciŽn de voorstellen van de coalitie nog over. Die bestaat uit de 'autoclubs' Bovag, RAI, VNA en ANWB, maar ook uit de werkgeversorganisatie VNO-NCW, de organisatie voor het midden- en kleinbedrijf MKB Nederland en de verenigingen Natuur & Milieu en Milieudefensie.(Bron: RTL Nieuws)
--

Wat verstaan we onder een oude diesel? Moeten wij dus straks wederom meer belasting betalen? Of valt een auto tussen 2000-2005 niet onder de oude diesels?

_________________
Volkswagen Golf 4 1.9 TDI 110KW 2003 Highline

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TheGunnersBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Lite Member


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 21-3-2005
Berichten: 6328
Woonplaats: Noord Brabant
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2015 06:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk juist dat diesels van voor 2007-2008 ivm af-fabriek roetfilter/dpf onder de oude diesels vallen. Als de MRB zo noemenswaardig omhoog gaat dan kun je al raden wat er met de waarde gebeurd van deze doelgroep.

_________________
VeeWee T5
VeeWee Bora

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6450


romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2015 12:53  Onderwerp:   Re: Oude diesels worden zwaarder belast... Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TheGunners schreef:
Wat verstaan we onder een oude diesel? Moeten wij dus straks wederom meer belasting betalen? Of valt een auto tussen 2000-2005 niet onder de oude diesels?

Utrecht vindt dieselautos ouder dan 1 jan 2001 oud,
Rotterdam kijkt naar de milieuclassificatie maar kijkt ook naar datum eerste toelating

Quote:
- Toegangseis voor diesel vrachtauto's is Euro-IV.
- Toegangseis voor diesel bestel- en personenauto's is Euro3 (DET 2001). Deze eis wordt per 1 januari 2018 aangescherpt tot Euro4 (DET 2005).
- Toegangseis voor benzine bestel- en personenauto's is Euro1 (DET 1992).

*DET = Datum Eerste Toelating. Zie de uitleg onder aan deze pagina

http://www.rotterdam.nl/milieuzone

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Autodiagnose-mobiel
VVTUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringJos
Chiptuning FenoVagtechniek

© TDI Club Nederland 2008