Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 19:42  Onderwerp:   Dieselpomp hulp nodig Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zwaai Wie o wie kan en/of wil me helpen met het probleem waar ik al 2 maanden mee zit.
Ben bezig met een tdi uit een golf 3 in een golf 2 te zetten de 2 is van 1985 en heeft dus zekeringkast CE1.
Mijn bedoelling is dus dat deze electronische pomp van 3 er af gaat en een mechanische terug op maar nu heb ik wel een mechanische maar deze is van een 1.9d . uit type 3 is daar een oplossing evt voor of heeft er iemand een td pomp ligen van 1.6 of 1.9 beide zijn goed ..... Huil Huil


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 56
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4624

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voor de TDI zul je minstens een aangepaste mechanische pomp moeten hebben/bouwen.

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 21:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi Jos,
Wat bedoel je met aangepaste mechanische pomp moeten hebben/bouwen.
Werk zelf namelijk op een auto sloperij dus moet op zich geen punt zijn om er een te maken ofzo


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member



Geregistreerd op: 27-5-2003
Berichten: 9473
Woonplaats: 0597
Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 15:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een "normale" TD pomp geeft denk ik te weinig druk.
Je moet een pomp hebben die geschikt is voor een TDI die aangepast wordt naar het lopen zonder elektronica.

Maar als je op een sloop werkt kun je ook een kabelboom van een Golf3 TDI pakken. Dat is wel de beste oplossing denk ik


   OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 15:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja oké maar dan moet ik ook de pedalen enzo overzetten zekering kast contact slot en enz enz


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14631


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 17:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Contactslot is niet nodig, je kunt startblokkering vrij eenvoudig uit laten zetten.
Het gaspedaal moet electrisch gemaakt worden, dit kan door een potmeter onder de motorkap te plaatsen aan je originele gaskabel, of liever door daadwerkelijk het pedaal aan te passen

1 ding is zeker, een motor zal het mooist lopen met ecu. daar is deze motor voor gemaakt.

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 18:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oké heb nu ook een blok uit type 3 in liggen alleen is deze wel mechanisch maar geen tdi nog niet
En de start blokkering van de deze is bij de pomp er af gehaald


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8895
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 20:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou ook met ecu doen, anders krijg je eerder zo iets Smile http://www.tdiclub.nl/album/displayimage.php?album=34&pos=11

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 21:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oke in hoeverre heb ik de kabelboom nodig compleet met zekering kast of wat stellen jullie voor


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
reistje
Lite Member



Geregistreerd op: 30-11-2015
Berichten: 13


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2017 17:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sommige mensen vervangen de zekeringkast andere houden de originele. Bij mij zit er een zekerkast van een Golf 3 in. Met de gedachte dat de swap zo volledig mogelijk was.

Hoezo wil je eigenlijk over naar een mechanische pomp? Wil je coal rollen? Voor het gemak hoef je het in ieder geval niet te doen want dan is alles overzetten inclusief electronica en ECU een stuk makkelijker.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van reistjeBekijk gebruikers profielStuur PM
daaske
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Raamsdonkveer

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2017 23:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou ben er uit kwam vandaag een tdtje binnen met mechanische turbo pomp erop dus verwacht binnen nu en 2 mnd de tdi er in te gooien en er dus een (m)tdi van te maken


Steenbok Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van daaskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Chiptuning FenoFullmember worden? Klik Hier!
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Autodiagnose-mobielJos
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008