Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Macab
Lite Member



Geregistreerd op: 27-4-2006
Berichten: 12


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 10:47  Onderwerp:   Turbo drama Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vorige week een turbodrama met mijn Golf IV TDi, op vijf kilometer van huis valt de turbodruk geheel weg en een militairstijl-rookgordijn volgt mijn wagen. Direct kon ik het veranderde fluit geluid van mijn turbo plaatsen.
Maar wat nu? Mijn Golf is 16 jaar oud en het vervangen van de turbo door een geheel nieuwe lijkt een misinvestering, 1000 euro voor turbo en arbeidsloon lijkt welhaast meer dan de dagwaarde van mijn wagen.
Wat ik mij nu afvraag: is het zelf demonteren van de turbo zoveel werk, (amateur autosleutelaar) en is een revisie van de turbo aan te raden?


 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van MacabBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14681


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 16:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat voor motorcode heeft de golf?

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Stefan089
Lite Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 3-4-2017
Berichten: 23

Auto: Golf Variant 1.9 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 18:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ligt ook wel beetje aan je eigen sleutelvaardigheid. Als je het aandurft is het in mijn ogen wel te doen. Je moet wel weten wat je doet, turbo's zijn gevoelige onderdelen. Belangrijk is ook om (proberen) te achterhalen of je de oorzaak van overlijden kunt vinden. Wat heeft hij gelopen?


Schorpioen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Stefan089Bekijk gebruikers profielStuur PM
Macab
Lite Member



Geregistreerd op: 27-4-2006
Berichten: 12


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 09:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Motorcode AJM
85KW TDi PD (klein beetje opgepiept)
Gelopen: 277.000

Iemand wellicht ervaring met APS uit Capelle ad IJssel voor Turbo revisie?


 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van MacabBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14681


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 10:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In dit geval zou ik niet gaan voor revisie, de turbo van een ajm is al oud (boutjes breken inwending eigenlijk altijd af) ook zijn de wat nieuwere types gewoon beter te regelen, hiermee heb je veel minder een piekende turbo.

Hoe oud is de auto?

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Macab
Lite Member



Geregistreerd op: 27-4-2006
Berichten: 12


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 18:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Feb 2001 Knipoog

Volgens APS, zou e.e.a. goed mogelijk zijn en zelf in te bouwen. Zij leveren het binnenwerk van de turbo.
Ze hebben op de website ook instructie video's.

https://turboonderdelen.nl/turbo_onderdelen


 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van MacabBekijk gebruikers profielStuur PM
Thijs_Rallye
Lite Member


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 19-2-2010
Berichten: 75

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 13 mei, 2017 13:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je zal het toch eerst los moeten halen om het te beoordelen. Als het lager er ook uitgenaaid is, is je compressor en turbinehuis hoogstwaarschijnlijk ook beschadigd en kom je niet weg met alleen een binnenwerk.

Turbo's zijn zoals Stefan zegt gevoelige apparaten. Persoonlijk zou ik voor een ruil turbo of je huidige door een kundig bedrijf laten reviseren. Het is echt een vak apart.


Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14681


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 mei, 2017 10:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kennis van mij wisselt deze week zijn turbo voor een grotere, hierbij komt een goede turbo vrij. zie PM

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Jos
Chiptuning FenoOBD Chiptuning
VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringAutodiagnose-mobiel
Fullmember worden? Klik Hier!
Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008