Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 7


blank.gif
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 11:18  Onderwerp:   Transporter AXD 2.5 TDI in noodloop. N75 of Turbo? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sinds een paar dagen gaat mijn 2.5 TDI regelmatig de noodloop in. Melding in de ECU is 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded. Ik heb de auto uit laten lezen met VCDS en zie daar inderdaad regelmatig hogere turbodruk dan gevraagd wordt. Wat mij opvalt is dat het alleen voorkomt als de auto echt lekker warm is. Ik heb daarop eens de functie van de N75 getest bij een warme en een koude motor en zie daar een duidelijk verschil tussen het verhogen en verlagen van de turbodruk wanneer de auto koud is en wanneer deze warm is. Het lijkt erop dat wanneer hij warm is de turbodruk veel langzamer verlaagt wordt. Dat is ook wat ik zie vlak voordat de auto in noodloop schiet (de druk blijft té lang té hoog als ik het gas los laat).

De vraag is nu: is het een vuile turbo die hier problemen oplevert óf is het een N75 die de druk niet op tijd krijgt teruggeregeld?

https://pasteboard.co/GNO5VUh.jpg

Hier nog een log tijdens het rijden, aan het einde noodloop.

https://pasteboard.co/GNO5BcD.jpg


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid


Leeftijd: 58
Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 7087

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2017 13:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://wiki.tdiclub.nl/VAG-COM-loggen

_________________
Audi A6 Avant 3.0TDI 180Kw.

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14700


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 08:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij een AXD is het meestal de turbo, mooi moment om deze te laten vervangen door 1 van AXE versie haha

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 7


blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 12:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Na regelmatig noodloop in de afgelopen weken besloten turbo eraf te halen en te controleren. Axiale speling en een stukje uit de schoep aan de uitlaatzijde. Besloten om hem te vervangen. Probleem is met de nieuwe turbo alleen maar erger geworden. Zie voor de logs even:

https://pasteboard.co/GXfH1pi.jpg

https://pasteboard.co/GXfHNlC.jpg

Wie weet raad?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14700


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 14:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wat voor turbo is er achter gekomen?

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 7


blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 14:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb gewoon dezelfde genomen, die was op voorraad.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14700


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 10:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gebruikt, nieuw of gereviseerd?

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 7


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 13:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb een gereviseerde gemonteerd.. Vanochtend even een log gemaakt met de LMM losgegooid...

https://pasteboard.co/GY0XInP.jpg

Dat ziet er al een stuk beter uit. Wat gaat hier mis? LMM stuk?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14700


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: gisteren om 09:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Turbodruk te hoog mag niet door de lmm komen, ik denk dat er toch iets met die turbo is, een axd turbo heeft hier vaker last van, en dan is de schoepenverstelling versleten.

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 7


blank.gif
BerichtGeplaatst: gisteren om 10:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
Turbodruk te hoog mag niet door de lmm komen, ik denk dat er toch iets met die turbo is, een axd turbo heeft hier vaker last van, en dan is de schoepenverstelling versleten.


Maar hoe is het dan verklaarbaar dat hij zonder LMM de gevraagde druk veel beter volgt dan met LMM?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14700


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vandaag om 09:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zonder Lmm krijgt de motor wat minder brandstof, waardoor minder uitlaatdruk en meer tijd om af te regelen

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



OBD ChiptuningAutodiagnose-mobiel
JosVagtechniek
Diesel ServiceChiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!Fullmember worden? Klik Hier!
VVT
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008