Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 12
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 20:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is er trouwens mis als een AVF met 6bak geluid maakt in de laatste 4 versnellingen?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
B5TDI
Full Member
Full Member


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7675
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 11:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kaneelschep schreef:
De ATJ klonk en liep goed voor zn 4ton. Dat moet ik hem nageven.
De auto had volgens het boekje beurtjes gehad bij een garage. Maar geen enkele specificatie behalve kl of gr beurt. Knipoog
Het werd vrij snel duidelijk dat het onderhoud aan grotere dingen al tijden uitgesteld was. 130000km geleden riemen vervangen. Moest toch bij 120000?
Oliesensor waarschuwing bij starten want die was afgeknipt? Want was te moeilijk om te maken? Motor werd niet warm. De auto trok naar beide kanten al gelang het wegdek. Zwabberde beetje op zijn veren. Deuren gingen niet op slot met knop in de deur binnen. Duurde ook vrij lang voor de auto niet meer beslagen was. Terwijl hij al even liep en we niet echt nat waren.
Toen ik wat doorvroeg wist de man ook eigenlijk van niks te vertellen wanneer het gedaan was. Behalve dat er nog helemaal nooit iets groots was gebeurd behalve beurtjes..
Jammer. Maar toch weer een ervaring rijker.
De 310nm voel je wel. De motor was erg krachtig.

Op naar de volgende.. Een AFN onder de 3 ton! Smile
Kijken wat dat brengt.


ATJ moet bij 90.000 km worden vervangen zelfs.... AVF ook trouwens.

http://www.gerritspeek.nl/auto/vw/vag_diesel-distributieriem.html

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 12
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 12:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat was de verkoper zijn reactie ;-)
Toen ik hem 90000 vertelde was hij er niet minder onverschillig onder.
Ze hadden er gewoon al tijden geen echt geld ingestoken.
Zo werkt het soms, maar zeg dat dan gewoon


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8969
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 20:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik snap het ook niet helemaal sowieso. Waarom bij de ene tdi bij 90.000 en bij de andere 120.000 en volgens mij zijn er nu modellen waar het bij 180.000 mag.

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
struikie
Lite Member


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 7306


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 20:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
ik snap het ook niet helemaal sowieso. Waarom bij de ene tdi bij 90.000 en bij de andere 120.000 en volgens mij zijn er nu modellen waar het bij 180.000 mag.


belasting en bouw van de riem...

JW


Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14694


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 nov, 2017 09:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

PD tot 2003 moet om de 90000km. vanaf 2003 120000km. verschil zit hem in de spanner. PD vanaf 2007 ongeveer mag 150000km. dit verschil zit in de onderste krukaspoelie. deze poelie is niet precies rond wat de belasting van de riem ten goede komt. ik weet niet hoe dit gaat bij de passat 3B maar volgens mij heb je die ook in 120k interval

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 12
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 nov, 2017 17:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De AFN was een hok.. kloppende en knarsende homokineten. Koppeling bijna op. aircocompressor had geen riem en zat vast. achterraam viel er bijna vanaf vd roest. Hele straat stond zwart bij gas geven. distributie over tijd. deukjes, banden op. En dit was dus geen goedkope..
Vaak zijn de duurste in hun klasse bij autoverkopers ook de rotste.

Vanavond nog een a4 AFN bekijken maar die had ook alweer bijna 9 keer de wereld rond gereden..

Ahwell. We zoeken vrolijk verder..


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekJos
Fullmember worden? Klik Hier!Autodiagnose-mobiel
Chiptuning Feno
OBD ChiptuningDiesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008