Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1344
Woonplaats: wittem
Auto: SKODA Octavia Combi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 22:04  Onderwerp:   Noodloop golf 6 GTD Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vanavond een golf 6 GTD uitgelezen van kennis die in noodloop blijft.

Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 BB HW: 03L 907 309 R
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H22 7818
Software Coding: 00190012042400080000
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BB 003005 (VW36)
ROD: EV_ECM20TDI03L906018BB.rod
VCID: 6BDE31A982F0E61E4F-803E
3 Faults Found:

4124 - Sensor Reference Voltage B
P0651 00 [175] - Open Circuit
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 144325 km
Date: 2082.14.12
Time: 08:55:06

Engine speed: 2187.00 /min
Normed load value: 33.3 %
Vehicle speed: 52 km/h
Coolant temperature: 40 C
Intake air temperature: 6 C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.080 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exh.gas temp.sen 1: 134.7 C
Exh.gas temp.sen 2: -0.0 C
Exh.gas temp.sen 3: 191.5 C
Exh.gas temp.sen 4: 164.7 C
Shut-off timer: last engine shut-off time: 32799 s

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Mileage: 143295 km
Date: 2082.14.03
Time: 10:45:03

Engine speed: 1389.00 /min
Normed load value: 94.1 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 69 C
Intake air temperature: 10 C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 11.940 V
Unlearning counter according OBD: 24
Engine start: start synchronization: EPM_MODE_VERIFY
Engine start: start synchronization: EPM_MODE_VERIFY
Camshaft speed (RPM): 335.3 /min
Camshaft position: start of phase window: 127.29
Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -2.61
Camshaft slope position: 0.00
Crankshaft signal evaluation: status: GAPFOUND

5242 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0191 00 [101] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 144326 km
Date: 2082.14.12
Time: 08:56:58

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 43 C
Intake air temperature: 6 C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 13.000 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine status: COENG_FINISH
Fuel temperature: 13.6 C
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Pressure control valve adaptation factor: 1.0518
Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure: 0 hPa
High fuel pressure: specified value: 350000 hPa
Fuel high pressure: actual value: 350000 hPa

De 1e foutcode, 4124, komt direct terug na resetten.
Zou de krusas sensor het probleem zijn, of de brandstofdruk sensor ?
Iemand hier ervaring mee ?


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Banshee
Lite Member



Geregistreerd op: 5-1-2007
Berichten: 69


blank.gif
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 15:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb eens iets gehad wat hier wat op lijkt. Door een olielekkage in de smoorklep was er olie door de motorkabelboom tot aan de ECU gekomen. Die veroorzaakte daar kortsluiting waardoor de sensorvoeding inzakte en je andere vage sensor fouten kreeg.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit hier nu ook aan de hand is. De sensor ref voltage triggerde mij. Die had ik toen ook. (ik had toen ook engine speed, + wat turbo fout meldingen).

Duurde wel toen wel even voor het gevonden was.

Ik weet niet hoe makkelijk de ecu te bereiken is in je Golf 6, anders zou je misschien eens in de stekker kunnen kijken.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1344
Woonplaats: wittem
Auto: SKODA Octavia Combi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 21:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor je reactie, ik ga er komend weekend weer mee verder.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVTOBD Chiptuning
Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
Diesel Service
JD EngineeringAutodiagnose-mobiel
Fullmember worden? Klik Hier!Jos
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008