Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Fastmarc
Lite Member


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 13-11-2009
Berichten: 275


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 09:19  Onderwerp:   AFN wil niet doortrekken ( met LOG ) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mijn A4 b5 1.9 TDI AFN met chipmeister chip (140pk)
486.000 km , turbo is 150k oud

begint in te houden bij +/- 3000 toeren
de turbodruk valt dan ook terug ongeveer 0,4 bar en klimt dan weer langzaam op
om vervolgens weer hetzelfde te doen .

uitgelezen foutcode 00519 MAPsensor kortsluiting naar + of defect .
nieuwe mapsensor orgineel bosch , nog steeds zelfde probleem maar foutcode
komt niet meer terug

LMM gewisseld voor een andere , en ook diode test gedaan

tot 3000 toeren loopt ie gewoon goed en trekt ook goed !

log bijgevoegd graag jullie meningen ?


Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6412


romania.gif
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 21:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je turbodruk loopt 300mBar te hoog op en blijft daarna zo'n 100mBar te laag.
Gezien je inspuithoeveelheden rijdt je op roetbegrenzing waardoor je turbdruk te laag blijft.

Vraag het nog even aan een specialist, maar ik denk dat dit door een slechte tuning komt.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 7320


blank.gif
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het is wel vreemd dat de turbodruk 3 meetmomenten precies op 1958.4 staat...
de dutycycle van de N75 is ook niet heel hard aan het werk om weer druk te maken...

hoe soepel beweegt de bediening van de vnt?

JW


Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Fastmarc
Lite Member


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 13-11-2009
Berichten: 275


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 07:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@ Tuxik tuning zit er al op vanaf 1997 en is gewoon goed geweest al die jaren

@ Struikie goed geraden !

na de N75 nog gewisseld te hebben om te testen

de turbo gedemonteerd
met het vacuumpotje eraf hapert/gaat laatste stukje stroef het heveltje voor de vnt
turbo helemaal uit elkaar gehaald en schoon gepoetst .
lichte roest en wat harde roet ( lijkt wel potlood ) op het deel van de turbo waar de schoepen overheen bewegen , hier bleven de schoepen op haken .

turbo vandaag er weer op zetten
en dan maar even kijken of het opgelost is .


Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 7320


blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

voortaan regelmatig even vol vermogen vragen met warme motor ;-)
dan beweegt de vnt verstelling even over het hele bereik...

JW


Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekChiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!JD Engineering
Diesel Service
JosVVT
Autodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008