Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
remie
Lite Member



Geregistreerd op: 3-11-2014
Berichten: 28

Auto: Volkswagen Golf 2
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 17:34  Onderwerp:   Wie kan mij dit uitleggen? Olie in intercoolerslang Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste TDI-ers,

Let op, lang verhaal.

Vorige week heb ik de turbo van mijn Golf 2 AFN geupgrade naar een GT1749VA turbo.
Na het monteren uiteraard rustig warm gereden en Vagcom erbij om alles in de gaten te houden. Alles deed het naar behoren.

Tot ik van de week olie residu op de intercooler zag zitten. Deze was onder de slangenklem door geperst en was inmiddels opgedroogd op de intercooler. Ik haalde de intercooler buis los en zag tot mijn grote schrik dat er olie in de buis lag. Ik natuurlijk helemaal over zeik! :(

Diezelfde avond heb ik de turbo er nog afgetrokken en het compressor gedeelte open gemaakt. Maar van binnen was niets te zien, compressor wiel BRANDschoon, slakkenhuis BRANDschoon, niks geen vettigheid, of zwarte sporen zoals wel in de buizen te zien was.

Ik heb toen de turbo weer gemonteerd en de intercoolerbuis van turbo naar intercooler schoon gemaakt. Zojuist haal ik de slang weer los om te kijken en ligt er weer olieresidu in...:huil:

Mijn carterventilatie loopt naar een opvangbakje, deze word dus niet naar de inlaat gevoerd. De EGR is ook dicht.

Ik heb de winkel gebeld waar de turbo vandaan komt. Zij geven aan dat als de turbo zou lekken, het compressor gedeelte nooit schoon zou kunnen zijn. Ze gaven de carterventilatie de schuld, maar zoals ik al aangaf, die is niet aangesloten op de inlaat. Ik kreeg het advies toch naar andere dingen te zoeken.

Ik heb toen maar Vagtechniek gebeld. Ik had namelijk eerder contact gehad met hun m.b.t. de turbo upgrade. Mijn verhaal gedaan. Toen stelde ze de vraag of ik ooit zonder olie-opvangbakje heb gereden. Dat is wel het geval. Ik heb in het begin zonder opvangbakje gereden. Zij kwamen tot de conclusie dat als ik de intercooler daarna nooit heb schoongemaakt het niet gek is dat er nu olie door de leidingen ligt. En dat ik zeker niet in de stress moet gaan.

Ik twijfel zeker niet aan deze vakmannen. Maar ik vraag me toch of hoe het kan, je zou toch denken dat door de heftige luchtstroom de olie nooit tegen de richting van het intercooler traject kan komen? Denk

Wat is de theorie hier achter?

_________________
Groet,

remie

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van remieBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 958

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 18:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De carterventilatie zit op de zuigleiding van de turbo dus kan prima.
En de intercooler is lekker koud dus condenseert het hier goed.

_________________
Stoelverw.|Facelift front|Xenon|Elec.klap spiegels|Gen3 climatronic|Ruitenwissernivo sensor|Kenwood DNX525DAB|Calearo DAB+|TPMS reset|Polar FIS PF03|Staging cluster|Rev. camera|Bearlock|AFS,Dyn&Stat.bochtverl|Lane/Grootl./Side assist|Vermoeidheidsdetectie

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Jos
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel
Diesel ServiceVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!VVT
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008