Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: za 10 mrt, 2018 15:33  Onderwerp:   Golf4 AJM Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag de Golf4 AJM van iemand uitgelezen, met de volgende resultaten:

Quote:
[auto scan]
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Control Module Part No: 038 906 019 CJ
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1045

No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error occurred
===
[manual scan, stored]
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1045

5 Faults Found:
17663 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1255 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 35-00 - Implausible Signal
Readiness: 0 0 X X X
===
[manual scan, after a drive (see logfile)]
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 CJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1045

2 Faults Found:
17663 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1255 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

Readiness: 0 0 X X X

En deze komt meteen terug na het wissen:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ESP-F.lbl
Part No: 1C0 907 379
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 18945

1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
04-00 - Mechanical Malfunction


En dan de log van 3-8-11:
Image

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: za 10 mrt, 2018 15:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hier de log van een eerdere run toen we moesten afremmen:
Image

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 11 mrt, 2018 18:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens de eigenaar zou er (stage1) tuning in moeten zitten.

Als ik hem echter vergelijk met mijn eigen AJM auto, dan zou dit originele software moeten zijn lijkt mij.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 28-1-2012
Berichten: 1214
Woonplaats: Hidaard
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 12 mrt, 2018 18:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Maar wat zijn de klachten?

_________________
pikerje net, it komt dochs oars!

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 12 mrt, 2018 19:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

- witte rook bij het (koud) starten
- iig 1 opgeblazen intercooler
- auto gaat niet boven de 110 km/u

oh, en nu en dan een noodloopje

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Gbn
Lite Member



Geregistreerd op: 17-10-2004
Berichten: 709

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2018 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

tot aan de 1500 toeren komt er weinig lucht binnen en wordt hierop gelimiteerd (via de luchtmassa meter).
Daarna gaat de turbodruk volgens mij enorm omhoog. de gespecificeerde waarde staat op 2091 mbar, maar hij loopt op naar 2540 mbar.
De N75 gaat enorm te werk, maar kan de schoepen niet of onvoldoende verstellen.
slechte N75, slecht vacuum op de N75 klep, turbo schoepen vast (Verwacht het niet, omdat laag in de toeren de druk ook laag blijft).

Gerard

_________________
Voorbij de 5 ton (we zitten al op 100.4%)

Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal.
Translation: But you swear in different places.

   OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14727


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 09:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Egr werkt nog, dat verklaard de lage lmm waarde laag in toeren. lijkt inderdaad op vastzittende schoepen. als turbo er achterweg is kan de egr ook mooi dicht

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 21:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Blijkt dat de N18 een afgebroken aansluiting had waardoor de schoepen "vast" stonden in een bepaalde stand.
Volgens de eigenaar betreft dit een AHL turbo met aangepast software.

Vindt het alleen gek dat de waardes identiek zijn aan een stock AJM log ...

Turbo is schoongemaakt, N18 is vervangen.
Volgens eigenaar is het turbohuis aan de binnenkant een klein beetje afgedraaid ivm oververhittings verkleuring.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JD EngineeringChiptuning Feno
VagtechniekVVT
Autodiagnose-mobielJos
Diesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008