Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
tim_j
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2017
Berichten: 6
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: Volkswagen golf 2 1990
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 12 mei, 2018 12:21  Onderwerp:   Afn TDI slaat af na 1 sec en slaat niet meer aan Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo!

Ik zit met een probleem met mijn AFN TDI.
Info:
Golf 2 met AFN TDI uit 1998. (seat cordoba)
Audi BV43a turbo.
pp520 verstuivers.
G60 vast vliegwiel.
Chip op maat van VAGtechniek.

Maandagavond 50 km gereden met de Golf 2 TDI, dinsdagochtend wil ik deze starten om naar werk te gaan. daar ging het mis:

Sleutel op contact, 2 sec gloeien, sleutel doordraaien.
Motor slaat aan, en valt na nog geen seconde weer uit? weer eens starten (max 2 seconden vasthouden. maar geen teken van aanslaan. nog eens proberen, en in mijn spiegel zie ik wittige damp uit de uitlaat komen.
even geroken, diesel. nog eens kort proberen, niks geen leven.

Voorheen startte die zeer vlot in de eerste of tweede omwenteling en direct goed draaien.

S'avonds distributiekap bovenop opzij gedrukt: Riem nog strak tussen nok en pompwiel.

Electrisch:
-Alle zekeringen na gelopen: In orde.
-Relais 167 klikt op contact.
-Relais 109 klikt ook, is vorig jaar uit voorzorg vernieuwd wegens een ander issue destijds ( plots een keertje inhouden na een uurtje 120km/u, loste het niet op)
-Pomp klikt op contact.
-Er komt 12v op magneetklep bij pomp.

Uitlezen:
-65535: Iets met ECU, zit er al ruim een jaar in en reed er niet minder om. Verdachte is of het chippen of het slangetje in de ecu. Deze is net vervangen. moet het nog testen)
-Brake sensor error. Weet ik, bij lange ritten op de snelweg knipperde het gloeilampje weleens. tikje op de rem en het is weg.
Remlichten werken gewoon.

Mechanisch:
-Riem volledig gecontroleerd: Zit strak om de tandwielen.
-Wartels halfvast gedraaid, spuit direct diesel uit alle wartels bij starten. dus geen lucht en er is diesel.

-Timing gecontroleerd: (zonder tools, visuele check)
kleppendeksel eraf. Visueel de inkeping op 1 lijn met de kop.
Brandstofwiel sleufje komt ongeveer gelijk met het puntje op de kap erachter. dat is goed.
Krukas, Vliegwiel is heel vaag een dun streepje te zien.
Krukas kan ik niks vinden. Zit dit op de multieriempoelie?
timing is uiteraard milimeterwerk,

Een soortgelijk probleem had de vorige eigenaar (Gijs) ook, maar deze kon er nog even mee rijden met vooraf slecht starten, en uiteindelijk een keer stilvallen. toen was een uitgeslagen krukastandwiel het probleem. Dit is vervangen met een originele bout en tandwiel en sindsdien in orde.
Bij mij is het ineens, zonder vooraf signalen.

Wat nu?
Hierdoor ben ik er niet zeker van of dit het krukastandwiel is dat is uitgeslagen. en de timing ver genoeg van tijd is om niet aan te slaan en net genoeg om geen kleppen te raken.

Ik moet het nog testen met een nieuw slangetje in de ecu, maar geloof hier niet in.

Na flink wat uren googlen, kom ik toch steeds op het krukastandwiel uit, maar deze willen uiteindelijk wel draaien met allerlei issues.
Als ik zoek op Krukassensor, dan lees ik ook topics met niet willen aanslaan. Maar dan zou er toch een foutcode van moeten komen?

Verder nog ideeen?
Ik weet het echt niet meer. En ben op straat niet echt in staat om het krukastandwiel even los te halen.

_________________
Golf 2 AFN met bv143a turbo pp520 verstuivers chiptune 161pk/366nm

 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van tim_jBekijk gebruikers profielStuur PM
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 346

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 12 mei, 2018 13:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-65535.html

Deze al gezien?

_________________
Deep Black Pearl Golf VII 1.6 TDI Bluemotion~150pk/330Nm @CTN

   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
tim_j
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2017
Berichten: 6
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: Volkswagen golf 2 1990
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 10:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi Ed,
Die had ik al eens gezien.
Zal me er eens extra in verdiepen en de genoemde pinnen nameten. wellicht brengt dat een issue aan het licht.

Groeten, Tim

_________________
Golf 2 AFN met bv143a turbo pp520 verstuivers chiptune 161pk/366nm

 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van tim_jBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6392


romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 13:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

start de motor wel met de reservesleutel ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
tim_j
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2017
Berichten: 6
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: Volkswagen golf 2 1990
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2018 21:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
start de motor wel met de reservesleutel ?


Vanavond even geprobeerd, met reserve sleutel niks. Hoofdsleutel sloeg die weer half aan uit schrik de sleutel losgelaten, maar te vroeg. 2e poging weer geen teken van leven.
Foutcodes uitgelezen en dit keer meer:
65535
01237 fuell shut of valve n109 - 31 00 open or short to ground
01269 commencement of injection valve n108 - 31 10 open or short to ground intermitted.

Magneet klep n109:nagemeten, op contact 12v na 2 sec weer 0v. Klopt dit?

N108: nog nazoeken

_________________
Golf 2 AFN met bv143a turbo pp520 verstuivers chiptune 161pk/366nm

 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van tim_jBekijk gebruikers profielStuur PM
tim_j
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2017
Berichten: 6
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: Volkswagen golf 2 1990
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 21:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vergeten te melden: na de startpogingen komt enkele seconden later hele lichte witte rook uit de uitlaat. Dit blijft een poosje uitdampen.

Weer eens getest, om te beginnen direct gestart en sleutel vastgehouden toen die half aansloeg. Motor slaat gewoon weer uit met doorstarten. Helaas.
Vervolgens n109 aan de multimeter: 12v en klik, na 2 sec licht klikje en 0v. Dit verklaart het afslaan/ en daarna echt niet meer starten.

Outputtest gedaan met vagcom.
Alles tikt en werkt behalve:
-Fan relay j323. Fan draait niet.
-N109. Deze tikt niet en 0.001 v dat wisselt met 0.002 v gedurende de test.
-Iets onderaan de pomp tikt wel, zie alleen de kabel lopen, de n108?

De grootste vraag blijft die N109 die na 2 sec geen spanning meer heeft. Waarom? Is het safe om de magneetklep te bedienen met een geschakeld draad als test?

_________________
Golf 2 AFN met bv143a turbo pp520 verstuivers chiptune 161pk/366nm

 Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van tim_jBekijk gebruikers profielStuur PM
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 346

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 22:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kun je die n109 niet eens wisselen met eentje die goed werkt? Om wat dingen uit te sluiten. Ga ervan uit dat alle bedrading en de massa wel goed zijn.

_________________
Deep Black Pearl Golf VII 1.6 TDI Bluemotion~150pk/330Nm @CTN

   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVT
Uw advertentie hier? Mail ons!Autodiagnose-mobiel
Fullmember worden? Klik Hier!JD Engineering
VagtechniekDiesel Service
Chiptuning FenoJos

© TDI Club Nederland 2008