Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 03:22  Onderwerp:   P0299 VW T5 2.5 128kw af en toe noodloop Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste mede forumers.

Ik heb een VW T5 2.5 128kw BPC met een probleempje.

Soms brand mijn Motor storing indicator bij snelheden van 150 160 km/u.
Vaak als ik m'n busje onderdruk zet gaat de gloei spiraal indicator knipperen(tegen de 100km/u) en gaat de auto in noodloop.


Tijdens het rijden contact aan uit verhelpt om uit de noodloop te komen.

Uitlezen geeft P0299 aan, turbo underboosed.
P2196.

(Heeel an en toe knipper/piept rooie olie kannetje)

Wat is er gedaan;
Map sensor vervangen,
N75 vervangen,
Lamda vervangen,
Vacuum check,

Hierna brand de motorstoring lamp niet meer.

Auto bevat een nieuwe(gereviseerde) turbo.
Nieuwe olie + olie filter + lucht filter + diesel filter.

Uitlees apparaat: vcds, WoW, brainbee, vag maxscan.

Ik ben bang dat ik financieel veel moet gaan investeren zonder oplossing.

Wat kan ik nog controleren en doen ?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8993
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 10:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ook getuned?

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 10:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niet getuned zo ver ik het weet.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 57
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4670

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 11:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Pers het intercoolsysteem eens af, waarschijnlijk een lek ergens.

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 14:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt mij een goeie, alleen kan je me vertellen hoe ik mijn intercooler systeem moet testen?

Kan iemand hier log van VDS lezen en begrijpen?
Ik heb gister van kanaal 03 & 11 een log gemaakt.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 57
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4670

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lecson schreef:
Lijkt mij een goeie, alleen kan je me vertellen hoe ik mijn intercooler systeem moet testen?
.


Gewoon onder druk zetten en luisteren.......Wij hebben daar wat (speciaal gereedschap) doppen voor om de boel onder druk te zetten.

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6401


romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lecson schreef:
Kan iemand hier log van VDS lezen en begrijpen?
Ik heb gister van kanaal 03 & 11 een log gemaakt.

plaats maar Knipoog

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 01:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het heeft even geduurt omdat ik niet wist hoe ik een excel bestand hier kon uploaden heb ik het via dropbox gedaan. hierbij mijn link:

https://www.dropbox.com/sh/zwjljss9yc36pk4/AABlv683nYu9GW-Py1R2GOC0a?dl=0

Er staan wat meer bestanden op m.b.t. de Vw T5


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6401


romania.gif
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 08:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ga met Jos mee, turbodruk haalt gevraagde waardes niet en je LMM meet onvoldoende luchtstroom.
Heb je met die log wel gereden ?
Ik heb het vermoeden dat je alleen stil hebt gestaan tijdens het maken van die log ...

Quote:
Hoe maak je een log?
De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm (benzine: 2500-6000 rpm).
N.B. met constante snelheid meet je niks, alleen met volgas zie je de begrenzingen van de gevraagde waardes en die wil je weten.

Hand geschakeld t.o.v. DSG
Bij plankgas vanaf 1000 rpm in de derde versnelling schakelt de DSG-bak meteen terug naar de tweede. En dat wil je dus niet. De oplossing is als volgt: zet 'm op manueel schakelen (uiteraard), geef zo veel mogelijk gas maar trap niet door de kick-down heen (je voelt dat punt wel als je even aan het oefenen bent). Dit gaat in de vierde versnelling makkelijker dan in de derde en je hebt dan (in de 4e) ook meer meetpunten.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekChiptuning Feno
Autodiagnose-mobielJos
Diesel Service
VVTJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008