Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 03:22  Onderwerp:   P0299 VW T5 2.5 128kw af en toe noodloop Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste mede forumers.

Ik heb een VW T5 2.5 128kw BPC met een probleempje.

Soms brand mijn Motor storing indicator bij snelheden van 150 160 km/u.
Vaak als ik m'n busje onderdruk zet gaat de gloei spiraal indicator knipperen(tegen de 100km/u) en gaat de auto in noodloop.


Tijdens het rijden contact aan uit verhelpt om uit de noodloop te komen.

Uitlezen geeft P0299 aan, turbo underboosed.
P2196.

(Heeel an en toe knipper/piept rooie olie kannetje)

Wat is er gedaan;
Map sensor vervangen,
N75 vervangen,
Lamda vervangen,
Vacuum check,

Hierna brand de motorstoring lamp niet meer.

Auto bevat een nieuwe(gereviseerde) turbo.
Nieuwe olie + olie filter + lucht filter + diesel filter.

Uitlees apparaat: vcds, WoW, brainbee, vag maxscan.

Ik ben bang dat ik financieel veel moet gaan investeren zonder oplossing.

Wat kan ik nog controleren en doen ?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8994
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 10:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ook getuned?

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2018 10:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niet getuned zo ver ik het weet.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 58
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4674

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 11:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Pers het intercoolsysteem eens af, waarschijnlijk een lek ergens.

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 14:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt mij een goeie, alleen kan je me vertellen hoe ik mijn intercooler systeem moet testen?

Kan iemand hier log van VDS lezen en begrijpen?
Ik heb gister van kanaal 03 & 11 een log gemaakt.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 58
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4674

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lecson schreef:
Lijkt mij een goeie, alleen kan je me vertellen hoe ik mijn intercooler systeem moet testen?
.


Gewoon onder druk zetten en luisteren.......Wij hebben daar wat (speciaal gereedschap) doppen voor om de boel onder druk te zetten.

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6416


romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lecson schreef:
Kan iemand hier log van VDS lezen en begrijpen?
Ik heb gister van kanaal 03 & 11 een log gemaakt.

plaats maar Knipoog

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 01:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het heeft even geduurt omdat ik niet wist hoe ik een excel bestand hier kon uploaden heb ik het via dropbox gedaan. hierbij mijn link:

https://www.dropbox.com/sh/zwjljss9yc36pk4/AABlv683nYu9GW-Py1R2GOC0a?dl=0

Er staan wat meer bestanden op m.b.t. de Vw T5


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6416


romania.gif
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 08:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ga met Jos mee, turbodruk haalt gevraagde waardes niet en je LMM meet onvoldoende luchtstroom.
Heb je met die log wel gereden ?
Ik heb het vermoeden dat je alleen stil hebt gestaan tijdens het maken van die log ...

Quote:
Hoe maak je een log?
De basis voorwaarden voor een goede log zijn: warme motor, 3e versnelling (!), plankgas van 1000 tot 4000 rpm (benzine: 2500-6000 rpm).
N.B. met constante snelheid meet je niks, alleen met volgas zie je de begrenzingen van de gevraagde waardes en die wil je weten.

Hand geschakeld t.o.v. DSG
Bij plankgas vanaf 1000 rpm in de derde versnelling schakelt de DSG-bak meteen terug naar de tweede. En dat wil je dus niet. De oplossing is als volgt: zet 'm op manueel schakelen (uiteraard), geef zo veel mogelijk gas maar trap niet door de kick-down heen (je voelt dat punt wel als je even aan het oefenen bent). Dit gaat in de vierde versnelling makkelijker dan in de derde en je hebt dan (in de 4e) ook meer meetpunten.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2018 16:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Ik ga met Jos mee, turbodruk haalt gevraagde waardes niet en je LMM meet onvoldoende luchtstroom.
Heb je met die log wel gereden ?
Ik heb het vermoeden dat je alleen stil hebt gestaan tijdens het maken van die log ...


Je hebt volkomen gelijk, ik heb toen een slechte log gemaakt.
Nu heb ik een goeie log van 1000rpm tot 4000rpm in de 3de versnelling.

ik heb het geupload en is te zien via dezelfde link.


Ik stoor me erg aan het rooie olie kannetje die oplicht en piept(heel vaak) ik peil regelmatig me olie en het lijkt alsof er te veel olie in zit kan dit de oorzaak zijn?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6416


romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 20:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lecson schreef:
Nu heb ik een goeie log van 1000rpm tot 4000rpm in de 3de versnelling.
ik heb het geupload en is te zien via dezelfde link.


Dit was mij zo niet eerder opgevallen, heb de nieuwe logs ook even bekeken.

De motor wordt de hele tijd afgeknepen/begrensd door de roetlimiter ( laatste kolom van groep 8 )

Je turbo komt pas bij 3300-3900 RPM in de buurt komt van de gevraagde waarde ( maar zit er nog steeds onder ),.
De N75 kan het daarom ook makkelijk aan met 46%.
De LMM volgt de turbodruk en komt ook pas bij die RPMs boven de gevraagde waarde.

Antwoord blijft dus zelfde als de vorige keer.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14720


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 13:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Luchtmassameterwaarde is laag, turbodruk is laag, dus je turbo doet daadwerkelijk te weinig. heb je lekkage in intercoolersysteem, dan word je luchtmassameter waarde ook veel te hoog.

Dutycycle 46% is in deze software de maximale aansturing turbo bij vollast vanaf 3000rpm en aflopen vanaf 2200rpm en 50%

Lijkt erop dat er of een probleem zit in je turboregeling (vacuum) of een probleem in de turbo zelf,

Kan zijn dat het probleem op is te lossen door de aansturing N75 aan te passen in de ecu. maar het probleem zit natuurlijk ergens anders

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6416


romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 18:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als het probleem in de vacuum of turbo zit, zou dan de N75 niet veel meer richting uiterste waarde moeten gaan ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14720


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2018 11:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Als het probleem in de vacuum of turbo zit, zou dan de N75 niet veel meer richting uiterste waarde moeten gaan ?


De maximale aansturing is 46%

Zo staat de motor afgesteld omdat hij nooit meer aansturing dan dat nodig heeft. normaal heeft hij al genoeg aan 30 a 35%

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Lecson
Lite Member



Geregistreerd op: 14-5-2018
Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 11 jul, 2018 09:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb gister contact opgenomen met de firma die mijn de nieuwe( gereviseerde) turbo heeft geleverd. Ik heb hem verteld wat er aan de hand is en dat de turbo niet genoeg druk kan leveren.
Hij heeft mij verteld dag alle turbo's voor verkoop de testbank opgaan en getest worden.
Volgens hem moet ik dit allemaal checken;
-nakijken of turbo heeft geen slijtage en variabelle vannen (schoepen) niet vast zitten.
- roetfilter. Controleren op verstoppingen.
- egr.
- alle slangen (of lucht gaat niet weg)
- luchtmasameter
- druk sensoren.

Ik ben ook even langs geweest bij een garage bedrijf die ik ken, die hebben me verteld dat ik als eerst moet beginnen door me egr af te sluiten(dmv plaatje).
Daarnaast werdt mij verteld dat mijn klepstoters geluid begonnen te maken, dit zou kunnen komen door slechte smering of slijtage omdat dit geluid soms komt. Mij. Olie indicator ROOD piept en licht nog steeds op hij zei kan door je oliepomp komen die slecht functioneert of olie sensoren.
Bovendien vermindert de t5 af en toe kvs, als die dat doet rookt de auto (licht kleurig) dit doet die af en toe.
Al met al een probleem blok(240xxxkm). Kan het zijn dat mijn timing miss. 1 tand verkeerd staat??
Hij zei als afsluiter dat alles grondig gecontroleerd dient te worden dit zal een zeer duur zijn.

Ik weet zelf niet waar ik mee moet beginnen en wat ik moet doen, ik. Ben zelf geen auto monteur wel kan ik sleutelen en heb een technisch achtergrond.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JosVVT
Vagtechniek
JD EngineeringChiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service
Autodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008