Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 51
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 13:51  Onderwerp:   Ervaring met 2001 AJM Audi avant na 4000km Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ondertussen bijna 4000km gereden met de audi. Even snel met volle tandemasser naar Hongarije heen en weer geweest.
En gaat allemaal prima.
Auto heeft lekker veel koppel. Rijdt prima 95 met de kar op de cc. Ook heuvelop.
Soms even terug naar 4 voor het gevoel, Maar kom net van een benzine auto af. Dus misschien alleen voor het gevoel.. Wil niet teveel op het onderste hangen.
Deed 1 op 13 met volle kar; 1500kilo. En terug 1 op 17 met lege kar.
Had meteen een set bijna nieuwe 16 inch passat sneeuwbanden op velgen gekocht van marktplaats voor 120 euro. Michelin alpin a4. Kwamen erg goed uit de testen. En zijn uit ervaring ook verdomd goed.
Kwam meteen goed uit. Sneeuw heen in Duitsland Oostenrijk. En sneeuw terug in Nederland. Is daar natuurlijk ook gewoon verplicht.
En te zien aan alle ongelukken en 30 rijders op de snelweg toen we zondag terug kwamen, zou het overal beter verplicht kunnen zijn.
Maar goed. Die discussie laat ik met graag links liggen!

Ik heb meteen de achter wiellagers vervangen. Er maakt er 1 herrie. simpel snel klaar klusje. En voor de kosten van 14 euro per kant voor de originele skf niet iets om niet te doen.

Er zat nogal wat snot op de dop en in het kvs tankje. Dit was echter praktisch weg toen we aankwamen.
Kon toen ook een halve liter kvs bijvullen. De vorige eigenaren hadden alleen nog maar heel af en toe kleine stukjes gereden. Ze hadden de auto gewoon niet meer nodig. Zeiden ze... Knipoog
Maar daarna bleef het kvs peil ook gewoon hetzelfde.
zat ook geen snot op de peilstok overigens.
Auto komt en blijft goed op temperatuur. kachel is mooi warm. Raam wordt niet vies. Geen enkele rook. wit, zwart, blauw of grijs.
Verwacht daarom eigenlijk ook geen rare dingen als koppakking.
Heb dat bij andere autos ook wel vaker gezien als ze nooit echt warm werden gereden.
Had wat flesjes 5w30 valvoline olie vd action gehaald maar heb het niet nodig gehad. Niks verbruikt.

Heb gemerkt dat als hij geheel koud start, dat hij vooraan rechts wat zuig geluiden maakt. Dit gaat binnen een halve minuut weg.
Heb gelezen dat dat de slang naar intercooler zou kunnen zijn.
Misschien ergens een klein lekje of scheurtje. Of de klem zit niet goed.
De intercooler zelf zou onlangs vervangen zijn.

Ook zweet hij heel klein beetje door het kleppendeksel. Schijnt ook een ding te zijn bij deze autos.
Heb de kap boven op de motor er maar af gelaten. Ik zie liever wat er met de motor is dan plastic. Zag ook wat vacuumslangetjes die wel nieuw mogen.

Als laatste mist de motor beschermplaat onder. Die hebben ze ergens op een dikke stoep achter gelaten, te zien aan de bodem voor.. Vandaar ook die vervangen intercooler ook denk ik..
Maar die wil ik er wel weer onder hebben. Zal denk ik wat warmlooptijd schelen. En de wegen liggen vol met kleine steentjes die je riemen kapot willen hebben.
Is die kap hetzelfde voor alle audi b5's?
Of is er verschil tussen tdi en benzine ofzo?

Oh ja. Smile
De lampen zijn echt totaal ruk. Ik kende het al uit de a6 van mijn pa en ma. Tot we daar xenon in zetten zag je gewoon bijna niks.
Maar deze.. Man man..
Als je zoals ik bijna alleen maar lange nacht ritten maakt op wegen waar geen verlichting is en de strepen niet zo reflecteren, dan zie je dus helemaal niks.
Er is licht. Maar het schijnt gewoon nergens heen. De knipperlichten reflecteerden nog harder op de verkeersborden. En de mistlampen maakten nog meer licht.
Ga nog even wat goeie nieuwe lampjes proberen, maar gezien de hoeveelheid posts er wel niet zijn over hoe slecht de standaard halogeen lampen op deze auto's zijn geef ik het weinig kans.

Verder hele lekkere auto en motor! Was het gemak vd diesel al helemaal vergeten na jaren benzine/lpg gereden te hebben. Ook al was het er dan een met 200pk. Onderin gebeurt er nul. En nu is er altijd feest. Alleen jammer vd wegenbelasting. tong uit ahwell.. Je moet wat rollen..


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
B5TDI
Lite Member


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7689
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 17:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zuiggeluiden rechtsvoor kan idd turboslang zijn van turbo naar voorfront. Is bij de Passat ook wel een dingetje.

Ik rij hier inmiddels ook al een paar jaar zonder bodemplaat aangezien die nogal de neiging hebben om los te gaan zitten en te slijten. Rijdt er verder niet minder om.

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 51
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 18:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja tuurlijk. Het rijdt verder prima zonder de bodemplaat.
Maar als er iets omhoog komt van de weg af en de boel sloopt. Dan is het flink huilen terwijl een plaat van de sloop 5 euro had gekost.. Smile
Ook schijnt het het verbruik ten goede te komen door turbulentie vermindering onder de voorkant. plus het houdt de koelende rijwind weg zodat hij sneller warm is.
Dus ik ga er zeker wel snel 1 regelen. Knipoog


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8994
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 21:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mooi verslag

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
B5TDI
Lite Member


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7689
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 10:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kaneelschep schreef:
Ja tuurlijk. Het rijdt verder prima zonder de bodemplaat.
Maar als er iets omhoog komt van de weg af en de boel sloopt. Dan is het flink huilen terwijl een plaat van de sloop 5 euro had gekost.. Smile
Ook schijnt het het verbruik ten goede te komen door turbulentie vermindering onder de voorkant. plus het houdt de koelende rijwind weg zodat hij sneller warm is.
Dus ik ga er zeker wel snel 1 regelen. Knipoog


Als je een goede kunt vinden op de sloop voor 5 euro dan is het zeker een optie. zorg wel dat je ook de boutjes etc dan meeneemt.

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 51
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 14:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is niet zo lastig.. slopen zat. Ik moet alleen weten of de kappen allemaal hetzelfde zijn.
Ik heb al een goeie op het oog. Maar die zit op een v6 benzine.

Ik heb de koplampjes eruit gehaald.. Ze zaten er allebei scheef ingepropt en waren door het frutten goed beschadigd. Merkloze lampjes. heb de nummers gegoogled. Schijnen bij de lidl verkocht te zijn als osram setje van 5 euro.
De kabeltjes zaten ook mooi tussen de ijzeren klemmetjes.. 1 kabeltje was al gestript.
Nu moet ik zeggen dat ik ook eerst met mijn hand ertussen wilde gaan frutten
Maar dat na een paar seconde opgegeven heb om de unit eruit te halen.
Veeeeel makkelijker. Maar goed. Niet iedereen verwacht dat je de hele lamp eruit moet halen. of kan dat langs de weg.
Nu nieuwe lampjes halen.

Ik denk aan philips racing vision 150%. kwamen erg goed uit een test ergens. Behalve dat ze niet zo lang meegaan. even goed googlen. Had night breakers van osram in mijn volvo. Deden het erg goed in vergelijking met de oude.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
B5TDI
Lite Member


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7689
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 18:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die platen passen altijd maar een dieselplaat heeft extra geluiddemping volgens mij. Ik heb jaren met een originele W8 plaat gereden omdat die om onduidelijke redenen fors goedkoper waren dan origineel TDI.

Slopen zat maar ik schat dat de meeste platen wel de nodige slijtage hebben.

Nieuw imitatie rond de 25 euro

https://www.vosparts.nl/carrosserie/bodemplaat/14996-98

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 51
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 13:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb dus die racing vision lampjes van philips erin gezet.
Beter als eerst. Maar nog steeds niet geweldig. Onze volvo 850 lampen schijnen veel helderder en verder met dezelfde lampjes.
Ahwell. Was te verwachten.
Helaas weinig 2e hands setjes originele xenon voor deze auto te vinden.

Of die plaat nou een paar krassen of strepen heeft maakt me weinig uit.
Hoef er niet tegenaan te kijken. En zelfs dan.. kan die 20 euro mooi in de tank..


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 51
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2018 15:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sinds vanmorgen op de 410000km. Dus meer dan 20000km gereden in half jaar.
Paar probleempjes.

Licht schakelaar van binnen gesmolten. Dus een tijdje geen achterlichten en dashboard licht gehad.
Complete hendel set van ebay gekocht voor 35 euro plus verzending en mijn hendel gerepareerd.
Werkt weer prima.

Geen stroom naar 2e injector. Bleek stekkertje naar injector zelf.
Simpel. Meteen daarmee olie lekkage verholpen tussen kleppendeksel.

Tijdje Overboost probleem en daarom limp mode gehad.
Dacht eerst aan kapotte n75. Dus nieuwe ingebouwd. Hoop vacuumslangen vervangen. De rest doe ik de komende tijd ook meteen nog.
EGR losgehaald en schoongemaakt.
Bleek vacuum lek waar de grote leiding van de rem bekrahtiger door het schutbord komt.
Het rubber lekte aan beide kanten en slangen.
Flink vol met vet gedouwd en toen was het probleem weg.
Moet nog nieuw rubber tussen wat niet lekt.

Regulator op de dynamo kapot. Nieuwe gehaald. Dynamo helemaal laten testen en schoonmaken.

Er is nog iemand in mn spatbord gereden terwijl ik geparkeerd stond. Met briefje onder de ruitenwisser. Knipoog Net schadepapieren geregeld.

Dus al met al alleen wat zwarte handen, maar de auto rijdt nog steeds prima voor erg weinig kosten.
En na al het schoon maken is de turbo ook nog beter te voelen ook.
Egr zat goed dicht Knipoog

Alweer tijd om olie te vervangen. Knipoog


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
B5TDI
Lite Member


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7689
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2018 23:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oke

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekJos
JD EngineeringChiptuning Feno
Autodiagnose-mobielUw advertentie hier? Mail ons!
VVT
Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008