Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Skidmarks
Lite Member



Geregistreerd op: 26-9-2010
Berichten: 91
Woonplaats: Zuid Limburg
Auto: VW Golf 6 2.0 140 PK TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 06 jul, 2017 14:18  Onderwerp:   Terugroepactie 45F2, ABS/ESP regelapparaat Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag brief gekregen van PON over een terugroepactie 45F2 voor mijn Golf 6 TDI uit 2009.

Quote:
Volkswagen heeft geconstateerd dat bij uw auto de mogelijkheid bestaat dat het ABS/ESP regelapparaat thermisch wordt overbelast, wat kan leiden tot een onderbreking van de massaverbinding


Een software update verhelpt het probleem. Meer info over de terugroepactie kan je vinden bij de RDW.

Binnenkort maar eens langsgaan bij de dealer. Eens kijken of ze deze update kunnen uitvoeren zonder de sjoemelsoftware fix aangezien ik die niet wil. Hebben meer mensen deze update al laten uitvoeren zonder de andere update?


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van SkidmarksBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6449


romania.gif
BerichtGeplaatst: do 06 jul, 2017 19:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een software update verhelpt een onderbroken soldeerverbinding ... Denk

Waarom geloof ik dat niet ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Skidmarks
Lite Member



Geregistreerd op: 26-9-2010
Berichten: 91
Woonplaats: Zuid Limburg
Auto: VW Golf 6 2.0 140 PK TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 06 jul, 2017 21:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Meer info hier maar dat zal wel niet gelden voor NL https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2016/RCRIT-16V913-6522.pdf

De software update kan de slechte massa beter detecteren zodat je een foutcode krijgt i.p.v. dat de ABS weigert op het moment dat je het nodig heb.

In dat document staat ook dat ze de module vervangen als er na de software updat en een proefrit een foutcode is en er dus echt een slechte massa is. Maar ze verwachten dat dat niet vaak nodig is. Of dat in NL ook zo gaat, geen idee.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van SkidmarksBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Skidmarks
Lite Member



Geregistreerd op: 26-9-2010
Berichten: 91
Woonplaats: Zuid Limburg
Auto: VW Golf 6 2.0 140 PK TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 08:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Eindelijk geweest voor de software update. Een week later gingen de ABS ESP en het algemene remmenlampje branden / knipperen plus wat piepjes als je het contact aanzet. Sindsdien gebeurde dat iedere keer als je het contact aanzet.

Terug naar dealer, weer uitgelezen en inderdaad moest bij mij de ABS module vervangen worden. Dat kost normaal iets van 1500,- euro maar viel onder de terugroepactie dus geen kosten voor de klant. Ze zijn er wel 5 uur mee bezig maar het is nu weer gerepareerd.

Aangezien mijn auto getuned is moet ik iedere keer bij de dealer aangeven dat ik niet de NOX software update wil. Daar moet je de eerste keer ook voor tekenen zodat de dealer dat weer aan de importeur kan laten zien als uitleg waarom ze de NOX update niet hebben gedaan.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van SkidmarksBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Devion
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 30-3-2006
Berichten: 508
Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: BMW 520d Touring (F11) High Executive M-pack
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2018 20:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan de update eigenlijk ongedaan worden gemaakt door een (goede) tuner?

Dat vaker regenereren, vaker defecte onderdelen vervangen, stilvallen en lagere vermogen vind ik maar niets. De kans om een auto aan te schaffen waar reeds een update op gedaan is, weerhoud mij van het (wederom) kopen van een VAG TDI auto.


Tweeling Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van DevionBekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 397
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2018 22:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... natuurlijk kan een tuner dat, die is in staat om de boel aan te passen, dus...

Heb ergens gelezen dat er tuners zijn die na de update van de dealer, gratis of voor een sterk gereduceerd tarief opnieuw je auto chippen met als basis de nieuwe firmware-versie.

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Devion
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 30-3-2006
Berichten: 508
Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: BMW 520d Touring (F11) High Executive M-pack
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2018 21:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dan moet die tuner dus ook de momenten van regeneren kunnen aanpassen en niet enkel inspuiting en turbodruk....


Tweeling Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van DevionBekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 397
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2018 17:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... je moet ook niet bij een 13-in-een-dozijn-tuner zijn... Knipoog

Wil je het zeker weten raadpleeg dan een of meerdere tuners die hier actief zijn als sponsor!

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Devion
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 30-3-2006
Berichten: 508
Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: BMW 520d Touring (F11) High Executive M-pack
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 10:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gevraagd. De software update en het vaker regenereren kan ongedaan worden bij chiptuning.


Tweeling Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van DevionBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6449


romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 11:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ik zo vrij mag zijn, waar heb je je vraag neergelegd ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Chiptuning FenoJos
VagtechniekJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!
VVTAutodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008