Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2018 17:51  Onderwerp:   Flinke turbogat ARL Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn seat leon arl doet onder 2200 toeren vrijwel niks.
Daarna pakt hij zn turbodruk wel maar naar mijn gevoel ook niet zoals het hoort bij een arl.

Wat kan hiervan het probleem zijn?

Log:

Image

Image




Laatst aangepast door asasas op ma 02 jul, 2018 18:25, in totaal 1 keer bewerkt
   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Lite Member


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 4-5-2007
Berichten: 8123
Woonplaats: Noord-Brabant

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2018 15:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou even voor de zekerheid bij basic settings de N75 klep testen...
Anders verdenk ik vastzittende schoepen van je turbo.


Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2018 16:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor je reactie. De n75 heb ik al laten vervangen. Heb ik een nieuwe turbo nodig of is deze nog te redden?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6413


romania.gif
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2018 18:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Turbo komt affabriek in bij 1900 RPM, dat is geen klacht, dat hoort zo, zo is dat geprogrammeerd.

Tuners halen deze "grens" eruit waardoor de turbo al bij lagere RPM opspoelt.

Als je wilt weten of er een klacht in de auto zit, zul je dus foutcodes moeten uitlezen en moeten loggen wat de motor doet.
Ook dat is geen 100% garantie, maar geeft vaak wel meer duidelijkheid.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2018 18:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat klopt. Ik heb meerdere autos met een arl blok gehad. Alleen bij deze doet de turbo onder de 2000 toeren gewoon helemaal niks maar mijn ecu vraagt wel turbodruk zoals je kunt zien aan mijn log. Het duurt een eeuwigheid tot ik bij de 2000 kom en daarna wilt hij wel. Ik heb em al laten uitlezen is verder niks uit gekomen. Bij mijn vorige autos met arl blok(niet gechipt) was dit absoluut niet zo.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 28-1-2012
Berichten: 1205
Woonplaats: Hidaard
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2018 12:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Misschien het stangetje van de turbo vacuŁmdoos iets verstellen.
Alle vacuŁm slangen nog goed?

_________________
pikerje net, it komt dochs oars!

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2018 16:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

welke vacuumslangen moet ik controleren? ik neem aan die van de n75 naar de turbo? hoe kan ik dit het beste controleren


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 28-1-2012
Berichten: 1205
Woonplaats: Hidaard
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2018 21:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het beste is gewoon alle vacuŁmslangen vernieuwen.

_________________
pikerje net, it komt dochs oars!

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 18:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zojuist turbo eraf gehaald en naar de turbo specialist. Is prima in orde. De vraag is, wat nu? Ik ga morgen nog eve alle vacuu. slangen nalopen maar ben bang dat die ook in orde zijn.

Iemand nog andere ideeŽn?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6413


romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 20:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hij laat bij mij nog steeds geen log zien, kun je de ruwe data hier neerzetten ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 06 jul, 2018 23:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Monday,02,July,2018,15:59:59:54802-VCID:66C9445202B1DF74BD-4B18,VCDS Version: Release 18.2.1 (x64),Data version: 20180518 DS287.1
038 906 019 KG,,1.9l R4 EDC G000SG 5342,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-350,210-370,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,52-54,52-60,TIME,2850-3150,2300-2600,2200-2800,35-80%
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, /min,,, %
,12.18, 1050, 850.0, 392.0, 4.8, 12.50, 1071,69. 7,31. 6,26.9, 11.86, 1029, 1356.0, 1056.0, 19.9
,13.14, 1113, 850.0, 411.6, 4.8, 13.46, 1134,69. 7,33. 8,26.6, 12.82, 1092, 1416.0, 1080.0, 19.9
,14.10, 1197, 850.0, 406.7, 4.8, 14.42, 1218,69. 7,35. 7,27.2, 13.78, 1176, 1488.0, 1104.0, 20.3
,15.06, 1260, 850.0, 465.5, 4.8, 15.38, 1302,69. 7,39. 0,27.5, 14.74, 1239, 1548.0, 1152.0, 19.9
,16.02, 1344, 850.0, 480.2, 4.8, 16.34, 1386,69. 7,42. 5,26.9, 15.70, 1323, 1656.0, 1200.0, 22.7
,16.98, 1449, 850.0, 480.2, 4.8, 17.30, 1470,69. 7,46. 1,26.9, 16.66, 1407, 1776.0, 1260.0, 22.3
,17.96, 1533, 850.0, 494.9, 4.8, 18.28, 1575,69. 7,49. 1,28.0, 17.62, 1491, 1896.0, 1320.0, 24.7
,18.92, 1617, 850.0, 529.2, 4.8, 19.24, 1659,69. 7,51. 3,26.9, 18.60, 1596, 2004.0, 1392.0, 24.7
,19.90, 1722, 850.0, 588.0, 4.8, 20.22, 1764,69. 7,53. 5,32.1, 19.58, 1701, 2124.0, 1488.0, 24.7
,20.86, 1848, 850.0, 637.0, 4.8, 21.18, 1890,69. 7,56. 5,35.7, 20.54, 1806, 2244.0, 1608.0, 25.5
,21.82, 1974, 850.0, 715.4, 4.8, 22.14, 2037,69. 7,56. 3,41.2, 21.50, 1932, 2352.0, 1776.0, 26.7
,22.78, 2163, 850.0, 857.5, 4.8, 23.12, 2226,69. 7,55. 5,52.2, 22.47, 2100, 2412.0, 2040.0, 37.5
,23.76, 2394, 850.0, 1048.6 ,4.8 24.08, 2499,69 .7,54. 4,58.2, 23.44, 2310, 2472.0, 2424.0, 54.6
,24.72, 2688, 850.0, 1141.7, 4.8, 25.05, 2793,69 .7,53. 8,57.4, 24.40, 2583, 2496.0, 2844.0, 69.3
,25.70, 2982, 850.0, 1146.6, 4.8, 26.05, 3066,69. 7,53. 8,56.3, 25.38, 2877, 2496.0, 2580.0, 65.7
,26.68, 3255, 850.0, 1151.5, 4.8, 27.02, 3339,69. 7,53. 8,56.3, 26.36, 3171, 2496.0, 2592.0, 70.9
,27.66, 3507, 850.0, 1038.8, 4.8, 28.00, 3591,69. 7,53. 8,53.8, 27.34, 3423, 2496.0, 2556.0, 72.9
,28.66, 3738, 850.0, 975.1, 4.8, 28.98, 3822,69. 7,53. 8,52.7, 28.33, 3654, 2496.0, 2316.0, 67.3
,29.64, 3969, 850.0, 1009.4, 4.8, 29.96, 3843,00, 53.82 8.5,29. 30,388 5, 2472.0, 2364.0, 70.5


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 8994
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 07 jul, 2018 10:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

asasas schreef:
Zojuist turbo eraf gehaald en naar de turbo specialist. Is prima in orde. De vraag is, wat nu? Ik ga morgen nog eve alle vacuu. slangen nalopen maar ben bang dat die ook in orde zijn.

Iemand nog andere ideeŽn?

Ik zou met de volledige auto naar een "turbo" specialist rijden.
bv 1 van deze site sponsoren.

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2018 13:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan de map sensor dit veroorzaken? Ik wil eerst zelf proberen op te lossen. Lukt het niet breng ik hem weg


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
asasas
Lite Member



Geregistreerd op: 13-9-2011
Berichten: 19


blank.gif
BerichtGeplaatst: do 12 jul, 2018 14:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

egr is trouwens dicht en kat is leeggehaald.
alle vacuumslangen vernieuwd. nieuwe n75 klep geprobeerd
lmm heb ik vervangen voor een andere tweedehands. gaf helemal geen verschil, kan dit alsnog het probleem zijn?

iemand nog andere ideeen?
map sensor? softwarematig?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van asasasBekijk gebruikers profielStuur PM
RonaldTDI
Lite Member


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 95
Woonplaats: Zwolle
Auto: Golf IV TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2018 13:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan ook nog een actuator op de turbo zijn die lekt of een verkeerd afgestelde actuator. Geen idee waar je vandaan komt? Wil er wel eens naar kijken.


Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van RonaldTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Chiptuning FenoJos
Autodiagnose-mobielVagtechniek
VVTJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008