Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Agj0w
Lite Member


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 119
Woonplaats: Oss
Auto: A3 8P/Polo 6R/6C/9N
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2018 18:44  Onderwerp:   A3 2.0 TDI BMN witte rook bij koude start Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste clubleden.

Sinds een aantal weken bezig met het volgende met mijn A3 2.0 TDI BMN DSG 2007. Aanschaf km: 183.xxx Huidig: 293.xxxx. Auto is niet gechipt of mechanisch aangepast.

1: Enorme witte rook bij koude start, motor warm probleem verdwenen. Wel koelvloeistof verlies +/- litertje per dag. Ik zelf had vermoeden dat de egr koeler lek zou zijn. Deze vervangen, wel door een gebruikte, maar na 2 dagen kwam het probleem weer terug. De omgeving van de koeler (turbo ect) was zeer vochtig.

Dus de auto gooit koelvloeistof via de uitlaat eruit als deze koud is. Is er een andere mogelijkheid of heb ik gewoon pech dat de koeler die vervangen is ook stuk was, of door druk stuk is gegaan.

Hier de video mbt roken de enorme pluim komt bij het gasgeven. Bij een warme motor is de rook weg. Maar kan er weer een litertje koelvloeistof bij.

https://youtu.be/4WSJ9mcwsxQ


2: Verder zit ik met nog iets al +\- 3 jaartjes. Start de auto moeizaam enkel koud.

De auto was 10.000km voor aanschaf nog bij de dealer geweest ivm de werkplaats actie voor de siemens verstuivers. Hier is toen eentje vervangen.

Ik zelf heb ik de afgelopen jaren het volgende gedaan:

Accu
Dynamo
Startmotor
Turbo
Vliegwiel
KvStempsensor
Disriem + toebehoren
3x grotebeurt
Gasklephuis
Nokkenassensor.
Dieselfilterhuis

Probleem 1: sinds kort
Probleem 2: sinds 3 jaar

Ben benieuwd wat jullie feedback is.
En als er experts zijn die de uitdaging aan durven en tijd hebben deze/volgende week kunnen zich ook melden, ben namelijk van plan op vakantie te gaan begin augustus met dit beestje


Vissen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Agj0wBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Aize
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 28-1-2012
Berichten: 1208
Woonplaats: Hidaard
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 17 jul, 2018 22:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

koppakking.

_________________
pikerje net, it komt dochs oars!

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 962

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2018 18:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

+1

_________________
Stoelverw.|Facelift front|Xenon|Elec.klap spiegels|Gen3 climatronic|Ruitenwissernivo sensor|Kenwood DNX525DAB|Calearo DAB+|TPMS reset|Polar FIS PF03|Staging cluster|Rev. camera|Bearlock|AFS,Dyn&Stat.bochtverl|Lane/Grootl./Side assist|Vermoeidheidsdetectie

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
anielg
Lite Member



Geregistreerd op: 4-9-2006
Berichten: 540


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 jul, 2018 18:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij mij was het een scheurtje in cylinderkop. Egr koeler kan je er helemaal tussenuit laten halen.

_________________
F30 328i HE Luxury Aut8. (Af fabriek: 350NM van 1250 tot 5000tpm, 0-100 5.6 sec).

CV: Skoda 1.9TDI BXE DSG6 Stage 3, 2.0TDI BKD 16v 200pk, 1.9TDI ASV 150PK.

   OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Agj0w
Lite Member


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 119
Woonplaats: Oss
Auto: A3 8P/Polo 6R/6C/9N
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 30 jul, 2018 20:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Edit: Deze video is voor de koeler is vervangen. Nadat de koeler is vervangen rookt de auto heel mild, grijs als je gast. Stationair nauwelijks. +/- 200km verbruik ik ong 1 liter koelvloeistof (niveau laag lampje brand).

Geen lekkage onder de auto

Bij koppakking zal auto toch overhit moeten raken? Of zijn geweest?

Cylinderkop BKD scheurt idd bj 2004/2005. Dit is een BMN 2007 met andere kop dan de BKD


Vissen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Agj0wBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
WilfredT2
Lite Member



Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 128
Woonplaats: Groningen

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2018 09:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

voor koppakking is het niet noodzakelijk dat je auto oververhit is geweest, en hij hoeft ook niet oververhit te raken. je hebt minimale lekkage, dus in de basis doet alles zijn werk, maar je verliest dus continu een klein beetje koelvloeistoef omdat dit via je motor uit je uitlaat verdwijnt.

Mijn broer heeft een Golf, ook met 2.0 TDI met hetzelfde problem. Al sinds hij de auto heeft, is er licht koelvloeistof verbruik. Dat is nu zo'n al een paar jaar, en minstens 100.000 km geleden. Ik weet even niet van welk jaar zijn auto is.

Hij houdt het koelvloeistofpeil in de gaten, en vult van tijd tot tijd wat bij.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van WilfredT2Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVTAutodiagnose-mobiel
Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
Diesel ServiceVagtechniek
Jos
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008