Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Stefan089
Lite Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 3-4-2017
Berichten: 45
Woonplaats: Epe
Auto: Golf Variant 1.9 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 09:55  Onderwerp:   TDI AXR PD nieuwe motor, slaat niet aan Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goedemorgen allen,

Begin juli is mijn AXR PD 100pk motor kapot gelopen. Nadat ik eerst besloot de auto te slopen i.v.m. reparatiekosten, heb ik later besloten er een %u201Cnieuwe%u201D motor in te hangen. Na wat kleine hindernissen (turbo anders, kleine verschillen in steunen/beugeltjes) is de motor erin gekomen. De %u201Cnieuwe%u201D motor heeft 248.000 kilometers gelopen en is van 2006 (Skoda Fabia).
Daarna 3 weken met een andere auto op vakantie geweest (kreeg de Golf niet op tijd af) en na mijn vakantie weer verder opgepakt.
Nu is de auto al enkele weken zover dat hij zou kunnen lopen, ware het niet dat hij niet wil aanslaan. Ik zou graag jullie kundigheid eens willen raadplegen, want ik begin uit mijn ideeŽn te raken.

Wat zijn de symptomen: Auto start wel, maar slaat niet aan. Accu vol. Geen gloeispiraal op dash. Geen motormanagementlampje op dash. In VCDS is Engine niet uit te lezen ivm %u201Ctoo many communication errors to continue%u201D. ABS wel uit te lezen en krijg de melding: 01314 %u2013 Engine control module %u2013 No signal/communication (dat klopt wel want gloeispiraal en MIL lampje branden ook niet).
Wat is er tot zover gebeurd:

- Nieuwe motor, Skoda Fabia 2006. Zelfde motorcode. Enkel de motor is overgezet, alle bedrading (behalve in kop) is nog van mijn eigen auto.
- EGR koeler eraf gehaald, EGR dicht. EGR is weggeschreven.
- Turbo van de Skoda (want was net iets frisser), compressorhuis van mijn eigen Golf (i.v.m. andere positionering naar intercooler).
- Ik heb 12 volt op de ECU. Massa onder paravan wil ik vanavond voor de zekerheid nog ff checken.
- Ik heb 2x relais 109 van de sloop gehaald en geprobeerd, haalde niks uit. Nu zijn deze gebruikt, maar lijkt me toch ook sterk dat alles kapot is. Relais tikken allemaal wel.
- ECU is al gewisseld met een andere ECU uit een lopende auto, maar gloeispiraal licht niet op.
- Massapunten onder de accu zijn losgehaald en OK bevonden.
- Massa op de bak zit netjes aangesloten en weerstand is vrijwel 0.
- Relais 100 in zekeringkast doorverbonden
- Zekeringen zelf al honderd keer gecheckt, allemaal ok (met spanningzoeker beide punten gecheckt).

Wie heeft nog suggesties? Wie kan me verder op weg helpen? DE auto staat nu al met al zo%u2019n 2 maanden stil en op zich zou hij het ondertussen wel weer mogen doen.

Alvast hartelijk dank!

En even voor de beeldvorming:
Image
Image


Schorpioen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Stefan089Bekijk gebruikers profielStuur PM
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 356

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 12:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Startonderbreking?

_________________
Deep Black Pearl Golf VII 1.6 TDI Bluemotion~150pk/330Nm @CTN

   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6418


romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 13:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

start wel maar slaat niet aan, klinkt als sleutelchip

die foutcode doet vermoeden dat er een (extern) alarm/startblock is ingebouwd

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Stefan089
Lite Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 3-4-2017
Berichten: 45
Woonplaats: Epe
Auto: Golf Variant 1.9 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 13:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb beide sleutels al geprobeerd want hier dacht ik ook al aan.
Overigens, als het goed is zou de auto 2 sec moeten gaan lopen alvorens hij uitvalt door de startonderbreker, toch?

Ook verklaart dat de foutmelding mbt de communicatie niet.

01314 Engine control module No signal/communication (hierdoor brandt mijn gloeispiraal en MIL lampje ook niet bij het op contact zetten).


Schorpioen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Stefan089Bekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member



Geregistreerd op: 27-5-2003
Berichten: 9502
Woonplaats: 0597
Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 13:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij startonderbreker zal inderdaad de auto 2 tellen goed lopen en dan afslaan.
Je zult eerst moeten zorgen dat VCDS alles kan uitlezen denk ik, anders blijf je eeuwig zoeken.

Eventueel als test een aftermarket radio loskoppelen wat dit soms ook kan veroorzaken (communication error)

En over relais 109: als je de auto op contact zet: zie je dan ook niet 1-2 tellen de gloeispiraal? Want dan moet je dat eerst oplossen. Vraag is alleen hoe :)

Je zegt dat de accu vol is, maar is de accu nog wel goed? Test eens met startkabels desnoods

En welke versie van VCDS heb je trouwens? Is dit wel de originele versie? Baudwaarde naar 9600 zetten schijnt soms ook te helpen.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14722


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2018 16:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

gloeilampje moet altijd even aangaan ter indicatie. doet hij dit niet, dan start je ecu niet op. samen met het niet uit kunnen lezen denk ik toch echt dat er ergens spanning of massa mist.

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Stefan089
Lite Member


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 3-4-2017
Berichten: 45
Woonplaats: Epe
Auto: Golf Variant 1.9 TDI
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2018 09:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Even een update; de motor loopt weer.
Probleem zat hem uiteindelijk in de ECU. Met andere ECU komt het gloeilampje mooi naar voren en slaat aan.
Opvoerpomp draait overigens nog steeds niet, waarschijnlijk was deze al langer kapot.


Schorpioen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Stefan089Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JosVagtechniek
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel
JD EngineeringVVT
Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008