Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Jeroensyncro
Lite Member



Geregistreerd op: 29-11-2018
Berichten: 4

Auto: VW T3 16" Syncro
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 20:03  Onderwerp:   cruise control Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi hoi,

Ik heb al heel veel op internet gespit, maar ik krijg mijn cruise control niet aan de praat (1900 tdi BLT) situatie:
- BLT ingebouwd in T3
- alleen motorstuurapparaat in gebouwd
- storingsmeldingen over diverse missende modules (ABS, Dashboard)
- cruise control geactiveerd met VCDS
- pedaalaschakelaars gemonteerd en getest via MWB 006

Na wat uitzoekwerk blijkt de cruisecontrol status bij deze motor uit te lezen via MWB 022. Daar heb ik dus de 6 digits die het volgende aangeven (als het goed is)

Quote:
Right Cruise Control system 6 digit display has a 1, left to right, when:
Clutch operated
Brake pedal operated
Resume speed operated on the switch
Acceleration operated on the switch
Cruise Control and memory switched off
Cruise Controll system switched on


Probleem 1: de 2 bit van MWB 022 staat altijd op 1, dwz "brake pedal operated", maar de pedaalschakelaars in MWB staat wel netjes op 0. hoe kan dat ?

Probleem 2: hoe krijg ik het snelheidssignaal naar de ECU ? Op de schemas staat wel een leiding, maar dat is (voor zo ver ik weet) alleen een uitgangsignaal.

Na het een ander gelezen te hebben, vraag ik me af of het wellicht zo is dat Probleem 1 er is omdat de ABS computer ontbreekt ? En Probleem 2 heeft daar wellicht mee te maken omdat de ECU via de abs sensors zijn snelheidsignaal krijgt ? Waarschijnljik is probleem 2 op te lossen met een CAN interface waarop ik een snelheidssensor aanlsuit. maar als ik probleem 1 niet opgelost krijgis dat een beetje zonde.

Is er iemand hier hier ervaring mee heeft ?
Ter info bijgevoegd screenshots van VCDS
Image
Image


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van JeroensyncroBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 987

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 03 dec, 2018 19:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij wordt de remschakelaar op 2 manieren aangesloten/uitgelezen een plus schakeling en een massa schakeling. Wat gebeurt er wat als je de rem intrapt bij beiden kanalen?

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Jeroensyncro
Lite Member



Geregistreerd op: 29-11-2018
Berichten: 4

Auto: VW T3 16" Syncro
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2018 08:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat klopt, een schakelaar is gewoon NO met +12V de andere zit aan de massa kant van de remlichten. Als ik rem springen ze beide naar 1


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van JeroensyncroBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 987

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2018 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat gebeurt er met dat meetwaarde blok in kanaal 022 als je de rem dan intrapt,
Gaat hij dan naar 0? Anders even een draden loshalen en kijken wat hij dan aangeeft.
Is het niet makkelijker om een aftermarket cruise control in te bouwen?
Als je ook de abs moet inbouwen dan heb je hier ook weer aardig wat bedrading voor nodig en signalen. Of je moet er ook meteen abs in willen bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=7LnXnnn7L9s

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Diesel ServiceUw advertentie hier? Mail ons!
JosJD Engineering
Autodiagnose-mobielChiptuning Feno
Vagtechniek
VVT

© TDI Club Nederland 2008