Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Agj0w
Lite Member


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 122
Woonplaats: Oss
Auto: Polo 6R/9N3 Caddy IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 03 mrt, 2019 18:58  Onderwerp:   Noodloop Polo 6r 1.6 TDI Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste leden.

Auto van een familie lid met een probleempje waarmee ik jullie kennis nodig heb.
Betreft een Polo 1.6 TDI CR uit 2010

Auto valt in noodloop met de volgende 4 foutcodes.

7380 P0236 manifold pressure boost sensor g31, implausible signal
7382 P0236 manifold pressure boost sensor g31, implausible signal
7329 P0101 Mass air flow sensor (G70), implausible signal
7308 P0113 intake air temp sensor (G42), signal to high

Extra info: De wastegate is ong 1.5 jaar geleden al vervangen

Tips & trics om dingen uit te sluiten?


Vissen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Agj0wBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Aize
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 28-1-2012
Berichten: 1221
Woonplaats: Hidaard
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 03 mrt, 2019 21:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De zekeringen nog heel?

_________________
pikerje net, it komt dochs oars!

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1381
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 mrt, 2019 15:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Massa probleem of een van deze sensoren is defect waardoor de andere ook een fout geven omdat deze een gemeenschappelijke + of massa hebben.
De intake air sensor zou ik als 1e verdenken omdat de andere onaannemelijk signaal geven en deze signaal te hoog. Koppel de intak air sensor eens los en kijk wat er dan voor foutcodes verschijnen.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1011

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 mrt, 2019 17:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kabelboom beschadigd zou ook nog kunnen, wellicht gaan ze gezamelijk door een buis.

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Agj0w
Lite Member


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 122
Woonplaats: Oss
Auto: Polo 6R/9N3 Caddy IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 05 mrt, 2019 19:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben al wat wijzer.

Coolant temp 8
Outside air temp 8
Intake air temp -2 (g42)

Zal deze controleren van de week incl kabel


Vissen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Agj0wBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Agj0w
Lite Member


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 122
Woonplaats: Oss
Auto: Polo 6R/9N3 Caddy IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 06 mrt, 2019 20:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inderdaad de bekabeling van de connector net voor de G42 gebroken, gebeurd blijkbaar vaker bij de 1.6,jes.


Vissen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Agj0wBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Autodiagnose-mobielUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering
Chiptuning FenoVVT
VagtechniekJos

© TDI Club Nederland 2008