Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Teazy
Lite Member



Geregistreerd op: 28-4-2015
Berichten: 86


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2019 20:23  Onderwerp:   Hulp bij kiezen motortype Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een vw polo/golf 1.2 tsi model uit 2014 of een vw polo/golf 1.0 tsi model 2015/2016. Hierbij is de 1.0 de vervanger van de 1.2.

Welk type lijkt jullie beter om aan te schaffen? Hierbij mogen ook de bekende kwaaltjes worden meegenomen. De bedoeling is ook dat er gechipt gaat worden.

Hoor graag wat jullie advies hierin is.

_________________
Wat is wijsheid, als men niet beter weet...

   OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazyBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-10-2003
Berichten: 9052
Woonplaats: Nieuw Weerdinge
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2019 20:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

of een 1.4 tsi blue gt ? die gaat naar 190pk

_________________
Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Teazy
Lite Member



Geregistreerd op: 28-4-2015
Berichten: 86


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 mei, 2019 20:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
of een 1.4 tsi blue gt ? die gaat naar 190pk


Ik heb even gekeken en dat kost me al gauw 6000eu meer. Dan houdt ik het toch maar op de 1.0 en 1.2 tsi.

_________________
Wat is wijsheid, als men niet beter weet...

   OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazyBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1378
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2019 18:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb een seat ibzia uit 2015 met 1.2 TSi. Heeft nu bijna 82.000km gelopen zonder problemen, 2 maanden geleden laten chippen bij vag techniek van 86 naar 130. Deze grote stap was mogelijk omdat je bij deze motor 2 verschillende vermogens kan kiezen bij aanschaf, namelijk 86 of 105 pk. De 1.0 zou ik persoonlijk niet nemen, deze is wel heel erg gedownsized.




Laatst aangepast door audidriver73 op zo 12 mei, 2019 21:00, in totaal 1 keer bewerkt
Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Teazy
Lite Member



Geregistreerd op: 28-4-2015
Berichten: 86


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2019 18:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zit er bij jou een ketting of riem in? En als het een ketting is, is die vervangen voor een nieuw type? Heb gelezen dat de 4 cilinder 1.2 en 1.4 tsi ketting problemen hebben. Daarnaast vraag ik me af of je andere defecten hebt gehad, zoals bv. de aircopomp?

_________________
Wat is wijsheid, als men niet beter weet...

   OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazyBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1378
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T6-2019
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 12 mei, 2019 21:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb een ketting, wel zijn deze zover ik weet aangepast tov de eerdere modellen. De 1.4tsi staat inderdaad bekend om kettingproblemen en hoog olieverbuik. Ik heb er nu ongeveer 4000km mee gereden sinds de aankoop en nog geen problemen of olieverbuik gehad.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JosAutodiagnose-mobiel
Chiptuning Feno
VVTJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008