Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 12


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 23 apr, 2019 19:48  Onderwerp:   Sporadisch inhouden / turbodruk verlies - Geen foutcodes Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goede avond,

Ik heb hier een T5 1.9 TDI AXC staan met een vreemd probleem. De ene dag loopt hij fantastisch, de andere dag houd hij zo maar opeens in. Vaak is dit dan na bijvoorbeeld bij het stoplicht gestaan te hebben of langere tijd op gelijke snelheid gereden te hebben (snelweg bijvoorbeeld). Het lijkt net of hij totaal niet meer op het gaspedaal reageerd om vervolgens na een paar seconden langzaam weer te versnellen.

Wat heb ik al gedaan:

Verstelling turbo getest op beweegbaarheid --> GOED
N75 gestest met VCDS --> GOED
N75 uitgewisseld --> GEEN Verschil
Turbo getest met vacuummeter/pompje --> GOED
Alles getest op vacuumlekkage --> Niks kunnen vinden

Vorige week heb ik het vacuum afgetakt tussen N75 en Turbo en een metertje op het dashboard gelegd. Als het inhouden zich nu voordoet blijft de N75 maximaal vacuum uitsturen om zo de turbo proberen te "activeren". Dit duurt dan een aantal seconden totdat de turbo bijkomt. Als de auto normaal rijdt regelt de N75 wel vrij snel terug.

Wat denken jullie? Toch de verstelling van de turbo? Actuator van de turbo? Logjes geven in elk geval aan dat er te weinig turbodruk is......


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
RRider
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2018
Berichten: 16
Woonplaats: Maarssen

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 apr, 2019 23:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo Baske,

Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar voorzover ik me heb ingelezen op de materie, zou ik denken dat het met de EGR te maken kan hebben. Het lijkt me in ieder geval de moeite waard om dit te onderzoeken en uit te sluiten.

Ik ben nu ook erg benieuwd wat de oorzaak is.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 12


blank.gif
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 14:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo RRider,

De EGR kan volgens mij het probleem niet zijn aangezien deze afgedopt is.... Ik zal hem toch nog eens eruit halen voor de zekerheid.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 12


blank.gif
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 14:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo RRider,

De EGR kan volgens mij het probleem niet zijn aangezien deze afgedopt is.... Ik zal hem toch nog eens eruit halen voor de zekerheid.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1014

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 25 apr, 2019 20:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heeft je vacuŁmpomp van je motor wel genoeg onderdruk?
Wat voor waardes meet je tijdens het rijden?

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 12


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2019 14:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je zat op het juiste spoor RRidder, probleem is opgelost! Vorige eigenaar had het vacuum van de EGR afgedopt maar de EGR zelf niet waardoor deze af en toe ongecontroleerd open en dicht ging, ofwel door een kleine lekkage in het vacuum of door de druk van de uitlaatgassen. Ik kwam er achter door de EGR te demonteren. Het asje van de EGR klep was een klein beetje blank wat duidde op beweging van de klep. Aangezien het vacuum afgedopt was is deze beweging dan volledig ongecontroleerd en willekeurig. EGR dus voorzien van een plaatje en de bus loopt weer fantastisch!


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 397
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2019 18:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Terugkoppeling van de oplossing wordt altijd op prijs gesteld...

Wacht bij het posten van een reaktie op het forum even voordat je het opnieuw probeert, dat voorkomt dubbele posts... Knipoog

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid


Leeftijd: 59
Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 7195

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2019 21:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mari schreef:


Wacht bij het posten van een reaktie op het forum even voordat je het opnieuw probeert, dat voorkomt dubbele posts... Knipoog


Ook dat wordt opgelost. tong uit

_________________
Audi A6 Avant 3.0TDI 180Kw.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
RRider
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2018
Berichten: 16
Woonplaats: Maarssen

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2019 16:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Erg fijn Baske!!


baske schreef:

De EGR kan volgens mij het probleem niet zijn aangezien deze afgedopt is.... Ik zal hem toch nog eens eruit halen voor de zekerheid.


Ik kreeg al zo'n vermoeden dat hij niet door jou zelf afgedopt was.

In deuk


   OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
baske
Lite Member



Geregistreerd op: 5-10-2017
Berichten: 12


blank.gif
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2019 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

RRider schreef:
Erg fijn Baske!!


baske schreef:

De EGR kan volgens mij het probleem niet zijn aangezien deze afgedopt is.... Ik zal hem toch nog eens eruit halen voor de zekerheid.


Ik kreeg al zo'n vermoeden dat hij niet door jou zelf afgedopt was.

In deuk


Inderdaad fijn... vooral om te weten dat alleen het vacuum afdoppen (dat had ik dus al ontdekt voordat het inhouden begon) niet voldoende is en dat je dus ťcht een blindflens (plaatje) in de inlaat moet monteren omdat anders de EGR blijkbaar een eigen leven kan gaan leiden. Half werk van de vorige eigenaar dus, goede les voor ons!


   OfflinePersoonlijke Gallerij van baskeBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1014

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2019 12:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waarschijnlijk is de veer onder je EGR klep gaar die hem dicht zou moeten houden. Zonder vacuŁm moet hij gewoon dicht blijven staan, met vacuŁm opent hij.

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
VagtechniekJos
Autodiagnose-mobielVVT
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008