Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Djdewit
Lite Member


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 4-7-2019
Berichten: 6
Woonplaats: Tiel
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 05:10  Onderwerp:   Overleden Golf 2.0 TDI BMM Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn 2.0 TDI BMM is op sterven na dood.
Na lang wik en wegen de keuze gemaakt om het blok te gaan reviseren / vervangen. Een donorblok vind ik zelf geen optie, hoge investering en weinig garanties.
Dan blijft over een revisie blok of (gedeeltelijk) reviseren van het blok.
Nu geeft dit tevens de kans de auto meer kracht te geven.

Doel is ongeveer 200pk, kan dit door bij voorbeeld een gtdblok te monteren of miet ik echt denken aan andere motordelen?

Diagnose is een gescheurde/krukas.
Golf 5 2.0 TDI


Leeuw Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van DjdewitBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member



Geregistreerd op: 15-7-2009
Berichten: 518

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 09:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Krukas is toch te vervangen als er geen vervolgschade is?
Als de koets etc in orde is kan e.e.a. zeker de moeite waard zijn.
200 PK uit een 4-cylinder TDi is geen groot probleem. (hier 160 uit een 3-cylinder)


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 12-8-2006
Berichten: 3676
Woonplaats: Vriezenveen
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 20:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn advies: nooit laten reviseren!

_________________
Das Glück ist immer dort wo ich nicht bin!

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Djdewit
Lite Member


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 4-7-2019
Berichten: 6
Woonplaats: Tiel
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2019 20:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Plotwending, de krukas is niet de schuldige.
Een falende tandempomp is de boosdoener, dat de nokkenas niet voldoende gesmeerd is, gevolg dat deze is ingesleten etc etc.

Komt er op neer dat de volgende onderdelen vervangen moeten worden:
- Nokkenas en dergelijke (lagerschalen / tuimelaar/etc)
- Tandempomp
- Oliefilter
- “Spoelen” van de motor

Daarnaast willen we preventief de oliepomp en de distributieriem vervangen.
Originele Nokkenasset van de VW is onbetaalbaar, iemand ervaring met een set van Febi Billstein oid?


Leeuw Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van DjdewitBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 59
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4682

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 23:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De nokkenas en stoters zijn van een dermate slechte kwaliteit dat deze allemaal stuk gaan. Heeft niets met de olie(pomp) te maken. Een ander merk dan oem is i.c.m. aangepaste stoters (dé boosdoeners in deze) een goede optie. Wat belangrijk is wanneer je de boel uit elkaar haalt kijken waar eventuele delen van de stoter gebleven zijn. Meestal in het carter, dus dat even verwijderen en schoonmaken. Wanneer de tandempomp (of afdichtingen verstuivers) vervangen zijn nadat de olie goed verdunt geweest zijn hoef je de motor ook niet meer te spoelen, das dan al gedaan Knipoog .....

Jos.

_________________
Sent from my Bosch ECU via VAG COM

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Chiptuning FenoVVT
Autodiagnose-mobielVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!
JosJD Engineering

© TDI Club Nederland 2008