Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Berendbotje
Lite Member


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 3-1-2013
Berichten: 53


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 12:38  Onderwerp:   Niet meer regeneren superb Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn zus haar superb regenereert niet meer en gaat in noodloop, code in 01 is
16 848 (duur regeneratie). Nood regeneratie via vcds doet hij ook niet, het filter zit 54 gram in. Zou het filter te vol zitten? Doet hij dan ook geen noodregeneratie meer of doet die functie het altijd? Kan het ook aan de verschildruksensor g240 liggen?

Gr Berend


Boogschutter  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van BerendbotjeBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 12-8-2006
Berichten: 3682
Woonplaats: Vriezenveen
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 13:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Geeft die niet aan dat er iets met de verschildruksensor is? Heeft er al lang een oranje lampje gebrand voordat de eerste noodloop kwam?

_________________
Das Glück ist immer dort wo ich nicht bin!

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1026

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2019 09:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inderdaad te lang mee doorgereden, tot 45 gram roet is het maximum waarbij je nog een (nood)regeneratie kunt starten.
Je zou op eigen risico de dpf nog kunnen resetten, wat je doet bij vervanging.
Mits de as waarde nog onder de waarde zit waarbij het filter vervangen moet worden.
En dan direct rijdend een nood regeneratie starten.
Maar dan moet het wel direct werken en het probleem niet ergens anders door veroorzaakt worden zoals hierboven al vermeld.
En je hebt verhoogde kans op brandgevaar.

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 12-8-2006
Berichten: 3682
Woonplaats: Vriezenveen
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 09:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb ook een keer te lang doorgereden met een oranje lampje (4000 km of zo), maar toen kon er door de dealer nog wel een regeneratie gestart worden. Oorzaak was een kapotte EGT-sensor.

_________________
Das Glück ist immer dort wo ich nicht bin!

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Berendbotje
Lite Member


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 3-1-2013
Berichten: 53


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 10:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De verschildruksensor was defect waardoor hij niet meer regenereerde. Ik heb de sensor vervangen, de as waardes lager ingesteld en rijdend een noodregeneratie uitgevoerd en nu lijkt het dat het weer goed is.


Boogschutter  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van BerendbotjeBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 12-8-2006
Berichten: 3682
Woonplaats: Vriezenveen
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 17:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Berendbotje schreef:
De verschildruksensor was defect waardoor hij niet meer regenereerde. Ik heb de sensor vervangen, de as waardes lager ingesteld en rijdend een noodregeneratie uitgevoerd en nu lijkt het dat het weer goed is.


Dat kan ook, dat had ik bij mijn GLA ook, die begon bij 12.000 km al kuren te krijgen en is uiteindelijk bij 20.000 km vervangen. Niet echt Duitse degelijkheid …….

_________________
Das Glück ist immer dort wo ich nicht bin!

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6449


romania.gif
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 18:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk schreef:
Niet echt Duitse degelijkheid.

Dat bestaat ook niet meer. alles komt volgens mij tegenwoordig uit China.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JD EngineeringUw advertentie hier? Mail ons!
Chiptuning FenoVVT
Autodiagnose-mobielVagtechniek
Jos

© TDI Club Nederland 2008