Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
bjornwellenberg
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 11
Woonplaats: zwolle

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2019 13:45  Onderwerp:   stotteren en daarna afslaan Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het volgende probleem met mijn audi A4 (2002) 1,9 TDI. Het begon met een paar seconden knipperen van het gloeispiraaltje. Op dat moment nog niets aan de hand. Het knipperen later ook niet meer weergezien. 10 km verder plots stotteren, waarna de motor afsloeg. Motor ook niet meer aan de praat te krijgen, accu helemaal leeg gestart. Auto naar huis gesleep en de accu eruit om op te laden.
Met Vagcom uitgelezen en de volgende storingen te zien.
Pump-jet valve cylinder 2 and 4 regulation range exceeded
Fuel pump relay j17): open or short to ground intermittent

storingen gewist en 4x Relais onder het dashboard nagekeken, schakelden allen prima op 12V.
Brandstoffilter gecheckt of er diesel in zat, ook prima.
Daarna accu teruggeplaatst en weer gestart. Auto startte prima en reed ook weer als vanouds.

Je kan er op wachten, vandaag na een kort ritje, plots weer stotteren en daarna weer afslaan. Wederom niet meer aan de praat te krijgen. Accu compleet leeg
gestart. Storingen uitgelezen en geen storingen te zien.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken. Ik heb ook geen idee welke relais nu het J17 relais is. In mijn Haynes manual is geen draadschema van de motor opgenomen. Alvast bedankt voor jullie reacties

Hartelijke groet,

Björn


Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van bjornwellenbergBekijk gebruikers profielStuur PM
bjornwellenberg
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 11
Woonplaats: zwolle

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2019 13:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als toevoeging . Onder het dashboard kwam ik de volgende relais tegen: 2x 370 / 373 / 53.

groet Björn


Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van bjornwellenbergBekijk gebruikers profielStuur PM
bjornwellenberg
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 11
Woonplaats: zwolle

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2019 16:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Net met een andere auto en startkabels de motor weer gestart. Moest wel flink doorstarten, net alsof het brandstoffilter leeg was. Daarna weer prima lopen en rijden.

Groet Björn,


Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van bjornwellenbergBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1030

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2019 10:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

https://problemcar.nl/topic/audi/sleuting-brandstofpomprelais-145759

Schema%u2019s etc kun je hier downloaden voor een paar euro heb je een uur toegang.

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6450


romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2019 13:02  Onderwerp:   Re: stotteren en daarna afslaan Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bjornwellenberg schreef:
Met Vagcom uitgelezen en de volgende storingen te zien.
Pump-jet valve cylinder 2 and 4 regulation range exceeded
Fuel pump relay j17): open or short to ground intermittent

Historische fout of recente fout ?


relais 109 ?

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
bjornwellenberg
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 11
Woonplaats: zwolle

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2019 17:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het denk ik gevonden. Vanmorgen de ECU box, welke in de motor ruimte zit onder het voorraam, opengemaakt. Er stond behoorlijk wat water in. Onder de ECU zitten 3 relais. De relais opengemaakt en 1 relais was er slecht aan toe. Het is relais nummer 395 en laat deze nu net voor de brandstof opvoerpomp zijn. Nieuw relais 395 kopen en hopen dat het over is. Box ook maar beter dicht proberen te krijgen en een gaatje in de box boren zodat dat eventueel nieuw water niet in de box blijft staan. Nog bedankt voor de reacties.

Groet Björn


Boogschutter Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van bjornwellenbergBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Chiptuning Feno
JosAutodiagnose-mobiel
JD EngineeringUw advertentie hier? Mail ons!
VagtechniekVVT

© TDI Club Nederland 2008