Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 16:51  Onderwerp:   Koelvloeistof niveau laag hoog Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi allen.

Ik heb een raar probleem.
Het koelvloeistof niveau gaat omhoog en naar beneden. bijv in file, cruisen.
Als ik weinig toeren maak, zo onder de 2000 toeren geeft hij vaak een laag niveau waarschuwing. Als ik wat meer toeren maak, dan gaat het weer weg.
Als ik dan de motor uit zet en onder de kap kijk is er ook gewoon kvs in het tankje.
Start ik later weer koud is het weer minder.
als ik het tankje openmaak komt het weer omhoogborrelen.

Ik heb het idee dat het met meer toeren/ warme motor uit de overloop gegooid wordt. want er verdwijnt wel wat steeds.

Wat moet ik hiervan denken?

Dit begon na het vervangen van thermostaat en heater valve voor de brandstof verwarming.
En vervanging tankje voor een oem tankje. Hella. Past erg slecht trouwens..
Daarvoor nooit bij hoeven vullen.

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+avant/a4/2001-223/2/203-203000/
nummer 20.

Ik kan niet vinden hoe dat ding werkt trouwens. hoe kan zo iets nou met vaccum bedient worden. Op de tekening van het vacuum systeem staat ie er ook niet bij.

Het gaat om een Audi b5 met AJM motor


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 21-3-2005
Berichten: 6326
Woonplaats: Noord Brabant
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 17:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Klinkt als een koppakking verhaal..

_________________
VeeWee T5
VeeWee Bora

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6453


romania.gif
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2019 19:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ga met Ralph mee (al staat een AJM ook bekend om scheuren in de kop).

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jul, 2019 15:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja. ik heb al wat filmpjes over koppakking bekeken ook. Knipoog
Zou best compressie kunnen zijn wat de kvs eruit duwt. Beetje bijgehouden. als ik langzaam rij verdwijnt er heel weinig.
Met wat gas geven meer.

Ik heb er nu 60000km mee gereden sinds eind 2017. Aan het begin verbruikte hij ook kvs. Ook mayo aan de dop en in kvs tankje.
Toen ik olie had gewisseld en flink wat snelweg had gereden hield dat op. Mayo ook weg.

Tot ik 14000 km geleden de riemen heb laten wisselen.
Erna verdween er nog niks aan kvs.
Maar ik had de verkeerde thermostaat gekocht. Dus moest die achteraf zelf nog vervangen. Dus weer alle kvs eruit.
Ook meteen die brandstof verwarming klep vervangen want die lekte vacuum.
Erna klapte de inlaat slang van de kachelradiator. Dus vervangen.
Weer alle kvs eruit.

Daarna begon dit opeens.
Dus vind het wat toevallig..
Ik hoopte nog dat er misschien ergens lucht in zit ofzo.
Want ontluchten is best klote met het tankje lager dan de kachelradiator.

Ik ga maar even langs de garage om te kijken of die hem op druk kan zetten ofzo. Zit in Hongarije, dus kosten kunnen misschien nog meevallen.
Wel al 440000 op de teller, maar verder prima auto.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 10:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hele week beetje onder de 3000 toeren gebleven en het zit er allemaal nog in In deuk
Even kijken hoe dat verder verloopt.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6453


romania.gif
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 17:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

KVS-systeem van VAG is voor zover ik weet zelfontluchtend.
Gezien je "test" van de week zou ik het zeker zoeken in de kop/koppaking.

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 30 jul, 2019 15:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Er zit op de retour vd slang naar de kachelradiator een gaatje in de slang. Als je die bij het vullen als hij leeg is geweest niet even loshaalt, zodat deze daardoor zijn lucht kwijt kan, blijft er een dikke bobbel lucht in de kachelradiator zitten.

Tenzij je het kvs reservoir losschroeft en probeert boven het niveau vd kachel radiator te houden.
Wat niet gaat als je een auto met fuel heater hebt, want dan is de onderste slang te kort.
Ik heb echt alle paginas afgezocht hoe te ontluchten.


Vandaag werd de motor opeens heter dan normaal.100c. Dus gestopt. Bleek het door de dop te lekken.... Geen druk in het vaatje

Pfff...
Alles tegelijk, iig zo even een andere dop halen. kosten maar 5 euro. dan naar de garage voor druktest.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 4-5-2007
Berichten: 8123
Woonplaats: Noord-Brabant

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2019 10:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hij kan zijn druk niet kwijt.
Je zuigers persen als het ware compressielucht in je koelsysteem waardoor je auto gaat overhitten. Er is dan geen doorstroom van water meer aanwezig.

Ik zou er echt niet te lang mee rondrijden!


Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 16 aug, 2019 16:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Moet wel zeggen. Die dop was zo oud als de auto en zn rubberen ring lubberde al vaker van zn plek.
Met nieuwe dop komt het er niet meer uit.
En hij wordt ook nooit warm. altijd gewoon 90. Ik houd de kvs goed in de gaten.
Elke week ongeveer moet ik er wat bij doen.
Da valt ong wel mee.

Sowieso gaat hij binnenkort naar de garage voor lekcheck, maar moet eesrt even alternatief vervoer hebben.
Ben aan het zoeken naar een goeie luxe Sharan/alhambra/galaxy voor de familie. Dit keer met AFN ipv AJM of ASZ. Is denk ik een stukje betrouwbaarder.
Maar tot nog toe alleen afgreleefde bouwautos getroffen...
Morgen weer een proberen.
Dan kan de a4 naar de garage voor het oordeel.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Dijck
Lite Member



Geregistreerd op: 3-5-2007
Berichten: 240
Woonplaats: 0511
Auto: Golf VI GTD
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 aug, 2019 12:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een lekke oliekoeler kan het ook zijn.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van DijckBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 69
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 dec, 2019 14:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het heeft even geduurd. Maar de auto is naar garage geweest.
Bij de derde cilinder lekte er dus compressie naar de kvs.
Die kanaaltjes zitten ook wel allemaal heel erg dicht bij elkaar..

De kop is licht bewerkt. Hoefte niet heel veel aan gedaan te worden.
Verder allemaal nieuwe onderdelen erin en eromheen. nieuwe egr, gloeiers, bouten, wat slangen. injectierubbers. en nog wat klein spul.
Kosten: rond de 800 euro.
Maar goed.
Hopelijk gaat ze nu weer een hele tijd mee.
Is nu wel de bedoeling er nog een hele tijd mee verder te rijden.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekChiptuning Feno
JosUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering
VVT

© TDI Club Nederland 2008