Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI4Life
Lite Member


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 15-9-2015
Berichten: 27
Woonplaats: N-Brabant

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 mrt, 2020 12:07  Onderwerp:   DPF waardes Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste TDI'ers

Kan iemand mij vertellen of dit gezonde DPF waardes zijn voor mijn auto
1.6TDI CAYC CR 2012 (217k)
Heb een nieuwe foto geupload met dit keer een warme motor (rijdend) en ten eerste wat mij opvalt is dat de koelvloeistof temperatuur 100 graden is? net bezig met regeneren mischien? of thermostaat stuk? naald van de meter geeft strak 90 graden aan.

Image


Steenbok  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI4LifeBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member


Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 20-8-2004
Berichten: 14728


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mrt, 2020 19:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

60 gram olie as volume is vervangingsgrens voor roetfilter.
100 graden is denk ik redelijk normaal als er standaard een 92 graden thermostaat in zit.

_________________
ik rij niet hard, ik vlieg gewoon laag

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
TDI4Life
Lite Member


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 15-9-2015
Berichten: 27
Woonplaats: N-Brabant

morocco.gif
BerichtGeplaatst: do 19 mrt, 2020 22:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja thermostaat gaat bij 92C open idd. Heb onlangs de distributie riem vervangen waarbij een 3 liter vloeistof heb moeten bijvullen maar heb daarna niet ontlucht gewoon bijgevuld en dop erop, er zit nu iets teveel in 4cm boven de max.. Maar dat deed ik express met de gedachte dat de boel vanzelf gaat zakken naarmate alle lucht verdwijnt maar dit is dus minimaal geweest.. moet ik ergens toch nog een nippel of 2 los draaien om de boel te ontluchten?

Okay DPF is aan zn laatste loodjes zo te zien.. wordt dus preventief schoonmaken in de toekomst, vervangen voor een nieuwe is geen optie want deze kost de helft waarvoor ik de auto heb gekocht.. Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is deze leeg te kloppen en weg te schrijven is bij deze motoren


Steenbok  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI4LifeBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI4Life
Lite Member


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 15-9-2015
Berichten: 27
Woonplaats: N-Brabant

morocco.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 mrt, 2020 15:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vandaag weer even de laptop eraan gehangen en heb de vorige keer kennelijk iets over het hoofd gezien. Onderaan de lijst zie je nu staan "Verzadigingsgrens roetfilter 70g". Dus niet 60 gram.
Met een beetje rekenwerk kom ik uit op een grofweg 65.000km die ik kan rijden alvorens ik deze grens behaal maar ga natuurlijk daar niet op wachten, dit zijn 2 longlife beurten en dan zit het filter volgens systeem vol. (tenzij mijn berekening niet klopt) Dus ik ga dit even de komende tijd goed in de gaten houden. Ik rij op het moment niet extreem veel 25Km heen en 25Km terug voor werk dus 50Km's totaal per dag (200Km per week snelweg). Auto voornamelijk gekocht om aankomend zomer op vakantie naar Marokko te gaan, auto rijdt voor de rest perfect dus alleen nog even beslissen of ik het roetfilter voor de vakantiereis of erna laat schoonmaken.

Auto is soiezo een blijvertje! super tevreden met de auto en verbuik, dit is ook mn eerste "geavanceerde" auto Grijns Stam letterlijk af van de Opel Kadett tijdperk want heb nog nooit een auto in bezit gehad met zoveel functies zoals electrische ramen, CC, climatronic/airco, regensensoren, Navgatie, bluetooth, parkeersensoren noem ze maar op.. stuk voor stuk dingen die voor mij nieuw zijn

Ik ben de afgelopen dagen flink bezig geweest op het internet over het schoonmaken van het roetfilter op allerlei manieren en middeltjes maar een echte schoonmaak is de DPF er echt helemaal vanonderuit te halen tenzij er hier mensen zijn met een andere mening of ervaringen?


Image


Steenbok  Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI4LifeBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!VVT
Chiptuning FenoJos
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008