Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 73
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 10:15  Onderwerp:   Golf 5. 2 liter tdi BMM. Olie lek top vd motor. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi hoi.

Ik heb een 2 liter tdi, BMM motor code golf 5 uit 2007. Deze heeft een olielek.
Maar hij lekt alleen als de motor aan is. En lekt dan best wel veel en snel.
Ik heb alles schoon gemaakt en het komt echt van helemaal bovenaan, aan de achterkant van het blok. Aan de kant van distributie riem.
Als je van onder kijkt zie je het via dat hitteschildje naar beneden lopen.
Ik kan boven niet heel veel zien. Er zit teveel in de weg.

Zit daar iets wat op deze manier kan lekken?

Ik dacht aan egr of kleppendeksel pakking. maar die zouden niet zo veel en snel lekken lijkt me.
En aangezien het alleen lekt met motor aan dacht ik aan een pakking van een oliedruk sensor ofzo.
Ik heb wat gelezen over oliedruk sensors die daar zitten, maar dat ging niet speciaal over deze motor.

Bedankt!


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1414
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 09:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou ook de oliedruk sensor als 1e verdenken. Wat ook zou kunnen , dat heb ik zelf een paar jaar geleden met mijn audi S3 gehad, een scheurtje boven in de cilinderkop, vlak onder het kleppendeksel.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 73
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2020 15:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik kan niks vinden wat daar specifiek olie lekt.
En heb niet veel tijd gehad om te kijken.
Maar ik ga het kleppendeksel er maar even afhalen. misschien is daar een stukje van gescheurd of afgebroken. Meteen nieuwe pakking ertussen. even schoonmaken. Misschien zie ik dan meer.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 73
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 15:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb kleppendeksel eraf. Achterste boutjes zaten muurvast. Denk als laatste wanhopige daad om een lek te stoppen. Olie zat links achter over de hele rand van het blok. Aan de verkeerde kant vd pakking zeg maar. Dus daar kwam het waarschijnlijk tussen de pakking door. Pakking is ook gebroken bij een vd boutgaten in midden kleppendeksel. Maar dat lijkt me niet zo'n issue geweest.

Behalve dat er een oog voor de motorafdekkingkap afgebroken is,
Ziet deksel er verder goed uit.

Heb nieuwe elring pakking besteld. En tube elring vloeibare pakking. De rooie. Dirko ht.
Ik las dat er een streepje bij moet aan beide zijde naast de bogen voor nok en vacuumpomp.
Kan iemand precies zeggen waar en hoe? Ik heb niet echt ervaring met vloeibare pakking.

Bedankt!


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1414
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 19:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Klepdeksel boutjes horen niet muurvast te zitten, te vast is meestal lekken. Die elring is prima, ik heb meestal de zwarte variant. Belangrijk is dat delen waar je de vloeibare pakking op doet schoon en vetvrij is, ik doe dat meestal met wat remreiniger. Op de overgang van pakking naar boog moet je in de hoeken wat vloeibare pakking aanbrengen.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Kaneelschep
Lite Member



Geregistreerd op: 8-11-2017
Berichten: 73
Woonplaats: Weesp

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2020 09:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik kwam het verschil tussen de zwarte en rode niet tegen. Alleen dat de rode tot 315c ging. en de zwarte tot 300c.. Kostte hetzelfde. Dus maar rode gekocht. Voor als die 15 graden het verschil gaat maken tong uit

Ik heb alles schoongemaakt met remreiniger. 4 streepjes in de rand gemaakt. deksel er weer op. boutjes normaal vast is vast. En dag laten drogen.
Daarna gestart, Minuut of 10 laten draaien en er lekt niks meer Knipoog
Ook niet bij de bogen.
Top!


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KaneelschepBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1414
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2020 14:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooi dat het opgelost is.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JD EngineeringChiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!
JosVagtechniek
VVT

© TDI Club Nederland 2008