Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Funswijk
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 12-8-2006
Berichten: 3686
Woonplaats: Vriezenveen
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 20:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

't Is allemaal bedoeld met een vrolijke noot hoor, maar daarvoor moet je me een beetje kennen !!!!
Ik vind verder dat hier enorm veel mooie wagens te vinden zijn en vind het ook bijzonder interessant wat iedereen ermee doet en/of er aan wil gaan doen. En die enorme kennis ........ ongelooflijk!

Maar ik zou best een keer in zo'n getunede 130pk-bak willen rijden, men zegt namelijk dat die weinig onderdoet van de 150pk. Ben eigenlijk wel benieuwd!


Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
M@rcel
Lite Member



Geregistreerd op: 26-3-2005
Berichten: 7143

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2006 21:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ed, ontzettend veel plezier toegewenst met je herboren auto! De driveability is nu wel aanwezig denk ik zo....

quote:

Maar ik zou best een keer in zo'n getunede 130pk-bak willen rijden, men zegt namelijk dat die weinig onderdoet van de 150pk. Ben eigenlijk wel benieuwd!



Als je een auto vergelijkt met 180 en 190pk bij een gelijke vermogenverloop zul je er weinig van merken bij dagelijks gebruik. Het is immers 'maar' 5% meer vermogen. Misschien is het merkbaar op de klok, maar gevoelsmatig zal het niet veel meer uitmaken.

Op papier staat het natuurlijk wel weer lekker!



 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PM
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 361

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 00:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inmiddels de 175k gepasseerd, tijd voor een update:

Cijfertjes:

150-160k Gemiddeld verbruik 1 op 17,3
160-170k Gemiddeld verbruik 1 op 16,3
170-175k Gemiddeld verbruik 1 op 16,4

Olieverbruik over 25k: net iets minder dan 1 liter.

Tuning(bij 155k): Gemeten op 173,2Pk@414Nm

Praktijkervaringen:

Pro's:
Na voorzichtig warmrijden is het een genot om de paardjes eens los te laten. Het blijft mij nog steeds verbazen hoe snel dat ding op 170-180km zit. Het gros van de benzine en dieselauto's kun je zonder al te veel moeite "het snot voor de ogen" rijden.
In de (vele) spitskilometers die ik maak heb je eigenlijk niet zoveel aan het vermogen (en ook niet aan de cruisecontrol). Rij je boven de 110-120km, doe je nix anders dan remmen/optrekken. Rij 80% snelweg, dus die 6e versnelling is dan echt toppie! Hij geeft rust en is economisch (mag ook wel met een PD blokkie).
Alle knoppie's werken nog, verder geen motorische problemen gehad. Altijd in 1 tikkie lopen, komt heel betrouwbaar over.
Met een woon-werk afstand van 230km per dag, is de Golf ASZ een betrouwbaar werkpaard gebleken.
Ik ben niet zo'n poetser, maar na een emmertje water en spons staat de Golf er altijd weer perfect voor.FF stofzuigen en hij is weer in een puike conditie.

Con's:
- Het fluiten van de portieren (blijft terugkomen, ook naar bijbuigen v/d portieren)
- Het "gebonk" in de kofferbak, tijd voor nieuwe rubbers....
- Hoe smerig als de achterkant van de Golf wordt in onze natte omgeving.
- Hoe lang het duurt voordat hij op temperatuur is, en dan is het nog niet eens echt winter geweest.

Onderhoud:
Buiten een setje voorbanden, een setje winterbanden(+velgen) en 1 litertje olie en het bijwerken van een paar pitjes in de voorruit, niets! De brakke constructie van de electrieke ramen heeft wel stress gekost, maar is volledig (financieel) door PON vergoed.

Vergelijking t.o.v de vorige auto (Civic Coupe/G-3):
-Economischer: Nee, voordeel is wel dat ik nu niet 3 x per week aan de pomp sta.
Waarbij ik wil aantekenen dat door de komst van de Golf, de Jeep (Daihatsu Feroza) inmiddels ook het veld heeft kunnen ruimen (De Golf trekt de paardentrailer immers ook zonder enige problemen). Deze Jeep "zoop" 1 op 8/10 Euroloodvrij. Moeders "scheurt" nu in een Opel Corsa 1.7 diesel/PPO....1 op 20! Dus netto/netto op deze 2 auto's is er wel sprake van enig voordeel.
-Betrouwbaarheid: De Jap heeft mij over 225K niet echt in de steek gelaten, de Golf na 25k ook niet. Is te vroeg voor een objectieve vergelijking...Maar we stampen lekker door!

Op naar de 200K update......


Ed












   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
vhorstink
Lite Member


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 22-12-2004
Berichten: 382

Auto: Volkswagen
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 17:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

leuke journaalposten. Deze hou ik in de gaten.

ga zo door !

mvg

Vin


Tweeling  Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van vhorstinkBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 361

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2007 01:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

200k UPDATE:


Loopt nog steeds lekker, nog steeds met mijn eerste setje banden vanaf 155k bezig. Inmiddels 2 liter olie verstookt, en is bij 195k de koppeling (compleet) vervangen omdat ik het druklager steeds meer hoorde protesteren. De koppelingsplaat kon nog ongeveer 30k mee, maar als je alles hebt open liggen kun je beter alles vervangen. En voor die dikke 400 eurie is dat ook de grootste investering over 50k in deze Golf geweest.

De APK was een "administratieve handeling". Checken/klaar/afmelden en 35 eurie's betalen!

Toppertje in brandstofverbruik: 1 op 18,5 gedurende de zomermaanden. Na vervanging van de koppeling en daardoor reset van de BC doe ik weer 1 op 17,3 over de afgelopen 5k.

Hij heeft mij 1 keer laten staan. Na 4 weken niet gebruikt te hebben was de accu "plat". Ach, kan daar wel mee leven. Daarnaast nog 2 setjes H7 halogeen "verstookt".

Op korte termijn heb ik de volgende kostenposten: Distributieriem+waterpomp (aangezien de eerste bij 115k is vervangen, kan/durf ik het nog een beetje uit te stellen.)+grote beurt.

Voor de rest fluiten wel lekker verder in deze kar. Tenzij ik ooit van mijn werkgever een auto krijg, gaat deze door tot de 3-500k.

Je bent dus nog niet van mijn updates af

Ed





   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 361

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2018 22:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dik 10 jaar verder onderhand..... Heel blij

Even zoeken om mijn ouwe topic. Toch 12 jaar probleemloos gereden in deze golf 4. Afgelopen maart dat ding ingeleverd met 4 ton op de klok. Staat inmiddels in Polen (en ja, gewoon netjes een fooi voor gekregen).

Over 250.000km zijn er wel een paar dingen het vermelden waard:

1 x koppeling vervangen
2 x druklager vervangen
1 x intercooler vervangen
Hier en daar een sensortje, het meest spannende was het feit dat er een paar klinken in de bak afgebroken waren en daardoor de versnellingsbak eronder uit moest.
6 setjes banden opgerookt
1 accu vervangen
18 liter olie verstookt
Na 370.000km de originele gloeispiralen vervangen.
2-massa vliegwiel heb ik nooit geen last van gehad.
Tuning van VVT was iedere dag weer genieten!

De "puristen" nemen mij de volgende punten kwalijk:
1 x olie ververst en filter vervangen (omdat het carter stuk was)
3 x luchtfilter vervangen
1 x interieurfilter gedaan

Fijne auto, 1 op 17,3 verbruik over deze afstand. Reed nog als een speer, 1 keer thuisgebracht door de ANWB omdat de bouten uit de aandrijfas waren gelopen. Dat 1.9 TDI blok is zo goed als onverwoestbaar, alleen de voorschermen begonnen te roesten en er zat wat onderhoud aan te komen.

Kan niet zo moeilijk zijn om te raden wat ik nu op de oprit heb staan
Cool

_________________
Deep Black Pearl Golf VII GTE

   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
EdSki
Lite Member



Geregistreerd op: 25-3-2006
Berichten: 361

Auto: VW GOLF
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2020 20:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En we zijn weer dik 2 jaar verder....

25k in ongeveer 2,5 jaar gemaakt. Te weinig voor een diesel, dus deze is inmiddels bij een nieuwe eigenaar.

Onder het motto "laat ik nu eens fiscaal profiteren" heb ik een gebruikte Golf 7 GTE aangeschaft.... Ja, ik weet het...electriek/benzine/automaat. Maar dat rijdt met zijn 225pk wel heel erg lekker. En Gretha maar glimlachen Schrik

Dus het dieseltijdperk is voor mij op dit moment ten einde Zwaai

_________________
Deep Black Pearl Golf VII GTE

   OfflinePersoonlijke Gallerij van EdSkiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Udo
Lite Member



Geregistreerd op: 15-7-2009
Berichten: 543

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2020 17:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Weet je het zeker qua GTE?
Ofwel de berijder deed niet zijn best maar mijn karretje hield er eentje aardig bij op de snelweg.
En als je vanwege die paar kilometer van auto wisselt ben je niet vrij geweest in je keuze.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVT
VagtechniekJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
Jos

© TDI Club Nederland 2008