Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
wilhelm1976
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 27-2-2020
Berichten: 12

Auto: Volkswagen Polo 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2020 07:55  Onderwerp:   hulp gevraagt bij polo met startproblemen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

goedemorgen, nieuw lid hier op het forum. Geweldig om dit allemaal te lezen.
Nu heb ik sinds kort een polo 1.4 TDi uit 2005 met behoorlijk wat km op de teller 313000. Maar ben er heel blij mee. Alleen laatste tijd wat last met starten.
Uitlaten lezen door ANWB en kreeg advies om nokken as sensor en krukas sensor te vervangen. foutcode was P0726 <> engine speed input circuit range
Hiervoor is oliefilterhuis wel even van het blok geweest om er goed bij te kunnen.
Dat is afgelopen weekend gedaan. Melding is niet meer gezien. Alleen merk ik dat de auto af en toe "hikt" bij het wegrijden of een bocht nemen in de 2e versnelling op laag toeren. Verder als je rijdt kan je versnellen en gas geven zonder dat hij inhoudt. Dus enkel op laag toeren rond de 1000-1500. iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Verder moet ik nog de temp sensor vervangen ivm foutmelding P0118 engine coolant temperature circuit high input. Ik merk dat doordat de gloeiers niet altijd aan gaan. ene keer lang en andere keer gaan ze snel uit.


Waterman Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van wilhelm1976Bekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 443
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2020 15:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

...ik zou bij de temperatuursensor beginnen... met VCDS in de meetwaardeblokken kijken wat voor waardes deze geeft, als die niet correct zijn dan vervangen...

Voor wat betreft het inhouden, kan van alles zijn... beste is om rijdend een log te maken, deze hier posten en hopen dat iemand er wat zinnigs over kan zeggen of je aan de hand van de log kan vertellen wat er scheelt!

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1416
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 20:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beetje late reactie wellicht, maar is het hikken begonnen nadat de sensors vervangen zijn, en zo ja, waren het originele VW sensors of van automaterialen zaak ?


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
wilhelm1976
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 27-2-2020
Berichten: 12

Auto: Volkswagen Polo 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2020 15:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de sensoren zijn van een automaterialen zaak. Geen originele VW onderdelen.
Melding is wel weg van toerental.
enig wat bljift is slecht starten soms. Net of hij geen diesel krijgt en hikken.
afgelopen week brandstof filter vervangen voor nieuwe maar helpt ook nog niet.
enige melding die ik nog gezien heb is over gasklep module. Zou die nog defect kunnen zijn? Waar dit deze en kan je die zonder problemen loshalen en evt schoonmaken zonder met computer weer moeten inleren?
wordt onderhand wel beetje simpel van het slecht starten. Blijft elke morgen een verassing. Ga je boodschappen doen dan start hij daarna wel weer goed. is enkel als hij nacht stil gestaan heeft.


Waterman Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van wilhelm1976Bekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1416
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2020 20:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan ook zijn dat er lucht in het brandstof systeem komt, dit merk je dan wanneer motor paar uur stil staat. Wat is de foutcode van het gasklephuis ?


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
wilhelm1976
Lite Member


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 27-2-2020
Berichten: 12

Auto: Volkswagen Polo 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 07 mei, 2020 07:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn gedachte zijn ook dat hij geen diesel krijgt. Hij start en slaat af. Dan moet ik flink doorstarten voor hij weer wil gaan starten. Lijkt dan echt of er geen brandstof is. De slangen van filter naar motor blok zijn vernieuwd. Hoe kan ik controleren of er lucht of geen brandstof in de leiding zit? Soms hoor ik ook als ik contact aanzet, dat er vloeistof gepompt wordt of op druk gezet wordt. Dat doet hij dan paar keer als ik aan /uit zet, en dan is het weg.
foutmelding die ik nog zie: P2108-aandrijfsysteem Throttle actuator control module performance


Waterman Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van wilhelm1976Bekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1416
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2020 20:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

foutcode: 18540 P2108

Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Regelmodule voor Bediening Gaspedaal (J338) werking
du
en Throttle Valve Actuator Module (J338) performance

Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt
Draait stationair terwijl je daar niet om gevraagd hebt
Beperkt vermogen

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen van/naar (J338) defect
Problemen met het gaspedaal / gasklephuis
Problemen met (J338)

Mogelijke oplossingen:

Check / reparaar bedrading en aansluitingen
Volg het traject voor het testen van het Gasklephuis zoals weergegeven in de Fabriekshandleiding
Check / maak schoon / repareer gaspedaal
Check / maak schoon / repareer gasklephuis
Check (meetwaardeblokken) / vervang (J338)


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jarno1979
Lite Member


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 10-8-2009
Berichten: 104
Woonplaats: Emmen
Auto: Polo 9n3 1.4 tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 sep, 2020 19:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die van mij heeft hetzelfde zo nu en dan.
Zelfde bouwjaar en kmstand en motor.
Ik wis de foutcode en dan gaat het weer een paar weken goed.
Als ik iets vind laat ik het weten maar ik verdenk de verstuivers die druk laten lopen

_________________
polo 6r 1.6 tdi

Stier Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jarno1979Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVTVagtechniek
Jos
Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008