Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 16:43  Onderwerp:   Golf 7 GTD houd in Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Ik heb een vervelend probleem met een Golf 7 gtd. Ik hoop dat iemand hier kan helpen.

Heel sporadisch valt de turbodruk weg, zonder enige aanleiding. Het gebeurd bijvoorbeeld vaak op hoge snelheid (160kmh) op de cruise control. De auto houd even in, en dat voel je goed, en rijd vervolgens weer normaal door. Ik heb voor de makkelijkheid even gelogd met obdeleven

https://ibb.co/80ZbvxM

Ook gebeurd het soms, vanaf de 4e versnelling, dat de auto bij vol gas inhoud en vervolgens weer druk opbouwd. Je voelt dus duidelijk even geen vermogen, en 2 sec later komt de turbodruk er weer in.

https://ibb.co/kcgk53K

Op de afbeelding zie je dat de turbodruk weg valt en weer terug komt.

N75 heb ik vervangen, inclusief de vacuumslangen omdat daar een klein lekje in zat. Maar geen verbetering. Ook heb ik de vnt verstelling van de turbo gecontroleerd met vcds, maar deze beweegt soepel van min naar max met 250mbar drukverschil.

Alvast bedankt!




Laatst aangepast door thijsman88 op di 29 dec, 2020 08:47, in totaal 8 keer bewerkt
 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1426
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 20:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je geen foutmelding kunnen uitlezen ?

Ik heb iets soortgelijks ooit gehad met een audi A4 1.9tdi, geen foutmeldingen maar de turbodruk sensor was toch defect.

De afbeeldingen zijn niet zichtbaar.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Roy_01
Lite Member


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-7-2006
Berichten: 1050

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 20:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Maak eens een log van de werkelijke druk en gevraagde druk in 1 grafiek.

_________________
Teveel om hier kwijt te kunnen, voor aanpassingen: zie profiel

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2020 23:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nee geen enkele foutmelding in het geheugen helaas. Als het goed is, zijn de afbeeldingen te zien door het linkje te kopiëren naar je adres balk. Wist anders niet hoe ik ze hier kon krijgen.

Maar die turbodruk sensor houd ik even in mijn achterhoofd.

Op de afbeelding is de gevraagde druk en de werkelijke druk af te lezen. Groen en blauwe lijn.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 453
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 13:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je grafiekjes zijn leuk, maar erg veel wijzer wordt je er niet van. Gezien je de beschikking hebt over VCDS denk ik dat het beter is het nog eens opnieuw te doen en het resultaat hier te plaatsen...

--> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen.html#hoemaakjeeenlog

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nee klopt, dit was even gemakkelijk gezien het probleem niet constant aanwezig is. Maar ga vanavond even een goede log proberen te maken met vcds.

Vanavond probeer ik ook een andere map sensor, één van een 1.6tdi aangezien deze dezelfde onderdeelnummers hebben, om dat uit te kunnen sluiten.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 20:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vanavond even de turbodruksensor gewisseld met die van mijn maat. 50km 160kmh gereden en af en toe opgetrokken vanaf 3, 4, 5 en 6e versnelling. Motor heeft geen enkele keer ingehouden, zoals hij normaal in de 6e versnelling met 160kmh vaak deed, maar ook niet met optrekken. Probleem lijkt opgelost!!

Ga volgende week een nieuwe sensor monteren, en laat nog even weten of het probleem definitief verdwenen is.

Bedankt allemaal!!


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-2-2006
Berichten: 1426
Woonplaats: wittem
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2020 10:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat hoort zich goed aan.


Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2020 16:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Probleem leek opgelost, maar heeft zich helaas toch weer voorgedaan.

Ik vond toevallig wel een onderwerp op een Duits forum, over hetzelfde probleem. Daar meldde zich meerdere mensen met deze klacht, en schijnt voort te komen uit de EGR klep. Deze word sporadisch op onverklaarbare wijze aangestuurd, zodat de turbodruk direct daalt. Ga morgen de stekker er eens af trekken en dan maar weer eens kijken.

https://www.motor-talk.de/forum/leichte-beschleunigungsaussetzer-und-wellenfoermiges-fahren-t6351988.html?page=1

Zal ook even een loggen met vcds.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2020 09:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb de berichten op dat forum nog eens gelezen, en het probleem blijkt te zitten in de uitlaatklep (J883), welke samenhangt met de lagedruk EGR klep. Deze schijnt op één of andere manier zijn juiste instelling kwijt te raken.

Dus ik heb gisteren de uitlaatklep, lagedruk egr klep en de gasklep in basis positie gezet met vcds. Het gevolg is een motor die (zolang ik de auto heb) nog nooit zo mooi en soepel gelopen heeft! Echt een wereld van verschil!

Heb weer een proefrit gemaakt van ongeveer 3 kwartier met vcds aan het loggen. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan. EGR klep staat nu 20% verder dicht bij 2700rpm (160kmh) en de turbodruk is 0,5 bar hoger als voorheen. Ook stationair staat de klep 20% verder dicht. Motor kreeg dus constant teveel uitlaatgassen terug de motor in wat resulteerde in een eigenlijk slecht lopende motor.

Dit kan nog wel eens samenhangen met andere problemen die ik had (waarvan ik dacht dat het normaal was). Het roetfilter ging elke 250 a 300km regenereren, en het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 13,2. Ik ben benieuwd of dit allemaal verbeterd nu.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
Dijck
Lite Member



Geregistreerd op: 3-5-2007
Berichten: 241
Woonplaats: 0511
Auto: Golf VI GTD
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2020 09:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

thijsman88 schreef:
Ik heb de berichten op dat forum nog eens gelezen, en het probleem blijkt te zitten in de uitlaatklep (J883), welke samenhangt met de lagedruk EGR klep. Deze schijnt op één of andere manier zijn juiste instelling kwijt te raken.

Dus ik heb gisteren de uitlaatklep, lagedruk egr klep en de gasklep in basis positie gezet met vcds. Het gevolg is een motor die (zolang ik de auto heb) nog nooit zo mooi en soepel gelopen heeft! Echt een wereld van verschil!

Heb weer een proefrit gemaakt van ongeveer 3 kwartier met vcds aan het loggen. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan. EGR klep staat nu 20% verder dicht bij 2700rpm (160kmh) en de turbodruk is 0,5 bar hoger als voorheen. Ook stationair staat de klep 20% verder dicht. Motor kreeg dus constant teveel uitlaatgassen terug de motor in wat resulteerde in een eigenlijk slecht lopende motor.

Dit kan nog wel eens samenhangen met andere problemen die ik had (waarvan ik dacht dat het normaal was). Het roetfilter ging elke 250 a 300km regenereren, en het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 13,2. Ik ben benieuwd of dit allemaal verbeterd nu.


Hoe merkte je dat hij aan het regenereren was dan?

Mvg


   OfflinePersoonlijke Gallerij van DijckBekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 453
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2020 10:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... dan neemt je toerental iets toe en het verbruik gaat omhoog... het moet je maar toevallig opvallen... Met VCDS kan je zien wanneer de auto voor het laatst geregenereerd heeft.

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
thijsman88
Lite Member



Geregistreerd op: 11-7-2013
Berichten: 39


netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2020 12:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik merk het direct al aan hoe de auto reageerd op het gas. En indd, stationair toerental gaat omhoog, en motorolie temp gaat omhoog.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van thijsman88Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VagtechniekChiptuning Feno
Uw advertentie hier? Mail ons!
VVTJD Engineering
Jos

© TDI Club Nederland 2008