Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: di 16 mrt, 2021 18:34  Onderwerp:   resetten ecu Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo, ik heb met mijn VW Passat 1.9TDI 1995 een electronisch probleem. Eerst, en nu af en toe nog, bleef het voorgloeilampje branden als ik de auto wilde starten. Hierdoor kon ik hem dus niet starten. Het gebeurt nog maar als ik 1 minuut wacht gaat het toch uit en kan ik normaal rijden. Het zit niet in het voorgloei systeem want dat heb ik kompleet uitgeschakeld. Het relais en de bougiekabels zijn verwijderd dus dat doet niet meer mee. Het is hier altijd minimaal 25 graden dus met starten geen probleem als het lampje uit is. Nu heb ik er een punt bijgekregen. Af en toe gaat onder het rijden mijn olielampje 5 seconden of zo knipperen en hoor ik een alarm signaal. Na een paar tellen gaat het weer uit. Deze 2 punten bijelkaar doen mij vermoeden dat de ecu storing geeft. Is de ECU te resetten. Weet iemand waar deze zich bevindt in dit type auto? Gaarne advies. BVD Jos Nobel


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member



Geregistreerd op: 15-7-2009
Berichten: 560

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 17 mrt, 2021 18:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

- Zit er voldoende olie in het blok?
- Als de ECU te lang voorgloeit en er geen Elsbett ombouw o.i.d. aanwezig is: werkt de temperatuursensor OK?
- Het ligt niet aan de ECU maar je sensoren vermoed ik


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: do 18 mrt, 2021 00:58  Onderwerp:   Ressetten ecu Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo Udo, bedankt voor de reaktie. Uiteraard is het oliepeil in orde. Ik heb het hele voorgloeisysteem los gehaald en er wordt dus niet meer voorgegloeid. Nu schakel ik het contact in en gaat dit lampje normaal gesproken direct uit. Af en toe blijft het echter branden en kan ik niet starten. Dan wacht ik 1 minuut en gaat het lampje alsnog uit en kan ik normaal starten.
Ik heb de auto gekocht toen hij 2 jaar oud was en er nooit iets aan laten veranderen.
30000 km op de teller en volgens de ANWB keurmeester was hij toen als nieuw.
Bedoel je de koelwater temperatuur sensor?
Welke andere sensoren kunnen het probleem veroorzaken?
Zo vreemd dat ineens het olielampje een paar seconden knippert en het alarm signaal klinkt.
Nu heb ik het weer 2 dagen niet gehoord.
Ik krijg graag .
Bedankt alvast voor het meedenken.
Groeten
Jos


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member



Geregistreerd op: 15-7-2009
Berichten: 560

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 18 mrt, 2021 06:04  Onderwerp:   Re: Ressetten ecu Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jos Nobel schreef:
Hallo Udo, bedankt voor de reaktie. Uiteraard is het oliepeil in orde. Ik heb het hele voorgloeisysteem los gehaald en er wordt dus niet meer voorgegloeid. Nu schakel ik het contact in en gaat dit lampje normaal gesproken direct uit. Af en toe blijft het echter branden en kan ik niet starten. Dan wacht ik 1 minuut en gaat het lampje alsnog uit en kan ik normaal starten.


Koelwater temperatuur kan het zijn, ik weet niet of er andere temperatuursensoren op je blok zitten die de voorgloeiduur beinvloeden.
Oliedruk kan ofwel een oliepomp zijn die daadwerkelijk een probleem heeft, of eerder een druksensor die niet lekker is.

Laat er een specialist naar kijken.
B.v. een van de sponsors.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator



Geregistreerd op: 1-10-2006
Berichten: 6458


romania.gif
BerichtGeplaatst: do 18 mrt, 2021 10:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Relais 109 ?
http://www.tdiclub.nl/fpost660901.html

_________________
52-RH-ZJ Golf+ BKD
78-GH-VL Golf 4 TDI
10-FN-GR Golf 4 TDI
RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: do 18 mrt, 2021 15:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

“Laat er een specialist naar kijken” kan niet want de auto staat op Curacao. En hier zijn bij de VW garage geen “specialisten” die van deze auto,s verstand hebben. Vw is hier op het eiland pas een paar jaar in opkomst. Omdat ik het hele voorgloeicircuit heb weggehaald valt er niets meer voor te gloeien Maar ik ga de sensoren om te beginnen vervangen. Voor de kosten kan ik dat proberen. Bedankt


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member



Geregistreerd op: 15-7-2009
Berichten: 560

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 18 mrt, 2021 18:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Over je lokatie had in eerste instantie heen gelezen.
Ik begrijp dat er dan geen bereikbare sponsor is.
Het bedoelde releais meten is de voordeligste optie. (krijgt het voeding, wordt het bekrachtigd, etc)
Dan pas sensoren proberen.


 Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: za 20 mrt, 2021 02:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Udo schreef:
Over je lokatie had in eerste instantie heen gelezen.
Ik begrijp dat er dan geen bereikbare sponsor is.
Het bedoelde releais meten is de voordeligste optie. (krijgt het voeding, wordt het bekrachtigd, etc)
Dan pas sensoren proberen.


Ik heb het hele voorgloeisysteem afgekoppeld dus de relais is niet meer aangesloten.
Het relais en de bougiekabels liggen dus in een lade>
De sensoren zijn zeker gelet op de kosten het meest simpel.
Daar gooi ik geen kapitaal mee weg als dat niet het probleem blijkt te zijn.-


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: za 20 mrt, 2021 02:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Udo schreef:
Over je lokatie had in eerste instantie heen gelezen.
Ik begrijp dat er dan geen bereikbare sponsor is.
Het bedoelde releais meten is de voordeligste optie. (krijgt het voeding, wordt het bekrachtigd, etc)
Dan pas sensoren proberen.


Ik heb het hele voorgloeisysteem afgekoppeld dus de relais is niet meer aangesloten.
Het relais en de bougiekabels liggen dus in een lade>
De sensoren zijn zeker gelet op de kosten het meest simpel.
Daar gooi ik geen kapitaal mee weg als dat niet het probleem blijkt te zijn.-


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Gbn
Lite Member



Geregistreerd op: 17-10-2004
Berichten: 721

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 20 mrt, 2021 17:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

check even de oliedruk sensor(en) en met name de kabels er naar toe.
Doordat het wel/niet optreedt, kan het maar zo een kabel zijn die een brakke verbinding heeft, of ergens tegen een stuk metaal ligt te schuren.
Ik dacht dat de voorloper (de 1.9 TD) 2 oliedruk sensoren had, welke net omgekeerd werkten.
Het kan zijn dat je 1 sensor hebt, je zou ook nog 2 sensoren kunnen hebben. Mocht een sensor geen signaal geven tijdens het rijden, ontstaat er waarschijnlijk alarm.

Gerard

_________________
Voorbij de 5 ton (we zitten al op 100.4%)

Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal.
Translation: But you swear in different places.

   OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos Nobel
Lite Member


Leeftijd: 69
Geregistreerd op: 8-1-2015
Berichten: 54
Woonplaats: Curacao
Auto: VW Passat
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2021 20:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo Gerard hartelijk dank. We zitten hier in een lockdown dus moet ik geduld hebben met uitproberen. Ik moet eerst uitzoeken waar en eventueel hoeveel sensoren er zijn en misschien kan de VW onderdelen dealer mij dat uitleggen.
Als ik iets weet meldt ik mij. Bedankt


Tweeling Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos NobelBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVT
Chiptuning FenoJD Engineering
JosVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008