Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
M3nn0123
Lite Member



Geregistreerd op: 9-2-2020
Berichten: 2


blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2021 13:15  Onderwerp:   DPF vol Passat 2.0tdi 190pk DSG (EA288) 230.000km Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Best allemaal,

AUB jullie advies in het volgende: ik heb dus een Passat met volgende specs:
- bouwjaar 2015, type B8
- met een 2.0 tdi 190pk motor
- motor type EA288
- met AdBlue gedoe
- DSG
- 230.000 km op de teller

Probleem is dat ik veel korte stukken rij en ik merk dat de auto veelvuldig aan het regenereren is als ik uitstap na een korte rit. De VW dealer heeft al aangegeven dat de DPF bijna verzadigd is en dat vervangen 6000Euro kost en dat ik de DPF beter kan laten reinigen bij een specialist. Ik heb wat gezocht op Google naar dat reinigen maar daar werd ik niet vrolijk van. Het schijnt maar even te helpen en ik heb het idee dat mijn type DPF en de gebruikte techniek te gecompliceerd is voor dit soort acties.

ik denk er daarom over om zelf via de Duitse eBay een DPF uit een testauto te kopen en die te laten installeren, ik heb er 1 gezien voor 800Euro.

Hebben jullie enig idee hoe en wat ik het beste kan doen? Ik heb het idee dat ik niet lang zo door kan blijven rijden.

Tevens heb ik problemen met koude start, dan moet de startmotor veel rondjes draaien voor de motor daadwerkelijk aanspringt. dat is alleen nadat hij langer dan 24uur heeft uitgestaan en het maakt niet uit of het buiten winter of zomer is. Ook de accu en startmotor zijn in orde want het lang doorstarten gaat moeiteloos. Ik heb het idee dat dit het zogenaamde "EA288 long crank diagnose" probleem is, hier is een YouTube filmpje van. Heeft iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp


   OfflinePersoonlijke Gallerij van M3nn0123Bekijk gebruikers profielStuur PM
Mari
Lite Member



Geregistreerd op: 19-5-2013
Berichten: 462
Woonplaats: Oss
Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2021 18:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voordat je van alles gaat vervangen, lees of laat de auto uitlezen met VCDS, wellicht dat er voor enkele van je problemen aanwijsbare oorzaken naar boven komen. Met VCDS is ook te zien hoe de status is van je roetfilter.

Roetfilters zijn niet goedkoop, maar mij lijkt dat de dealer behoorlijk overdrijft met zijn prijs. Informeer eens bij de verschillende VAG-specialisten: Vag-Techniek, Van Vugt Tuning of JB Autoservice.

_________________
Golf VII, 1.6TDI BM Ed. 40 -110 PK - 250nm - verbruik Image
Golf V, 1.9TDI BlueMotion - 150.5 PK - 367nm - verbruik: Image over 101.735 km

   OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
M3nn0123
Lite Member



Geregistreerd op: 9-2-2020
Berichten: 2


blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 sep, 2021 23:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ok bedankt, ik ga aan de slag. Weet je nog een goed adres dichterbij tov Amsterdam? De drie adressen die je opnoemt zijn nogal ver voor mij


   OfflinePersoonlijke Gallerij van M3nn0123Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



JosUw advertentie hier? Mail ons!
VagtechniekVVT
JD Engineering
Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008