Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Passat96kw
Lite Member

BerichtGeplaatst: wo 13 jul, 2005 23:01  Onderwerp:   Stoten passat Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb het volgende probleem.

Na ongeveer 10min rijden begint mijn auto heven te stoten en te stotteren. Zo erg dat ik stil moet gaan staan. Als ik de auto uit zet en opniew start loopt hij weer normaal. Soms moet ik het contact meerdere keren aan en uit zetten. Als deze storing optreed begint ook het lampje van de ESP te branden.

Ben er mee naar de dailer geweest. Deze hebben in cilinder 3 een nwe pompverstuiver geplaatst. Kosten 850 euro.

Probleem is niet verholpen.

Heb via een vriend de auto met vag-com uitgelezen en krijg de volgende melding:

18074 Valve for pump-jet Cylinder1 (N240) electrical malfunction
en
18265 ABS/ESP front Load signal:Error message from ECU

Gr. Herman

OfflinePersoonlijke Gallerij van Passat96kwBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 13 jul, 2005 23:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb het volgende probleem.

Na ongeveer 10min rijden begint mijn auto heven te stoten en te stotteren. Zo erg dat ik stil moet gaan staan. Als ik de auto uit zet en opniew start loopt hij weer normaal. Soms moet ik het contact meerdere keren aan en uit zetten. Als deze storing optreed begint ook het lampje van de ESP te branden.

Ben er mee naar de dailer geweest. Deze hebben in cilinder 3 een nwe pompverstuiver geplaatst. Kosten 850 euro.

Probleem is niet verholpen.

Heb via een vriend de auto met vag-com uitgelezen en krijg de volgende melding:

18074 Valve for pump-jet Cylinder1 (N240) electrical malfunction
en
18265 ABS/ESP front Load signal:Error message from ECU

Gr. Herman

[url="http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18074.html"]kijk hier eens[/url]

zo te zien hebben die codes wat met elkaar te maken

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Gbn
Full Member
Full Member

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2005 10:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hmm,

het horten en stoten zoals jij beschrijft icm het ESP lampje heb ik 1 keer meegemaakt, en dat was toen de bovenste spanrol van mijn distributieriem eraf was gelopen.
Dit zorgde ervoor dat de brandstofpomp helemaal niet meer op tijd stond en dat veroorzaakte het horten / stoten, ESP lampjes die gingen branden, mooie rookwolken achter de auto en Vmax van 30 km/u.
(verder geen schade, dat viel mee)

Aangezien er bij jou ook een melding staat dat er op de 1e cilinder pomp een storing wordt gegeven zou het mij niet verbazen als het gevolg hiervan je ESP een error genereerd, omdat de motor niet meer netjes ronddraait zoals het hoort.

Je geeft ook aan dat ze de cilinderpomp voor nr 3 al vervangen hebben, als nu de 2e (op de 1e cilinder) ook al vervangen moet worden lijkt het erop dat er of K-dingen geplaatst zijn, of er een wat grotere storing is.

Gerard

OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2005 10:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

op de site van gerritspeek staat dat de kabelboom kortsluiting of slecht contakt maakt

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2005 16:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb bij auto's met dit probleem gewoon de kabelboom in de kop vervangen en het probleem was over.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
SvendeLaer
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2005 16:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In mijn buitenboordhersens staat de volgende tekst bij foutcode 18074
Storingslokatie: injector 1 - stroomcircuit
Waarschijnlijke oorzaak: Onderbreking/kortsluiting tegen massa bedrading.

Hoe je die onderbreking/kortsluiting kunt meten? Er staan ook nog 4,schematische, tekeningen van een ronde connector bij welke ik voor het gemak maar even heb samengevoegd.

Waar die connector zit? Ik weet het echt niet. Misschien dat een ander deze connector herkend?

Misschien heb je iets aan deze links
[url="http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=7437&highlight=18074"]De oplossing zat waarschijnlijk in de connectoren zelf[/url]
[url="http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=475&highlight=18074"]Dit wisten we al maar is wel een leuke voor Speek, kan die weer zijn site aanvullen...[/url]

Hopelijk heb je hier iets aan...
[Waarschijnlijk is de aanpak van Jos het beste]

OfflinePersoonlijke Gallerij van SvendeLaerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2005 22:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wanneer je de draadboom probeert door te meten kom je geen onrechtmatigheden tegen,da's het idiote er van. Domweg vervangen is de enigste remedie. (zonde van de verstuivers trouwens)

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Passat96kw
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2005 07:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga aankomend weekend de kabelboom vervangen.

Vind het waardeloos dat een dealer deze oplossingen niet kan voordragen.

Gr. Herman

OfflinePersoonlijke Gallerij van Passat96kwBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Passat96kw
Lite Member

BerichtGeplaatst: za 23 jul, 2005 16:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kabelboom vervangen en voila. Loopt weer als een zonnetje.

Dank voor de reacties.

www123
Lite Member

Auto: VW Passat Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 23 jul, 2005 16:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heerlijk toch al die ervaring hier.

Groet WS.

OfflinePersoonlijke Gallerij van www123Bekijk gebruikers profielStuur PM
pretoogjes
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2005 20:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Had hetzelfde euvel Jos gebeld en zei kabelboom vervangen en idd loopt weer als een speer.

Bedankt Jos

OfflinePersoonlijke Gallerij van pretoogjesBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Kelfox
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2005 16:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mensen ik zit met hetzelfde probleem....

Wat kost zo'n kabelboom, gewoon bij de dealer te halen?
Heeft iemand misschien het onderdeelnummer?

Ik heb een passat uit 2001, pompverstuiver 130 pk.

OfflinePersoonlijke Gallerij van KelfoxBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
SvendeLaer
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2005 17:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Kelfox
Kijk eerst FF in je eigen topic, ik schrijf het niet nogmaals op

OfflinePersoonlijke Gallerij van SvendeLaerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2005 18:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

maar is wel een leuke voor Speek, kan die weer zijn site aanvullen...

[url="http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18074.html"]18074[/url]

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
SvendeLaer
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2005 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Wanneer je de draadboom probeert door te meten kom je geen onrechtmatigheden tegen,da's het idiote er van. Domweg vervangen is de enigste remedie. (zonde van de verstuivers trouwens)

Jos.

Eigenlijk wordt dat in de eerder gegeven link ook al gestelt, die link waar '[url="http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=7437&highlight=18074"]De oplossing zat waarschijnlijk in de connectoren zelf[/url]' staat.
Soms volstaat het de connectoren van elkaar te halen en weer aan elkaar te zetten. Zo'n fout is simpelweg niet te meten.
Misschien dat je met het inspuiten van die connectoren met contactspray ook van de problemen verlost bent? In ieder geval het proberen waard!
Kijk dat een monteur/garagist/dealer zo'n oplossing niet zo ziet zitten begrijp ik ook wel. Misschien staat die klant er de volgende week weer en dan is hij een prutser in de ogen van de klant. Zit hij ook niet op te wachten.
Lijkt me in ieder geval een stuk goedkoper [als het werkt]

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
VotradeVagtechniek
Diesel Service
JosFasttech
Paul Versteeg AutosVan der Velden
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Eenzet Automotive
CeltempUw advertentie hier? Mail ons!
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics