Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Renate
Site Admin
Site Admin

Leeftijd: 44
Auto: SEAT Ibiza Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:29  Onderwerp:   Jos/JD project 9+18+31+36+38+49+55+60 verkocht Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb mijn auto vandaag naar Jos gebracht voor de verdere tunen.

Wat is er tot nu toe gebeurd.
Kat leeg
Egr dicht
Chip van Chipmeister (extreem)
Tot nu toe 155,4pk en 332Nm.

Er komt een nu eerst vast vliegwiel in als voorbereiding.
Evt. een een rvs uitlaat of een demper er tusseuit.
Nozzles race 520
Hybride turbo
Grotere remschijvem 312mm
Grotere velgen.

Extra aapassingen:
Grotere uitlaat 63.5 mm
Zuigers aanpassen waardoor compressie wordt verlaagt
Brandstofpomp met grotere plunjer

Toekomstige aanpassingen:
Intercooler
Grotere inlaatspruitstuk
5 naar 6 bak
Weer grotere turbo
Weer chippen uiteindelijk bij JD

Ik vergeet vast wat, kijk anders in mijn profiel

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
SvendeLaer
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:31  Onderwerp:   Jos/JD/TJ project 9+18+31+36+38+49+55+60 verkocht Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vrouwen...

OfflinePersoonlijke Gallerij van SvendeLaerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
sumarcity
Full Member
Full Member

Auto: Vw Passat 3C
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

zo das niet mis, wat zijn de verwachtingen

OfflinePersoonlijke Gallerij van sumarcityBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

zo das niet mis, wat zijn de verwachtingen

Ergens tussen de 170 en 180 pk.

Gr. henno

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Therealjack
Lite Member

Leeftijd: 45

slovakia.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:
wat zijn de verwachtingen

Een racemonster

Schorpioen Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TherealjackBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Frans TDI
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

even voor de duidelijkheid, krijg je van je kat leeg meer pk's of niet?

of heeft die chip jouw tot 155pk gesleept?

OfflinePersoonlijke Gallerij van Frans TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Therealjack
Lite Member

Leeftijd: 45

slovakia.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kat nee

Chip ja

Schorpioen Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TherealjackBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Yara
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39

spain.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Een racemonster

Dat kun je wel zeggen ja.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van YaraBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 19:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:
even voor de duidelijkheid, krijg je van je kat leeg meer pk's of niet?

of heeft die chip jouw tot 155pk gesleept?

Volgens mij krijg je van "lege kat" niet meer pk's.
Je turbo kan makkelijker ademen en is dus eerder aanwezig.

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Liebherr
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 20:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zo Zo Dat gaat lekker.
Veel plezier.

Jetze

OfflinePersoonlijke Gallerij van LiebherrBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
SvendeLaer
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 20:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ergens tussen de 170 en 180 pk.

Leuk man, in zo'n leeg 'koekblik'.
Ik zwaai wel mocht ik je ooit tegenkomen en herkennen. Voor de rest trek ik dan heel nonchalant op, net of ik geen haast heb [en fluitend de andere kant opkijken natuurlijk]...

OfflinePersoonlijke Gallerij van SvendeLaerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
B5TDI
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 20:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renate,

Misschien kun je me dan voorblijven op de Nordschleife

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 20:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Renate,

Misschien kun je me dan voorblijven op de Nordschleife

Ik durfde niet keihard door de bochten zoals jij.

Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 20:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nu zijn er dus al een aantal mensen die hun tdi vrij extreem laten tunen dmv aangepaste turbo, verstuivers etc

kan iemand eens aangeven wat zoiets ongeveer gaat kosten ? Volgens mij moet dat al heel gauw in de duizenden euro's lopen ?!?

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Full Member
Full Member

Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 aug, 2005 21:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

nu zijn er dus al een aantal mensen die hun tdi vrij extreem laten tunen dmv aangepaste turbo, verstuivers etc

kan iemand eens aangeven wat zoiets ongeveer gaat kosten ? Volgens mij moet dat al heel gauw in de duizenden euro's lopen ?!?

Klopt Renkie,

Als je alles echt bij elkaar optelt, praat je idd over een paar duizend euro.

Het is ook verschillend welk doel je nastreeft.

De auto van Renate loopt op jaar basis toch zo'n 30 a 40.000 km, waarvan het meeste woonwerk km's.

Dus met andere woorden de auto moet ook betrouwbaar blijven.

Een globale raming:

- vliegwiel + koppeling 600 a 700
- aangepaste turbo 1300 a 1600
- verstuivers + chip 800 a 1200
- rvs uitlaat 600 a 1200

Het is maar net wat je wilt, hangt ook van type auto en motor af, dus dit zijn redelijk grove schattingen, wij weten de exacte kosten ook nog niet.

Ach ja hobby mag geld kosten

Nou heb ik het geluk dat mijn vrouwtje het zelf verdient

Gr. henno

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekJD Engineering
Paul Versteeg AutosEenzet Automotive
Votrade
Diesel Service
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Fasttech
JosOptiMotor
CeltempVan der Velden
Uw advertentie hier? Mail ons!<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics