Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 17:10  Onderwerp:   Meguiar's klei vs. Belgom Alu-poets Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb afgelopen voorjaar mijn auto voor de eerste keer gekleid en was zeker onder de indruk van het eindresultaat verkregen na een dagje kleien.
Over 1 ding was ik zeker niet te spreken en dat was de enorme hoeveelheid tijd, die erin gaat zitten om je hele auto te ontdoen van al die zwarte rommel. Vooral bij een grijze auto vallen die zwarte plekjes na het wassen van de auto goed op. En na het kleien moet je alles ook nog polijsten/waxen ook!
Toch heb ik er een hele tijd profijt van gehad, want autowassen was de laatste maanden een makkie, ik had de rommel zo van de auto.

Maar helaas ben ik vorige week over Duitsland richting Valkenburg gereden en zat de hele achterkant, rechter zijkant en 2 velgen onder de zwarte rommel (teer e.d.). Of het door de kwaliteit van het wegdek kwam of door mijn snelheid , dat weet ik niet, maar wat een rommel kwam ik vanmorgen tijdens het wassen van de auto tegen.

Maar goed, ik had geen zin in kleien, maar ik wilde toch graag die rommel kwijt, dus de stoute schoenen aangetrokken. Ik gebruik altijd een goedje voor de velgen, genaamd Belgom Alu-poets, en dat spul krijgt zonder enige moeite alle teer van de velgen, dus ik dacht, dat moet ook lukken op autolak.
Dus eerst begonnen met de achterklep en wat bleek: alle rommel binnen een paar minuten kwijt!
Dus toen overal maar bij langs waar teer zat en dat ging allemaal super makkelijk. Ik had zelfs een klein plekje op het dak (aangetast door vogelpoep of zo), wat ik nooit weg heb kunnen krijgen, dus iets poets erop en binnen 10 seconden was het plekje weg!

Voor mij dus nooit weer kleien, doe mij maar Belgom Alu-poets!

http://www.nadorpccs.nl/paginas/producten/chroomwerk.htm

Zijn er hier meer mensen die dit ook al eens geprobeerd hebben, of een ander goed spulletje weten?

grtx, Robert.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Cupra_V
Lite Member

Leeftijd: 33
Auto: Audi S4 Avant 2.7 BiTurbo - Lupo 3L TDI
bulgaria.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 17:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

? dat ken ik niet, hoe ziet zo'n auto eruit na het kleien ?

Belgom alu is goed spul, mijn maat doet er zijn velgen mee en het resultaat zie je meteen.

maar de lak was dus niet aangetast ? en hoe heb je dat aangebracht ?
dan ga ik mijn avus II velgen ook even poetsen met alu poets.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van Cupra_VBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 17:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hier de topic van mijn eerste klei-operatie:

http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=30426&FORUM_ID=56&CAT_ID=2&Topic_Title=Auto+ook+maar+eens+gekleid%3A+monnikenwerk+%21%21%21%21&Forum_Title=Show+and+Shine%2E

Maar de lak was niet aangetast, behalve dat plekje op dak kreeg ik er met Sonax Polish&Wax niet af, maar met Belgom Alu dus wel. Toppie!
Ik heb het aangebracht met een poetsdoek (ik heb zo'n grote rol van 10 euro waar je je hele leven mee kunt), daarna teer wegwrijven en later de plekken goed uitwrijven met een schoon stuk poetsdoek.

Maar velgen waar veel remstof op zit, zou ik eerst behandelen met een goede velgenreiniger. Ik gebruik dit normaal niet meer, alleen voor de wintervelgen gebruik ik Wheelcleaner Strong van System123, iets beter dan dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
bassochist
Lite Member

Leeftijd: 35

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 18:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

lekker slim met bell gom alu op je lak gaan zitten prutsen.

het heet niet voor niets bell gom alu of bell gom chroom, het is fantastisch spul voor uitlaten e.d. maar als je zo door gaat, ben je zo van je lak, het is ook niet gek, dat het erna mooi glad was, je hebt immers een flinke laklaag weg gepoetst.

en wat is veel tijd, een hele auto goed kleien duurt 45 minuten.
en als je daarna gewoon te lui bent om er geen polish ofo op te smeren, dan wax je toch gelijk, ik heb soms ook geen zin om een hele behandeling te doen, en dat is het ff snel wassen 30minuten, kleien hooguit een uurtje, en waxen 20 minuten, dan ben je in totaal 2 uur bezig, vindt ik nu niet echt veel tijd om je auto aan de buitenkant helemaal netjes te maken. het moet een beetje je hobby zijn natuurlijk.

en heb al eens dasty op je velgen gebruikt, definitely beter dan wheel clean strong, en goedkoper ook.

Aangepast door - bassochist op 14 August 2007 18:13:35

Weegschaal Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bassochistBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 18:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Euhhh, kan het zijn dat je er bij een grijze auto, waarop je alles ziet, bijna 8 uur over doet?

quote:

en heb al eens dasty op je velgen gebruikt, definitely beter dan wheel clean strong, en goedkoper ook.

Dat heb ik nooit gebruikt, maar goedkoper als dat goedje van System123?
Ik had voor 5 euro 500 ml onverdund ---> bij sterk vervuilde velgen moet je 4x verdunnen, bij licht vervuilde ongeveer 30x. Dus reken maar uit!

bassochist
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 18:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nee ik heb zelf een grijze auto, het langste heb ik er 1.5 uur gedaan, en dat was de eerste keer.

ik heb zelf ook die wheelclean strong, kostte me 20 euro voor 5 liter.
en die meng ik meestal 1 op 10.

dasty kost 1.89 per liter maar wordt wel aangeleverd in een spuitbus, en die wheelclean strong niet. maar ik vindt dat spul veelste aggressief voor mijn mooie o.z. velgen, dasty tast de lak niet aan, dat kun je de hele dag laten zitten met de zon erop, en dan spoel je het er alsnog vanaf. zonder dat de lak aan is getast, dat hoef je met die wheelclean strong niet te proberen, voor de rest ben ik maar 1 velgenreiniger tegen gekomen die beter is als de hierboven genoemde spullen, en dat wheelcleaner van innotec, alleen stervens duur en nergens te krijgen.

Weegschaal Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bassochistBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
cowboydennis
Lite Member

BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 19:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ik had zelfs een klein plekje op het dak (aangetast door vogelpoep of zo), wat ik nooit weg heb kunnen krijgen, dus iets poets erop en binnen 10 seconden was het plekje weg!

Die ene zin zegt mij genoeg! Dat plekje zat in de bovenkant van de blanke lak. Die is nu dus een beetje weg.

Dennis

Aangepast door - cowboydennis op 14 August 2007 19:39:29

OfflinePersoonlijke Gallerij van cowboydennisBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
sumarcity
Lite Member

Auto: BMW F10 520D
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 20:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Euhhh, kan het zijn dat je er bij een grijze auto, waarop je alles ziet, bijna 8 uur over doet?

quote:

Dat heb ik nooit gebruikt, maar goedkoper als dat goedje van System123?
Ik had voor 5 euro 500 ml onverdund ---> bij sterk vervuilde velgen moet je 4x verdunnen, bij licht vervuilde ongeveer 30x. Dus reken maar uit!

Ik heb ook een grijze en net wat bassochist zegt, de eerste keer 1.5 uur daarna 45 minuten. Dus ik weet niet wat jij die andere 6.5 uur hebt gedaan hebt.

OfflinePersoonlijke Gallerij van sumarcityBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 21:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ik heb ook een grijze en net wat bassochist zegt, de eerste keer 1.5 uur daarna 45 minuten. Dus ik weet niet wat jij die andere 6.5 uur hebt gedaan hebt.

Kan het zijn dat die al 6 jaar geen echte poetsbeurt had gehad?

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 21:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

nee ik heb zelf een grijze auto, het langste heb ik er 1.5 uur gedaan, en dat was de eerste keer.

ik heb zelf ook die wheelclean strong, kostte me 20 euro voor 5 liter.
en die meng ik meestal 1 op 10.

dasty kost 1.89 per liter maar wordt wel aangeleverd in een spuitbus, en die wheelclean strong niet. maar ik vindt dat spul veelste aggressief voor mijn mooie o.z. velgen, dasty tast de lak niet aan, dat kun je de hele dag laten zitten met de zon erop, en dan spoel je het er alsnog vanaf. zonder dat de lak aan is getast, dat hoef je met die wheelclean strong niet te proberen, voor de rest ben ik maar 1 velgenreiniger tegen gekomen die beter is als de hierboven genoemde spullen, en dat wheelcleaner van innotec, alleen stervens duur en nergens te krijgen.

Das goedkoop ja!
Maar dat spul van System123 is inderdaad sterk spul, je velgen worden er na 15-30 minuten poetsen wel iets dof van (4x verdunning), maar ja, een beetje Belgom doet wonderen!
Maar als je kwalitatief goede velgen hebt en je houdt ze in de zomer gewoon om de 2-3 weken bij, dan heb je echt geen velgenreiniger nodig, dan heb je genoeg aan een heet sopje, dat doe ik bij mijn Santa's ook. Mijn Santa's zien maar 1x per jaar velgenreiniger en dat is wanneer ze er 's winters onder weggaan, dan gaat er originele VW-reiniger op. Beetje slap, maar wel heel goed spul en het laat een beschermlaagje achter!

Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2007 23:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funs weet je wat goed werkt? Jif, gewoon op een vochtige doek en lekker wrijven. Doe je net als je alupoets avontuur maar twee keer. Daarna hoef je het nooit meer te doen want dan zit je op het staal.

Man hoe kom je er op???????????

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
bassochist
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2007 00:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Kan het zijn dat die al 6 jaar geen echte poetsbeurt had gehad?

de golf van mijn vriendin is van bouwjaar 93, en die auto heeft tot 2004 geen poetsbeurt gehad, oftwel elf jaar niet, in totaal ben ik de eerste keer ong 7 a 8 uur bezig geweest, voor een compleet 7 stappenplan, met de hand. tegenwoordig doe ik alles machinaal, dus dan doe ik er ong 3 tot 4 uur over voor alles, en die auto is mettalic donkerblauw, dus nog ff wat besmettelijker dan een grijze auto.

Aangepast door - bassochist op 15 August 2007 00:29:06

Renate
Erelid
Erelid

Leeftijd: 51
Auto: Porsche Boxster S en Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2007 05:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Belgom Alu-poets, op je lak

Wees daar maar heeeeeel voorzichtig mee.

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
sumarcity
Lite Member

Auto: BMW F10 520D
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2007 08:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hier kun je zien hoe aggressief belgom is:

Voor:

Na:

Kun je nagaan wat het met je lak doet

OfflinePersoonlijke Gallerij van sumarcityBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
blastaway
Lite Member

Leeftijd: 42

Auto: Volkswagen Passat 3C
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2007 08:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kreeft Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van blastawayBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringJos
Chiptuning FenoVagtechniek
Autodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008