Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TrDi
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2003
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2003 13:46  Onderwerp:   VW Golf IV TDI stottert,startprobleem. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb een golf IV TDI 110pk Type:AHF Bj:98.De auto stottert heel vaag als ik de auto tot stilstand wil brengen of gewoon laat uitrollen.Het duurt ongeveer een paar sec. en dan draait de motor weer lekker.Dit gebeurt niet wanneer de motor koud is maar na 20min. wanneer de motor warm is begint het weer.Ligt het aan de ECU,Motorregelapparaat?
Ik heb ook startproblemen wanneer de motor koud is start hij direct. Bij een warme motor heeft de auto problemen met starten.Ik heb de relais 109 veranderd maar weer hetzelfde.Ook heb ik 2 stekkers die bovenop de startmotor bevinden afgeplugged en probeerde toen te starten maar helaas doet hij weer hetzelfde.Wie kan mij helpen?


   OfflinePersoonlijke Gallerij van TrDiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Klaaz
Lite Member



Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 09 feb, 2004 22:03  Onderwerp:   VW Golf IV TDI stottert,startprobleem. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Text
Hallo!

Ik heb precies hetzelfde probleem!
Quote:
Ik heb een golf IV TDI 110pk Type:AHF Bj:98.De auto stottert heel vaag als ik de auto tot stilstand wil brengen of gewoon laat uitrollen.Het duurt ongeveer een paar sec. en dan draait de motor weer lekker.Dit gebeurt niet wanneer de motor koud is maar na 20min. wanneer de motor warm is begint het weer.Ligt het aan de ECU,Motorregelapparaat?
Ik heb ook startproblemen wanneer de motor koud is start hij direct. Bij een warme motor heeft de auto problemen met starten.
Unquote

Helaas wil mijn GTI/TDI ook bij koud weer niet lekker starten (duurt zo'n 6 sec!!!). Als ik alle reacties lees, moet ik dus denken aan het vervangen van de gloeistiften, het massa vliegwiel en met extra pech de startmotor...
Ik ga morgen naar de dealer. Ik ben benieuwd wat ze me daar gaan vertellen...


   OfflinePersoonlijke Gallerij van KlaazBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
TrDi
Lite Member



Geregistreerd op: 25-8-2003
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: ma 09 feb, 2004 22:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hai,

Ik heb 190.000 km op mijn teller.Hij loopt ook uitstekent alleen het stotteren en starten dan.Het heeft geen effect op de prestaties enz..Ik heb de gloeistiften ook vernieuwd maar het ligt aan de ecu.Dit weet de Volkswagen dealer ook.Er bestaat een nieuwere versie ecu die dit probleem verhelpt heb ik vernomen en dat kost teveel geld.

Het starten,daarvan weet ik niet meer wat ik er aan moet doen.Hij start slecht(warm).Ik heb mijn startmotor vernieuwd en ook relais 109 maar blijft hetzelfde.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van TrDiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 09:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hallo allemaal ik heb ook last van dit probleem ik heb een vw golf type 4 tdi ahf van 99.
volgens mijn dealer moet het de ecu zijn maar volgens anderen weer de massa vliegwielen.
ik weet het ook niet meer maar bij mij treed de klacht ook op bij een koude motor.
groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
TDI_mark
Lite Member



Geregistreerd op: 3-9-2003
Berichten: 743


BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 12:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het startprobleem bij warme motor ken ik ook. af en toe heeft ie hier last van. Wat het is geen idee.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI_markBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWflappie
Lite Member



Geregistreerd op: 22-10-2003
Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 13:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het probleem moelijk starten bij warme motor....

Komt door of een zwakke accu of een zwakke startmotor (en evt. pomp die niet op tijd staat..)en een slechte massa aamsluiting onder de accu.

Dus: tip: eerst accu er uit schroeven en de massa punt onder de accu opnieuw opschuren en op nieuw vast zetten.. (ook ff insmeren met vasaline..) en het massa aansluit punt op de startmotor opschuren en vastzetten... probleem niet opgelost?? Nieuwe accu! (kunt evt. ook een andere auto met startkabels ff aan die van jou hangen en dan nog een keer starten ( als het starten dan beter gaat, is het de accu...)
Nog niet verbeterd? Dan is het de startmotor.... --> vervangen...

Het langzaam schudden van de motor is zo goed als oplosbaar door de pomp software matig iets bij te stellen... (heb je alleen wel vagcom voor nodig..)

voor de kenners: 01 engine adaptation van channel 1


   OfflinePersoonlijke Gallerij van VWflappieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 13:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hallo vwflappie maakt het nog uit of je pomp op tijd staat???
wat bedoel je met pomp software matig afstellen.????

groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWflappie
Lite Member



Geregistreerd op: 22-10-2003
Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 14:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

met het bijstellen bedoel ik de hoeveelheid diesel bij stationair toerental kun je bij stellen.. Veel al staat dit te laag bij de eerst ECM's van de VW-TDI's (Bij de A3 van audi was het wel goed..)



   OfflinePersoonlijke Gallerij van VWflappieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 14:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het heeft dus niets met je pomp te maken?????
want het lijkt inderdaad alsof de motor even over zijn nek gaat.
na een paar tellen draait de motor weer goed stationair.
kan jij dit ook afregelen????

groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWflappie
Lite Member



Geregistreerd op: 22-10-2003
Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 14:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het heeft met de timing tussen de pomp in de tank en de pomp bij de motor te maken, en niks met de inspuittiming van de pomp bij de motor..

Ik kan dat inderdaad een poging doen tot bij stellen... (heb het bij mijn eigen ook gedaan met goed gevolg...)


   OfflinePersoonlijke Gallerij van VWflappieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 14:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wil je bij mij een poging wagen????
niet geschoten is altijd mis toch???
ik hoor graag van je.

groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
VWflappie
Lite Member



Geregistreerd op: 22-10-2003
Berichten: 69


BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 14:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Geen probleem....

Email me ff op mijn gewone mail adres, dan maken we ff een afspraak..



   OfflinePersoonlijke Gallerij van VWflappieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 16:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

oke vwflappie ik heb je een mail gestuurd.

groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos_br
Sponsor


Leeftijd: 54
Geregistreerd op: 22-6-2003
Berichten: 4518

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2004 19:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat stotteren is inderdaad een bekend euvel.
De oorzaak zit in principe in het vliegwiel maar er is bij VW een oplossing gevonden door een aanpassing te maken in de ecu.
Toendertijd coulance en nu gewoon duur.
Als je al aan een nieuwe koppeling toe bent kun je e.e.a. verhelpen door een ander vliegwiel te plaatsen, verder kan de auto er wel oud mee worden.
De warme start is het makkelijkst te controleren door de stekker van de temp.sensor er af te trekken, als de motor dan wel goed start is de startmotor kapot.

Jos.


Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mboe
Lite Member



Geregistreerd op: 5-11-2003
Berichten: 425


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2004 09:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hallo jos ken jij toevallig die aanpassing in de ecu????

groet michael.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



Vagtechniek<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Uw advertentie hier? Mail ons!
JosDiesel Service
JD Engineering
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008