Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Snip
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Mk 4 TDI @ 240pk en 470Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 01 mrt, 2008 16:15  Onderwerp:   Snip zijn verhaal (TDI @ 239pk en 490Nm) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

(laatst gemaakte update: 22 Juni '10)

Type - Golf IV
Motor - 1.9 TDI
Uitvoering - Highline
Kleur - Murano rood (LC3X)
Carrosserie - 5 deurs hatchback
Bouwjaar - 2001

Tuning:
- SRE koppelingset (versterkte koppeling kit van Sachs)
- Fin Turbo 1856V
- Race783 verstuivers
- EGR verwijderd
- Katalysator verwijderd
- JD Engineering software

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Interieurtje (iets frisser gemaakt door een R-line pook, Sport Edition teller, R-line vloerkleedjes, Alu handgrepen in de deur en R-line pedaaltjes)

Image

Image

Na een 2 maanden met originele vermogen begon het chippen me toch te kriebelen, dus een afspraak gemaakt bij JB en daar is de Jos behandeling uitgevoerd, met hulp van JD op afstand.

Enige tijd later met deze nieuwe software bij JD op de bank geweest:

Image

Hier heb ik een jaar mee gereden toen het wederom begon te kriebelen... dus weer eens wezen informeren en later wederom in Dieverbrug geweest.

Hier is een andere turbo gemonteerd, met het volgende resultaat:
Image

Er was uiteraard meer koppel haalbaar, echter is dit op mijn verzoek en advies van Jos en JD mooi afgevlakt naar veilige waardes, aangezien ik nog met originele koppeling rondreed.

Hiermee heb ik ook weer exact een jaar probleemloos rond gereden, totdat de koppeling toch zwakjes werd en ik heb besloten die te laten vervangen door een SRE versterkte koppeling en gelijk maar 783 verstuivers erbij genomen om het plaatje compleet te maken.

Dus maar weer eens naar Dieverbrug gereden en 'savonds naar Lochem, met het volgende als resultaat:

Image

Aanpassingen tot dusver:

- De Golf is powered by JB autoservice i.s.m. JD engineering
- Velgen gemonteerd van een Golf IV 'Pacific'
- R-line versnellingspook
- R-line pedalen gemonteerd
- Kontje kaal gemaakt
- Aerotwin ruitenwissers erop voor en achter
- Sport edition tellerbak ingebouwd.
- R-line aluminium handgrepen aan de binnenzijde van de deur
- R-line vloermatten
- Xenon 6000k (aftermarket)
- USA achterlichtjes erin geplaatst
- Zwarte VW emblemen in de grill en op de achterklep
- R-line aluminium deuropeners binnenzijde (ipv de originele chromen)
- Dakspoiler gemonteerd

Voorlopige plannen zijn:

- TT remmen (312mm) voorkant
- Verlagen (waarschijnlijk KW 40/40 setje) (lange termijn)
- Spoorverbreders (zodat de wielkasten iets meer gevuld lijken)
- Veerpootbrug voorkant (lange termijn)

hoop dat het verhaal leuk is geweest om te lezen, en mochten er vragen of commentaar zijn, laat maar horen! :roll:

Grtz Frank

Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

Laatst aangepast door Snip op wo 18 mei, 2011 08:02, in totaal 131 keer bewerkt
Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van SnipBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: Golf IV 1.9 TDI GTI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 01 mrt, 2008 16:24  Onderwerp:   Snip zijn verhaal Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ik heb hem dan ook met pijn in mijn hart verkocht omdat ik een diesel kan rijden.

'Met pijn in mijn hart' ............ waar komt me dat toch bekend voor!
Frank, je zit nog niet zolang op dit forum, anders had je dit grapje wel begrepen.

Nog even wat over de ARL: hoeveel km heeft die van jou al gelopen?
Houd er rekening mee dat de ARL een kwaaltje heeft en dat zijn de drukslangen. Deze knallen er gemiddeld na 100.000 tot 150.000 km af. Dus voordat je gaat tunen, laat dan even alle drukslangen controlen en evt. extra goed vastzetten, dat scheelt onaangename verrassingen!

Zijn de ophangingen van de ramen ook al vervangen?
Dat is een andere onaangename verrassing van de Golf IV, maar daar ben je vast wel mee bekend!

Veel plezier hier en veel veilige kilometers toegewenst!

grtx, Robert.

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Snip
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 01 mrt, 2008 16:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Nog even wat over de ARL: hoeveel km heeft die van jou al gelopen?
Houd er rekening mee dat de ARL een kwaaltje heeft en dat zijn de drukslangen. Deze knallen er gemiddeld na 100.000 tot 150.000 km af. Dus voordat je gaat tunen, laat dan even alle drukslangen controlen en evt. extra goed vastzetten, dat scheelt onaangename verrassingen!

Zijn de ophangingen van de ramen ook al vervangen?
Dat is een andere onaangename verrassing van de Golf IV, maar daar ben je vast wel mee bekend!

Veel plezier hier en veel veilige kilometers toegewenst!

grtx, Robert.

Hej robert,

Mijn arl heeft al wel wat meer km's gedraaid, zit nu bijna op de 188.000km dus. weet niet of die slangen er al af geknald zijn... kan er in ieder geval niks aan zien als ik onder de kap kijk, alles ziet er netjes uit.

Verder weet ik niet of die raam mechanismen al vervangen zijn, maar ik ben bekend met die kwaal, heb t bij me vorige golf ook bij beide ramen gehad, dus ik weet de oplossing ook wel
ben met de golf 4 verder al wel vrij handig, maar ja je leert zo'n auto ook wel kennen als je er 3 jaar lang in hebt gestuurd

Aangepast door - Snip op 01 March 2008 15:51:40

Maagd Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van SnipBekijk gebruikers profielStuur PM
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 mrt, 2008 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Supercar, zelfde kleur als mijne! maar dat is nou net wat ik niet zo mooi vind, tornadorood, waarom heb jij voor die kleur gekozen? Er zijn hier op het forum echt mensen fan van tornadorood volgens mij, ik heb vaker gedacht om een spuitbusje te halen :-)

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
gerardnab
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Chevrolet Caprice Classic 1979 5,7 L V8
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 mrt, 2008 23:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Blijft een mooie wagen Oke
Leuk om te horen dat je niet gaat verlagen ed.
Spreek je over een half jaar nog wel een keer In deuk

Je houdt wel van poesten of niet?

@ robsloetjes: Dit is Muranorood.

The Only Thing That Beats A Chevy Is Another Chevy.

Waterman Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van gerardnabBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Snip
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mrt, 2008 07:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@rob: ik vind dit zeker een mooie kleur! toen ik voor het eerst een golf 4 zag met deze kleur, was ik direct verkocht aan deze kleur. vooral omdat het met slecht weer / geen zon nog steeds een aparte kleur is wat een beetje opvalt, en tja in de zon Aanbid dan is het een glimkleur he.

andere kleuren vind ik ook wel leuk, maar dan alleen in de zon, zodra de zon ook maar iets weg is, is er niks speciaals meer aan die kleuren. daarom ook dat me vorige auto ook een beetje een opvallende kleur blauw was tong uit

@Gerard: nee verlagen begin ik echt niet meer aan. in het allerergste gevall gaat die nog iets omlaag naar 30mm maar dat denk ik al haast niet meer... vorige auto en daarvoor heb ik al wel genoeg stuiter ervaring mee opgedaan.

En tja poetsen.... Engel ik doe dat wel graag ja Engel

Zwaai Grtz Frank

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mrt, 2008 08:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn ARL had ik verlaagd met de veren van het originele VW sportonderstel. Die verlagen circa 1.5 cm.

Voor: 2x blauw 3x wit, 1J0 411 105 CE;
Achter: 2x zilver 2x blauw. 1J0 511 115 AH.

http://www.gerritspeek.nl/vw_arl_specificaties.html
http://www.gerritspeek.nl/vw_arl_specificaties-extras.html

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: Golf IV 1.9 TDI GTI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mrt, 2008 09:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Speek schreef:
Mijn ARL had ik verlaagd met de veren van het originele VW sportonderstel. Die verlagen circa 1.5 cm.

Als ze wat ouder worden zit je op 2.5 cm! Schaam

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
vpzeeman
Full Member
Full Member

Auto: VW Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mrt, 2008 09:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nettje kar Oke

Je hebt je vorige auto alleen verlaagd met veren. logisch dat je dat nooit meer wil. Rij eens een keertje mee met iemand het bijvoorbeeld een KW 40-40 onderstel. Dat weet ik zeker dat je verkocht bent. Dat is niet te vergelijken met alleen verlagingsveren. Knipoog

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vpzeemanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
gerardnab
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mrt, 2008 13:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

vpzeeman schreef:
Nettje kar Oke

Je hebt je vorige auto alleen verlaagd met veren. logisch dat je dat nooit meer wil. Rij eens een keertje mee met iemand het bijvoorbeeld een KW 40-40 onderstel. Dat weet ik zeker dat je verkocht bent. Dat is niet te vergelijken met alleen verlagingsveren. Knipoog

Dat had ik nog niet eens gezien.
Maar inderdaad, rij eens met een clublid mee, dan weet je niet wat je meemaakt.

Waterman Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van gerardnabBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Snip
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 mrt, 2008 18:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik zie wel,

ik ben gauw verkocht aan iets dus misschien gaat die ooit wel wat lager Grijns vind deze standaard 1,5 cm al wel genoeg voorlopig

Eerst maar eens de Jos behandeling erover, dan is t geld al haast wel weer op In deuk
heb nl ook nog een motor die een kitje krijgt voor iets meer pk's en een beter afgestelde motor... en das ook niet goedkoop.

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

Snip
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 30 mrt, 2008 15:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

woehoe,

morgen is het alweer zover dan gaat ik even bij Jos langs voor zijn befaamde behandeling. Ben benieuwd hoe het auto'tje gaat rijden...

Zal, als ik eraan denk, ook wel even een paar actie pics maken

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

gerardnab
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 30 mrt, 2008 16:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wordt ie ook gechipt?
JD of VVT?
Wordt erg fijn Oke

Armand
Full Member
Full Member

Auto: Seat Cordoba Vario Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 30 mrt, 2008 17:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat zal wel een feest worden tong uit

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ArmandBekijk gebruikers profielStuur PM
Snip
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 30 mrt, 2008 19:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

uiteraard een chipje, van JD. en dus de kat leeg en de egr dicht.

Maar ik laat hem niet maximaal afstellen maar op een veilige marge.... Jos dacht zo aan 185-190pk. Daar kan ik me ook wel mee vermaken denk ik Grijns

Of die van mij nu 195/200 pk heeft of 185/190... die cijfertjes zijn voor mij niet heilig, dus adviseerde Jos om dan heel ietsje lager te gaan zitten om een iets 'veiligere' vermogens afgifte te krijgen.. en dus geen evt piek vermogens te krijgen die schadelijk kunnen zijn.

VCDS (PM voor info)
Snip z'n topic

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Eenzet Automotive
OptiMotorPaul Versteeg Autos
Fasttech<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
JD EngineeringVotrade
JosUw advertentie hier? Mail ons!
Van der Velden
Diesel ServiceCeltemp
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008