Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Poll :: Wat vind je van dit idee?

Belachelijk voor woorden
47%
 47%  [ 22 ]
Nou, ik weet niet of ik dit wel een goed idee vind...
17%
 17%  [ 8 ]
Goed idee
32%
 32%  [ 15 ]
Geen mening
2%
 2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 46

Auteur Bericht
Renate
Site Admin
Site Admin

Leeftijd: 44
Auto: SEAT Ibiza Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 07:41  Onderwerp: Notitie 'Puntenrijbewijs voor alle automobilisten' Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

'Puntenrijbewijs voor alle automobilisten'

Image

Verkeersofficier wil puntenrijbewijs voor iedereen

(Novum) - Het puntenrijbewijs moet voor alle automobilisten worden ingevoerd. Dat heeft verkeersofficier Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie vrijdag gezegd op BNR Nieuwsradio.

Nu hebben alleen beginnende automobilisten een puntenrijbewijs. Dat houdt in dat ze hun rijbewijs kwijtraken als ze drie keer flink de fout in gaan, bijvoorbeeld door met alcohol op te rijden.

Verkeerspsycholoog Kees Wildervank zei tegen BNR Nieuwsradio zich af te vragen of het puntenrijbewijs nut heeft. Zo zou niet kunnen worden aangetoond dat door het systeem minder slachtoffers zijn gevallen.

Het puntenrijbewijs bestaat nu vijf jaar. Ongeveer tienduizend mensen hebben een strafpunt gekregen. Zo'n zeventig beginnende automobilisten kregen er drie en raakten hun rijbewijs kwijt.

BRON

Laatst aangepast door Renate op vr 18 apr, 2008 14:54, in totaal 2 keer bewerkt
Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Gertjanbb
Lite Member

Leeftijd: 24
Auto: Geen
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 07:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik weet niet of dat puntenrijbewijs zo veel nut heeft, maar ik vind het een beetje raar dat alleen beginnende bestuurders een puntenrijbewijs krijgen. ik vind het net zoiets als het verschil in toegestane promilage voor beginende bestuurders en overige. de overheid heeft weer eens rare regels.

trouwens zo snel ben je ook geen punt kwijt

Kreeft Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van GertjanbbBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
vpzeeman
Full Member
Full Member

Auto: VW Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 07:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou, ik weet niet of ik dit wel een goed idee vind......

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vpzeemanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
hs
Gast

BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 07:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Belachelijk voor woorden. Nee

Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 08:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Typisch een idee van Koosje Spee, kan ie strakkies aan de hand van de gegevens van de km-heffing mensen het rijbewijs afpakken, het is gewoon een Machtsfreak. Ziek

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
floyd2
Lite Member

Auto: Skoda Octavia Combi TDI 140PK Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 08:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vind dat het niet zoveel uitmaakt.
Je krijgt pas punten bij zwaardere overtredingen.
Nu is het zo dat de rechter in z'n beslissing meeneemt of je een verleden hebt.
Of het nou als punt of als aantekening genoteerd wordt maakt volgens mij weinig uit.
Nu is het ook 3 keer met drank op achter het stuur is rijbewijs inleveren.
Dat wordt dan als het idee doorgaat met 3 punten of zo.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van floyd2Bekijk gebruikers profielStuur PM
Atilla
Lite Member

Auto: seat toledo
ussr.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 10:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

andere zwaardere straffen ipv rijbewijs afpakken zou naar mijn mening beter passen, een rijbewijs voor mensen die het hebben is toch een soort levensbehoefte geworden.....

OfflinePersoonlijke Gallerij van AtillaBekijk gebruikers profielStuur PM
floyd2
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 12:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Atilla schreef:
andere zwaardere straffen ipv rijbewijs afpakken zou naar mijn mening beter passen, een rijbewijs voor mensen die het hebben is toch een soort levensbehoefte geworden.....

Is wat voor te zeggen,maar als ik bill gates zou heten dan lach ik me dood om boetes van een paar honderd euro!!
Zelfs zoals in finland(boete is een percentage van je loon)is niet het ei van columbus.
Degene met riante salarissen kunnen een maandloon best wel missen,maar jan modaal niet zo 123.
Dan blijft over;het afpakken wat je veel waard is.
En,je hebt het natuurlijk zelf in de hand!!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van floyd2Bekijk gebruikers profielStuur PM
MartijnH
Lite Member

Auto: Golf 4 110 pk
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 14:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hier nu met geluidsfragment.

Het moet toch niet gekker worden. Zwaai

OfflinePersoonlijke Gallerij van MartijnHBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Gertjanbb
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 14:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Atilla schreef:

ik ben echt geen voorstander van alle regels van koos spee, maar als het zo een levensbehoefte zou zijn, hou er dan gewoon rekening mee.

iedereen weet dat als je meer dan 50 km te hard rijd dat je rijbewijs dan in beslag genomen kan worden.

Kreeft Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van GertjanbbBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
vpzeeman
Full Member
Full Member

Auto: VW Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 15:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zal het je nog sterker vertellen, áls je 50 km te snel rijd wórdt hij in geslag genomen.

Je moet dus 3x over de streep gaan om hem kwijt te zijn. En wat dan? Nooit meer rijden? Opnieuw afrijden. Dat laatste moet in principe niet lastig zijn, want we hebben immer rijervaring.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vpzeemanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Gertjanbb
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 15:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik weet niet of die rijervaring je veel helpt tijdens het afrijden. (want iedereen leert zichzelf een andere manier aan tenopzichte van de cbr)

als je 3 punten kwijt bent moet je volgens mij opnieuw afrijden, ik geloof wel met een tussen periode.

ik wou eigelijk alleen maar zeggen, dat het risico er is dat je als je harder rijdt als 50 dat je rijbewijs dan mogelijk in genomen wordt.(en helemaal als je niet zonder kan dan moet je mijninziens het risico niet nemen)

floyd2
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 16:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij wegmisbruikers komen ze regelmatig voorbij hoor.
50km te hard,en dan;ja maar ik ben vrachtwagenchauffeur,hoe moet dat nou??
Da's dan helemaal niet handig,als je broodwinning van je rijbewijs afhangt.
Als je dan zonodig hard wil,ga dan niet voorbij de grens van 50km/h te hard.

Yara
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39

spain.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 16:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij meer dan 30 km te hard en staande houding krijg je een punt.

Ik vindt het een goed idee, waarom alleen de beginnende bestuurder, mensen die al veel langer hun rijbewijs hebben maken ook fouten en overtredingen.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van YaraBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
ibizaking
Full Member
Full Member

Leeftijd: 42
Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 18:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik vind veel beter om een puntenlevensbewijs aan veelplegers toe te kennen. 3x over de schreef en de strop. Oeps en over SSpee, wat henno zegt Ziek

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekVotrade
Van der Velden
Diesel ServiceJD Engineering
CeltempFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a><a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Eenzet AutomotiveJos
Paul Versteeg AutosOptiMotor
Uw advertentie hier? Mail ons!
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics