Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
WSB Heerenveen
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Auto: Golf variant TDiOettinger ,Caddy 1.9 SDi ,Lupo.1.4 L T5 gp 2.0 cr TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 16:51  Onderwerp: Goed ! Diesel prijs explodeert opnieuw Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Diesel prijs explodeert

Net nu Audi een paar interessante diesels in de aanbieding heeft, wordt deze “duivelsbrandstof” (grapje, zwavel enzo) maar duurder en duurder. Of zou dat juist komen doordat er een sterk gestegen vraag verwacht wordt na introductie van de monsterdiesels.

Vandaag stijgt de dieselprijs met 1,6 cent naar 1,284 euro, waarmee de prijs aan de pomp de afgelopen dagen met totaal 4 eurocent is gestegen. Vergeleken met begin 2007 is de prijs van een liter diesel met bijna 30% gestegen. Met het huidige prijsniveau en de geplande accijnsverhoging zijn dieselrijders dik 300 euro duurder uit dit jaar. Heeft iemand nog een goed adresje voor LPG?

Rekenvoorbeeld UnitedConsumers voor diesel personenauto
30.000 km per jaar
Verbruik 1 liter diesel voor 15 km
Nodig 30.000 gedeeld door 15 = 2.000 liter diesel
Kosten 2.000 liter diesel in 2007 = 2.260 (2.000 x 1,13)
Kosten 2.000 liter diesel in 2008 = 2.570 (1.000 x 1,26 plus 1.000 x 1,31) Per 01-07-2008 volgt accijnsverhoging op diesel met 3 cent p/l
Verschil 2007 en 2008 = 2.260 -/- 2.570 = 310 euro

Bron: UnitedConsumers

Moeten we toch maar opzoek naar andere brandstoffen. Misschien is dit een idee http://greenfuels.co.uk/

Groetjes John en Jort Kelder

Laatst aangepast door WSB Heerenveen op vr 20 apr, 2012 20:42, in totaal 2 keer bewerkt
Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van WSB HeerenveenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Marcel-Linda
Lite Member

Leeftijd: 32

Auto: VW Polo
sweden.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 17:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het is ook gewoon niet meer normaal,
Maar het zal me niks verbazen als de diesel prijs over een paar maanden
1,50 kost

Steenbok Geslacht:Man Geit VerborgenPersoonlijke Gallerij van Marcel-LindaBekijk gebruikers profielStuur PM
nickbos16
Lite Member

Leeftijd: 23
Auto: VW Golf Mk 5 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 18:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vraag mij af, heb even zitten kijken bij greenfuels, ziet er allemaal interessant uit, maar waarom als het allemaal zo makkelijk is, waarom heeft niemand dit dan. Ik denk dan ook bijvoorbeeld aan landbouw bedrijven, enz. Deze bedrijven zijn op jaarbasis kapitalen kwijt aan "rooie" diesel. En aangezien motoren niet hoeven worden omgebouwd, zou dit uitermate aantrekkelijk moeten zijn, lijkt mij. Ik vraag mij toch af of hier nog ogen en haken aan zitten....??

Zo niet, dan is een investering van zo'n 8000 euro er zo uit, wanneer je dit gaat combineren met een bedrijf. Ik denk toch dat er wat meer bij komt kijken....??

Maagd Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van nickbos16Bekijk gebruikers profielStuur PM
bassochist
Full Member
Full Member

Leeftijd: 28
Auto: toyota aygo, met 700 watt speake lillike natnek
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 18:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nickbos16 schreef:
Ik vraag mij af, heb even zitten kijken bij greenfuels, ziet er allemaal interessant uit, maar waarom als het allemaal zo makkelijk is, waarom heeft niemand dit dan. Ik denk dan ook bijvoorbeeld aan landbouw bedrijven, enz. Deze bedrijven zijn op jaarbasis kapitalen kwijt aan "rooie" diesel. En aangezien motoren niet hoeven worden omgebouwd, zou dit uitermate aantrekkelijk moeten zijn, lijkt mij. Ik vraag mij toch af of hier nog ogen en haken aan zitten....??

Zo niet, dan is een investering van zo'n 8000 euro er zo uit, wanneer je dit gaat combineren met een bedrijf. Ik denk toch dat er wat meer bij komt kijken....??

in nederland mag het gewoon niet, omdat je er geen accijns over betaald e.d.
en de laatste tijd wordt er toch erg vaak gecontroleerd of er wel de juiste diesel in zit en geen slaolie o.i.d.

maar wat kost zo'n installatie??

net weer getankt 1.27 per liter Sip Sip Sip
moet je nagaan 4 jaar geleden betaalde ik voor een liter benzin 0.98 euro, en voor liter diesel 0.65 euro, en duitsland tankte benzine voor 0.35 euro en diesel voor 0.38 euro, ze zijn echt van de pot gerukt tegenwoordig, omgerekend in euro's betalen we nu minder voor een vat ruwe olie dan vorig jaar en de brandstof is duurder, ik zit er nu serieus aan te denken, om mijn auto gewoon te vullen met diesel van de baas, dan kost het me 0.00 euro per liter, maar ja dat valt weer onder diefstal geloof ik.

Weegschaal Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bassochistBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Greever
Lite Member

Auto: Audi
libya.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 19:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

en in juli komt er weer 3 cent accijnsverhogings bij ...

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GreeverBekijk gebruikers profielStuur PM
nickbos16
Lite Member

Leeftijd: 23
Auto: VW Golf Mk 5 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 19:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bassochist schreef:
nickbos16 schreef:

in nederland mag het gewoon niet, omdat je er geen accijns over betaald e.d.
en de laatste tijd wordt er toch erg vaak gecontroleerd of er wel de juiste diesel in zit en geen slaolie o.i.d.

maar wat kost zo'n installatie??

net weer getankt 1.27 per liter Sip Sip Sip
moet je nagaan 4 jaar geleden betaalde ik voor een liter benzin 0.98 euro, en voor liter diesel 0.65 euro, en duitsland tankte benzine voor 0.35 euro en diesel voor 0.38 euro, ze zijn echt van de pot gerukt tegenwoordig, omgerekend in euro's betalen we nu minder voor een vat ruwe olie dan vorig jaar en de brandstof is duurder, ik zit er nu serieus aan te denken, om mijn auto gewoon te vullen met diesel van de baas, dan kost het me 0.00 euro per liter, maar ja dat valt weer onder diefstal geloof ik.
Kosten beginnen voor fatsoenlijke installatierond 2500 euro. Maar idd. dan riskeer je dus zelfde boetes als bij rijden op rode diesel>?
Als je dan op het platteland woond, kun je je daar dus wel aan wagen, risico wat ik hier loop is nul komma nul, politie, een keer in het jaar hier, en douane nog nooit gezien.....
Maar is dus alleen verboden voor privé, als ik het zou willen stoppen in een tractor, niemand die me tegenhoud, of mag dat ook al niet?
Mij rest dan de vraag, als we dit allemaal niet mogen, waar gaat het dan heen met dit kl*te land.
Het enigste wat we hier zo'n beetje in dit land mogen is betalen....

Wil wel eens weten wat verder de mogelijkheden zijn op dit gebied, word zo langzamerhand gek van die brandstofprijzen...als het op de duur financieel haalbaar is, op grotere schaal dan.

Maagd Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van nickbos16Bekijk gebruikers profielStuur PM
Speedy
Lite Member

Leeftijd: 41
Auto: VW Passat 2.0 TDI Highline Business
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 19:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dinsdag een klant uit duitsland bij ons op de zaak. Deze man wist ons te vertellen, dat de diesel in Nederland goedkoper is dan in duitsland. En daarnaast is de diesel prijs duurder dan de benzine prijs in Duitsland.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeedyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
GerwinAusma
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: Golf IV trendline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 20:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Duitsland is dan wel duurder, maar daar zit de wegenbelasting erbij in, heb ik gehoord.
Als dat zo is, scheelt het mij 251euro/3mnd. Dit is toch 180-200 liter diesel om te verstoken

Tweeling Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van GerwinAusmaBekijk gebruikers profielStuur PM
mistermontana
Lite Member

Auto: audi a3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 20:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb gister 1.34 betaalt per liter shell diesel is toch niet normaal meer Boos

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van mistermontanaBekijk gebruikers profielStuur PM
WSB Heerenveen
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 23:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hier nog een stukje over de stijgende olieprijs Duizel

Het is de laatste tijd steeds meer in het nieuws. De hoge olieprijs. De media spendeert er veel aandacht aan, de oorzaken worden ook genoemd: oorlog in Israël, onrust in Nigeria, dreigementen van Iran, orkanen, etc%u2026 Allemaal oorzaken die zorgen voor een tijdelijke olieprijsstijging. De meeste mensen wachten op het moment dat de olieprijs (en dus ook de benzineprijs) weer omlaag gaat.

Maar wat de meeste mensen niet weten is dat dat niet meer gaat gebeuren, er is namelijk ook iets anders aan de hand%u2026.

zie hier

http://www.olino.org/articles/2006/08/05/stijgende-olieprijs

Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van WSB HeerenveenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
bertxl
Full Member
Full Member

Auto: Fiat Punto Evo (diesel)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 23:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goed, de olie prijs blijft stijgen en de benzine prijs gaat lang niet zo hard omhoog als de diesel ...... hoe kan dat ? heb ooit eens begrepen dat diesel een afval product is, (verbeter mij als het niet zo is) en dat de olie betaald word in dollars en dat de euro inmiddels zo gestegen is dat de prijs voor 1 vat olie omgerekend van dollar naar euro voor de euro betalende landen niet gestegen is ....... nogmaals verbeter mij als ik het niet goed heb.
Ik zou zeggen dat wanneer men betaald in dollars je toch eerst je euro moet verkopen om dollars in te kunnen kopen, toch ?
Persoonlijk denk ik dat wanneer wij met zn allen overstappen op LPG dat het precies dezelde kant opgaat met de prijzen als nu met de diesel, ook omdat er op dit moment heel veel mensen in europa met een diesel rijden omdat het zo zuinig rijdt vergeleken met lpg of benzine auto.

Ik blijf lekker diesel (tdi) rijden omdat het ten eerste zuinig rijdt en lekker snel is en als ik hetzelde wil bereiken met een benzine of gas auto, wat vermogen betreft, ik nog veeeeeel dieper in mn buidel zal moeten tasten wanneer ik hetzelde resultaat wil bereiken als nu, maar dat is ff persoonlijk.

Maar wat kunnen wij er met zn allen er aan doen, ben bang niets, want we staan met zn allen met de rug tegen de muur en pikken het maar, toch ?

Groeten Bert.

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
WSB Heerenveen
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 23:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Shell verhoogd maar verhoogd maar daarom tank ik geen Shell meer Pissig Pissig

Zie hier maar weer

Benzine duurder; dieselprijs op recordhoogte
De dieselprijs is vandaag aanbeland op een recordniveau. Shell heeft zijn pomphouders laten weten de adviesprijs voor een liter te hebben verhoogd naar 1,284euro.

Katrina
Vorig jaar september gold deze prijs ook een tijdje nadat de orkaan Katrina had huisgehouden in het olierijke winningsgebied in de Golf van Mexico. In vergelijking met de voorgaande prijswijziging vorige week woensdag is diesel nu 2 cent duurder. De adviesprijs voor een liter euro ongelood, de meest verkochte benzinesoort in Nederland, is met 1,6 eurocent omhoog gegaan naar 1,495 euro. Dit is nog geen record. In september vorig jaar betaalden automobilisten bijna 1,55 euro
Bron

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)

Laatst aangepast door WSB Heerenveen op vr 02 mei, 2008 23:55, in totaal 2 keer bewerkt
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 23:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Diesel is natuurlijk geen afvalproduct. Het wordt net als benzine geraffineerd uit ruwe aardolie. Diesel komt een paar schotels onder benzine uit de kraker lopen. LPG was ooit een afvalproduct en werd afgefakkeld (verbrand). Nu het flink verkoopt is het gewoon een gangbaar product voor de oliemaatschappijen.

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
bertxl
Full Member
Full Member

Auto: Fiat Punto Evo (diesel)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 00:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

H@ns schreef:
Diesel is natuurlijk geen afvalproduct. Het wordt net als benzine geraffineerd uit ruwe aardolie. Diesel komt een paar schotels onder benzine uit de kraker lopen. LPG was ooit een afvalproduct en werd afgefakkeld (verbrand). Nu het flink verkoopt is het gewoon een gangbaar product voor de oliemaatschappijen.

Okay, ik dacht altijd dat diesel een afval product was van benzine ....... Denk dus niet.

Maargoed ik ga mij er nu niet meer druk om maken, kom net mijn garage uit (toekomstige woonkamer) en ben behoorlijk kapot.
Ga nu eerts ff slapen en dan zien we straks wel weer In deuk In deuk

Groetjes Bert.

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 00:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die Bert, gaat al in z'n garage wonen... Dan ben je pas een echte autoliefhebber toch?

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Van der Velden
Paul Versteeg AutosVagtechniek
VotradeFasttech
JD Engineering
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>OptiMotor
Uw advertentie hier? Mail ons!Diesel Service
Eenzet Automotive<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Jos
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics