Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Poll :: Wat vind jij ervan?

Moet niet gekker worden
58%
 58%  [ 32 ]
Hmm, er zit misschien wel iets in
25%
 25%  [ 14 ]
Goede zaak
14%
 14%  [ 8 ]
Meningsloos
1%
 1%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 55

Auteur Bericht
Caddy
Full Member
Full Member

Leeftijd: 68
Auto: VW/Caddy2 (blokkendoos)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2008 15:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:

De jongen met wie ik samen werk, samen in de bus van de baas rijd, heeft dit dus gehad.
Met zijn brommer\scooter geen voorrang verleent en vol tegen de zijkant van een auto aangereden, aangezien het een caddy was kwam hij er idd niet overheen en is met zijn hoofd (verpakt in een helm) vol tegen de zijkant geklapt.
Gevolg...... chronische hoofdpijn die niet meer zal verdwijnen.
Tevens valt hij na +/- 30 min rijden in slaap (achter het stuur).
Hij heeft WEL zijn rijbewijs gehaald en heeft ook prive een auto staan .........

Deze slimmie had zelfs geen helm op, zag dat hij zich ook het apelazerus schrok! Schrik
Gelukkig stuurde hij(slingerend) de goeie kant op anders was hij gegarandeert nog het haasje geweest...

Ben nog gestopt omdat ik dacht dat ie plat was gegaan, maar hij reed door, (Had wel de indruk `n stuk langzamer... Grijns )

Denk Denk dat hij vandaag beslist nog enkele malen aan `het voorval` heeft teruggedacht, hoop dat deze voor hem goedafgelopen `levenservaring` nog lang blijft hangen! Evil or Very Mad

Stier Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van CaddyBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 19:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vind het een zeer goede zaak, onder begeleiding pas achter het stuur na halen rijbewijs, en dan lekker jong. resultaat is dat we alleensturende 18 jarigen krijgen met meer ervaring, ik zie geen enkel probleem daarmee!
Nu halen ze het rijbewijs, en gaan alleen onbenullig in gtitjes liggen stampen met alle gevolgen van dien.

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Condornutsz
Lite Member

Leeftijd: 37

Auto: Polo TDI 1.4.
indonesia.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 11:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Uhm... het brein is pas volledig volgroeid als een lichaam + 21 jaar is. Tot die tijd is het puur leren inschatten, letterlijk en figuurlijk grenzen verkennen.

En dan heb ik het nog niet eens over het testosteron / oestergeen gehaalte van een gemiddelded 16 jarige.

En wie zit er dan naast als begeleider? Een 20 jarige met net 2 jaar rij ervaring?

Maar: vriend Eurlings wil toch het verkeer / files in perken? Dan werkt dit niet echt.

Geen goede zaak.... Laat ze eerst maar eens normaal fietsen, scooter rijden.

Leeuw Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van CondornutszBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 11:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

we zijn allemaal 18 geweest.

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Diesel Powerrrrr
Full Member
Full Member

Leeftijd: 36
Auto: Volkswagen Passat Variant Comfortline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 11:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:

Precies. Ik heb ook stomme dingen gedaan die gelukkig goed zijn afgelopen.

Hoe vaak zie je niet jonge jochies die in een suzuki alto de gekste capriolen uithaalt? Dat lijkt me met 17 jaar nog meer gebeuren. Maar idd aan de andere kant kan het met goede begeleiding goed komen. Dat lijkt me ook een taak aan de rijinstructeurs. Daar schort ook wel het een ander aan.

Mij lijkt het iig geen goed idee.

Waar je zelf achter komt, vergeet je niet

Weegschaal Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Diesel PowerrrrrBekijk gebruikers profielStuur PM
Condornutsz
Lite Member

indonesia.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 11:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Torque schreef:

Daarom juist Smile ?

Het is niet voor niets dat de verzekerings premie hoger ligt bij 18 jarige bestuurders.

Begrijp best dat er uitzonderingen zijn / niet elke 18 jarige onverantwoord rij gedrag laat zien....

En oja: ook ik reed / rij soms nog wel eens onverantwoord Tja , alleen ben ik mij bewust(er) van de oorzaak en gevolg(en).

Maar goed.... mocht de keuze wel worden gemaakt dit in te voeren, laat ze het dan wel juridisch goed afdichten...

Leeuw Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van CondornutszBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 11:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Condornutsz schreef:
Daarom juist Smile ?

Het is niet voor niets dat de verzekerings premie hoger ligt bij 18 jarige bestuurders.

Begrijp best dat er uitzonderingen zijn / niet elke 18 jarige onverantwoord rij gedrag laat zien....

En oja: ook ik reed / rij soms nog wel eens onverantwoord Tja , alleen ben ik mij bewust(er) van de oorzaak en gevolg(en).

Maar goed.... mocht de keuze wel worden gemaakt dit in te voeren, laat ze het dan wel juridisch goed afdichten...

Ruben, snap je gedachtengoed!!
Enkel kun je moeilijk pas na 21 het rijbewijs gaan invoeren, ook economisch belang!

Als je dan zou mogen kiezen uit 2 groepen automobilisten:

Groep 1: Bekende groep, stoomcursus en direct na 20 uur zelfstandig sturen.

Nieuwe groep:
Wellicht 200 uur gestuurd hebben onder begeleiding, waarna er pas zelfstandig gereden wordt bij 18.

Vind ik de nieuwe groep beter, vraag is dan wel wie er als ervaren bestuurder wordt gezien tijdens het 17e jaar. Ik denk geen bestuurders met een beginnersrijbewijs.... dus minimaal 23.

Condornutsz
Lite Member

indonesia.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 12:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Idd Torque,

De leeftijd van de begeleider is zeker van belang... 23 klinkt goed... denk ik Knipoog.

Ach, misschien is het weer een proefballon van Eurlings, moet het eerst maar eens zien of het daadwerkelijk wordt ingevoerd.

Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 12:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Torque schreef:
vraag is dan wel wie er als ervaren bestuurder wordt gezien tijdens het 17e jaar. Ik denk geen bestuurders met een beginnersrijbewijs.... dus minimaal 23.

Condornutsz schreef:
De leeftijd van de begeleider is zeker van belang... 23 klinkt goed... denk ik

Denk dat hier je antwoord staat:
Renate schreef:
Als hun ouders toestemming geven, mogen ze als ze zeventien jaar oud zijn de weg op. Wel moet er een ervaren automobilist naast de zeventienjarige bestuurder zitten. Deze heeft minimaal tien jaar rijervaring en mag in het verleden geen grote verkeersmisdrijven hebben gepleegd. Deze begeleiders krijgen een speciale pas.

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Condornutsz
Lite Member

indonesia.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 12:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Denk dat hier je antwoord staat:

Ah... Smile lezen is toch wel handig.... zeker zo vroeg in de ochtend?

bosuil1880
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: Skoda octavia gekieteld door jos
belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 12:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waanzin....
Wie gaat het controleren of ze met begeleider rijden of zonder??
Ik zelf ben rijinstructeur, en weet zoveel mensen die zonder rijbewijs rijden.
De politie controleert er toch niet op...
De verplichte L, word niet op het voertuig aangebracht, de begeleider had geen zin om te gaan rijden, en de " leerling" gaat dan maar zelf oefenen...
Nu nog vervroegen ook???
Waanzin....

Maagd Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van bosuil1880Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 13:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bosuil1880 schreef:
Waanzin....
Wie gaat het controleren of ze met begeleider rijden of zonder??
Ik zelf ben rijinstructeur, en weet zoveel mensen die zonder rijbewijs rijden.
De politie controleert er toch niet op...
De verplichte L, word niet op het voertuig aangebracht, de begeleider had geen zin om te gaan rijden, en de " leerling" gaat dan maar zelf oefenen...
Nu nog vervroegen ook???
Waanzin....

beetje kort door de bocht..

LiGHTNiNG
Lite Member

Leeftijd: 33
Auto: Audi A3 8P SB Ambition Pro Line
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 14:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Achja... je kan nu als 18 jarige met je netgehaalde rijbewijs ook een snelle auto gaan rijden...

We zetten de auto lekker op de naam van pa of ma en hoezo duurdere verzekeringspremie???

Als ze nu eens een persoonsgebonden kenteken gaan invoeren, dan ben je ook van dat 'probleem' af...

En dat stukje van minimaal 10 jaar rijervaring... wat stelt dat nou weer voor??
10 jaar lang 1000 km per jaar rijden... of iemand die in 2 jaar 150000km rijdt...

Wat is dan beter??

Audi A3 8P Sportback MY2007 2.0TDI Ambition Pro Line

Ram Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van LiGHTNiNGBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: za 27 dec, 2008 14:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

LiGHTNiNG schreef:
En dat stukje van minimaal 10 jaar rijervaring... wat stelt dat nou weer voor??
10 jaar lang 1000 km per jaar rijden... of iemand die in 2 jaar 150000km rijdt...

Wat is dan beter??

Denk dat ze bedoelen dat moeders (die al 10 jaar geen auto meer gereden heeft) dat mag gaan doen Evil or Very Mad

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringPaul Versteeg Autos
Van der Velden
VotradeDiesel Service
OptiMotor<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!Eenzet Automotive
Celtemp
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Fasttech
Vagtechniek<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Jos

© TDI Club Nederland 2008