Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
joost_tdi
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: VW Golf V
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 12:18  Onderwerp:   Ontevreden over TDI (lawaai) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sinds kort heb ik een andere golf, een model 5 van eind 2007 met een 77KW TDI BXE/JCR motor, 30.000 km gereden.

Het valt me op dat als ik de forumberichten lees iedereen positief is over TDI motoren. Ik ervaar deze motor echt als een teleurstelling, 10 jaar terug in tijd. Ik kom van A naar B maar daar is echt alles me gezegd.

Met name het geluid irriteert. Vanaf 2300 toeren (110km) begint een duidelijke brom/ronk. Vanaf 2500 toeren (120 km/h) gaat dat over in een soort zware dreun. Bij 2800 toeren verdwijnt de dreun (135 km/h), maar de brom blijft. Naarmate je nog harder gaat rijden wordt het minder, maar misschien alleen doordat rijgeluiden de motor dan gaan overstemmen.

Verder, bij 1300 toeren in 3 bij optrekken rare trilling, bij 1500 toeren continu in 3 of 4 beetje onregelmatig lopen. Hier valt wel mee te leven, het geluid gaat steeds meer irriteren en is echt vervelend. Start goed, geen rook, geen olieverbruik, normaal brandstofverbruik.

Ik wil graag weten of er meer mensen zijn die dit zo ervaren, en of er iets aan te doen is. Graag advies.

Waterman Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van joost_tdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 13:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ga eens in een andere gelijksoortige auto rijden, of laat een ander die dat soort auto gewend is eens een stukje rijden in jou auto...

Wellicht was de 2.0 16v voor jou een betere keuze geweest, maar de 8 klepper kan mijns inziens veel mooier lopen dan je nu schetst.
Kom je uit een benzineauto toevallig? of heb je eerder ook gedieseld?

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
ibizaking
Full Member
Full Member

Leeftijd: 42
Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 13:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

"Verder, bij 1300 toeren in 3 bij optrekken rare trilling, bij 1500 toeren continu in 3 of 4 beetje onregelmatig lopen"

misschien moet je iets hoger in toeren rijden....

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
dcvelden
Full Member
Full Member

Leeftijd: 56
Auto: VW BORA 2.0 TDI
israel.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 14:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt me niet echt ok dat lawaai, indedaad even een kenner laten rijden, misschien is er wel meer aan de hand, wel duidelijk is dat een VW diesel niet zo stil is al een Honda 1.6 16v Knipoog

Schorpioen Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van dcveldenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
charvel
Full Member
Full Member

Leeftijd: 52

Auto: Volkswagen Jetta 103Kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 14:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je nog garantie hebt, zou ik hem maar eens na laten kijken...Lijkt wel vliegwiel. Hij hoort iig niet zoveel kabaal te maken.

Jetta BKD

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van charvelBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Wook
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 14:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Reed je hiervoor met een andere tdi of met één of andere superstille benzine? Het kan gewoon ook aan jezelf liggen.

Audi's zijn bvb een stuk beter geïsoleerd dan de VW's maar daar betaal je dan ook voor.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van WookBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASV
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 14:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vraag me inderdaad af wat je als vergelijk gebruikt
Verder is een Golf5 ook nog nieuw te vinden als je goed zoekt, maak daar eens een proefrit in.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Captain Chaos
Full Member
Full Member

Auto: VW Golf 3 Cabrio 1.8 8v
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 15:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tja, een TDI heeft vele kwaliteiten maar geruisloos rijden hoort daar niet bij Smile
Dat is ook een van de redenen van VW om over te stappen op de Common Rail.

Zwaai

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van Captain ChaosBekijk gebruikers profielStuur PM
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de 2.0 16v pd is al veeeel stiller dan een 8 klepper, heb de cr nog niet gereden, maar zou die NOG stiller zijn??

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
joost_tdi
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: VW Golf V
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 16:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor jullie reacties, ik had iets duidelijker kunnen zijn.

Mijn vorige auto was ook een golf, een 2001 90 pk TDI. Daar heb ik 265.000 km in gereden en vond ik nog steeds als een zonnetje lopen, heb me er zeker nooit aan gestoord. Ik heb ook nog een 1999 90pk TDI gehad, ook prima, maar dat is langer geleden.

Ik heb geprobeerd te vergelijken, o.a. een 105 pk octavia. Die hoor je ook wel maar stoorde me niet. En ja, het is moeilijk te zeggen of het aan jezelf ligt of niet. Ik heb geprobeerd te wennen maar dat lukt niet, het wordt storender.

Groet Joost

Waterman Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van joost_tdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 17:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

probeer een ritje te scoren in een soorgelijke auto, en ga eens vergelijken!
Rijd anders even langs een van de sponsoren van deze tdi club en laat je motorloop eens door hun beoordelen, het zou jammer zijn dat je in zon mooie auto met tegenzin rondrijd!

veel suc6 ermee!

Martijn TDI
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Golf V 2.0 TDI 140pk Sportline ABT Chip
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 18:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vlak voordat ik mijn Golf 5 2.0 TDI kocht ca 2 weken geleden heb ik met de Golf 5 1.9 TDI 105pk van mijn moeder gereden.
Ik heb toen naar italie op en neer gereden ca 2400km. Ook mij viel op dat ie inderdaad rond de 130 een donkere brom liet horen en dat dat bij hogere snelheid weer weg was.
Ik zou het zelf ook storend vinden als mijn auto dat zou hebben.

Het klinkt precies hetzelfde als hoe ik het 3 weken geleden ervaren heb.
Denk dat het gewoon een bepaalde resonantie is die je net rond die snelheid hoort. Denk eigenlijk niet dat je er veel aan kan doen.
Ik ben wel blij dat de 2.0 TDI dit niet heeft. Je hoort hem ook echt wel, maar niet storend vind ik.

Succes iig

Schorpioen Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van Martijn TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 19:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

1300rpm in de 3e versnelling mag geen probleem zijn, doe dit zelf ook vaak bij de meeste rotonde`s

ik vermoed ook dat je vliegwiel overleden is, gebeurd heel vaak, en onder garantie worden ze volgens mij ook vervangen door een sachs exemplaar, ipv luk

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
yassin_casa
Lite Member

Leeftijd: 27

venezuela.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 19:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb sinds kort ook de 77kw golf 5 en moet zeggen dat wat de topic starter beaamt ik ook ervaar. Maar ik ga binnenkort ff langs bij VAG techniek, misschien weten zij er iets op ( tunen :-)......

Weegschaal Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van yassin_casaBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
denbosse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 24

belgium.gif
BerichtGeplaatst: za 31 jan, 2009 20:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

om ergens iets wat los ziet of ergens tegen rammelt.. hitteschild of downpipe of wat was het dat sommigen ook eens voorhadden.

Leeuw Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van denbosseBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet Automotive
JD EngineeringVan der Velden
Diesel ServiceVotrade
Jos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Paul Versteeg AutosFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Vagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
CeltempOptiMotor
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008