Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2009 13:17  Onderwerp:   'Miljoenen subsidie voor waardeloze roetfilters' Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

'Miljoenen subsidie voor waardeloze roetfilters'
Uitgegeven: 27 februari 2009 08:26
Laatst gewijzigd: 27 februari 2009 09:51

AMSTERDAM - Roetfilters die achteraf in vrachtwagens zijn ingebouwd, blijken nauwelijks te werken. Milieuminister Jacqueline Cramer zet de subsidie op de filters daarom per direct stop.

Sinds eind 2006 heeft het departement 80 miljoen euro subsidie voor de roetfilters verstrekt.

Dat heeft een woordvoerder van Cramer vrijdag gezegd. Volgens hem zijn de filters destijds wel getest, maar blijkt nu uit proeven in de praktijk dat zij slechts 5 tot 20 procent van de schadelijke stoffen tegenhouden.

Fijnstof
De zogeheten halfopen filters zouden de uitstoot van fijnstof eigenlijk met de helft moeten verminderen. Het departement laat nu een vervolgonderzoek uitvoeren. Als daaruit ook blijkt dat het meeste roet gewoon wordt uitgestoten, dan wordt de subsidie definitief stopgezet.

Met de subsidie wil het kabinet de kwaliteit van de lucht verbeteren.

Subsidie
Er is ook subsidie voor roetfilters die tijdens de productie van de vrachtwagens worden ingebouwd. Deze gesloten filters zijn van veel betere kwaliteit. Sinds oktober 2006 heeft het ministerie aan deze filters 55 miljoen euro steun gegeven.

Overigens kan dit type filters ook bij bestaande vrachtwagens worden ingebouwd, zij het tegen veel hogere kosten.

Het ministerie blijft subsidie voor deze roetfilters verlenen. Dat geldt ook voor alle type filters voor personenauto's.

© ANP

BRON

Let op. Dit is de eerste stap van Cramer om te bekennen wat de meesten van ons al wisten...
En het is nou niet dat ze kan zeggen dat ze niet ingelicht was. Dom

aangepast door Renate: bericht verplaatst

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
dcvelden
Full Member
Full Member

Leeftijd: 56
Auto: VW BORA 2.0 TDI
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2009 13:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ze worden wakker.... Dom

Schorpioen Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van dcveldenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
DieselBiatch
Full Member
Full Member

Leeftijd: 41
Auto: Passat 3C 2.0 TDI Variant
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2009 14:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ziek
Wat een snurkers daar...

Steenbok Geslacht:Man Hond VerborgenPersoonlijke Gallerij van DieselBiatchBekijk gebruikers profielStuur PM
maurice
Full Member
Full Member

Auto: vento gt tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2009 14:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

maar wat krijgen we dan nu?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van mauriceBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
hcaluwe
Lite Member

Leeftijd: 53

Auto: Volvo S40 1.8 aut
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 16:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben blij dat ik het nooit gedaan heb Grijns

Ram Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van hcaluweBekijk gebruikers profielStuur PM
FrieseTDI
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 17:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wou zeggen, nu komen ze wel met iets anders. Want als dit niet werkt, zoeken ze wel iets anders om de fijnstof te verminderen. Wat dacht je van stijgen van de brandstofprijs én wegenbelasting. En auto's die flink vervuilen (zwaardere dieselmotoren) nog meer BPM. Dan koop je echt wel sneller een (nieuwe) benzine auto, want dan wordt het omslagpunt megahoog. En deze 80.000.000 willen ze ook wel terug verdienen
Dus dan heb je denk ik toch liever een roetfilter.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van FrieseTDIBekijk gebruikers profiel
hcaluwe
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 17:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

FrieseTDI schreef:
Ik wou zeggen, nu komen ze wel met iets anders. Want als dit niet werkt, zoeken ze wel iets anders om de fijnstof te verminderen. Wat dacht je van stijgen van de brandstofprijs én wegenbelasting. En auto's die flink vervuilen (zwaardere dieselmotoren) nog meer BPM. Dan koop je echt wel sneller een (nieuwe) benzine auto, want dan wordt het omslagpunt megahoog. En deze 80.000.000 willen ze ook wel terug verdienen
Dus dan heb je denk ik toch liever een roetfilter.

Moet het wel goed werken Denk

Ram Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van hcaluweBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 17:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een goed werkend roetfilter af fabriek is niets mis mee. Het rijdt gewoon goed.

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
hcaluwe
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 17:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:

Nee zal ik niet ontkennen, maar het achterafgeplaatste filter heeft toch bedenkingen Denk

Dus ik ben heel blij dat ik het destijds niet gedaan heb Knipoog

Maar wat je zegt , ze zullen wel weer met wat anders komen om ons ui te melken, want ze moet toch ergens geld vandaan halen Pissig

FrieseTDI
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nee, het werkt dus niet. Had het maar gewerkt (after market dan, af-fabriek schijnt wel te werken), dan hadden ze nu geen andere manier moeten bedenken om toch het fijnstof te verminderen. En als het dus bij nieuwe diesels wel werkt, zullen ze op oude diesels (meer dan 3 jaar oud) wel andere manieren bedenken...............

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van FrieseTDIBekijk gebruikers profiel
ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je begint het nu al te merken......kijk maar hoe de inruil is voor een diesel zonder roetfilter.......het is net als met het roken.
Ik was in 1999 iin New York en zag allemaal groepjes mensen buiten staan roken, wat belachelijk dacht ik...........

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
Je begint het nu al te merken......kijk maar hoe de inruil is voor een diesel zonder roetfilter.......het is net als met het roken.
Ik was in 1999 iin New York en zag allemaal groepjes mensen buiten staan roken, wat belachelijk dacht ik...........

Denk zelf niet dat je met filter 1000 euro meer terugkrijgt..

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:

Je zegt een "goed werkend", helaas is dat lang niet altijd dagelijks praktijk.

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij mij wel iig.... tong uit

ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 01 mrt, 2009 18:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Denk zelf niet dat je met filter 1000 euro meer terugkrijgt..

Gr. Ralph

Let op mijn woorden, ook al wil je anders denken....... Knipoog

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

FasttechUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Eenzet Automotive
Paul Versteeg AutosOptiMotor
Celtemp<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
VotradeVan der Velden
Jos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
VagtechniekDiesel Service

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics