Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Cupra_V
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: Audi S4 Avant 2.7 BiTurbo - Lupo 3L TDI
bulgaria.gif
BerichtGeplaatst: wo 11 mrt, 2009 22:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

gelukkig vanaf november al 20.000 gereden, ik zit goed

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van Cupra_VBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 00:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voor de Lupo 3L (CO2 <95 g/km) wordt de wegenbelasting voor de 2e keer gehalveerd. Vanaf april betaal ik nog maar 11 euro per maand! Momenteel verstookt de wagen weer 3,3 liter/100 km (1 op 30) met een dieselprijs van 91 cent. Dus hoezo "een diesel kan niet uit" ?

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
mrsmile
Lite Member

Leeftijd: 34
Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI DSG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 13:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

H@ns schreef:
Voor de Lupo 3L (CO2 <95 g/km) wordt de wegenbelasting voor de 2e keer gehalveerd. Vanaf april betaal ik nog maar 11 euro per maand! Momenteel verstookt de wagen weer 3,3 liter/100 km (1 op 30) met een dieselprijs van 91 cent. Dus hoezo "een diesel kan niet uit" ?

Is dat zo? Dat is goed nieuws, mijn vriendin heeft er ook eentje. Waar heb je dat vandaan??

Kreeft Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van mrsmileBekijk gebruikers profielStuur PM
maurice
Full Member
Full Member

Auto: vento gt tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 14:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

het intereseert me niet wat er met de diesel gebeurt, ik rij toch niet anders

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van mauriceBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 20:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

H@ns schreef:

Dat is goed nieuws natuurlijk, hoe zijn ze technisch? ik hoor in de wandelgangen vaak van brand je vingers er niet aan, aan die 3l lupo. dure onderdelen? veel stuk? of rare wandelgangen..

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
H@ns
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 21:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb m'n Lupo in aug 2007 gekocht met iets van 215.000 op de teller. Ondertussen 282.000 op de teller. Qua onderhoud geen 'gekke' dingen gehad.
Maar ik geef toe; met een 3L loop je wel het risico dat het prijzige hydraulische schakelsysteem moet worden vernieuwd. Daar zijn redelijk veel problemen mee. De distributieriem moet om de 60.000 km worden vervangen.

Voordelen zijn: auto weegt slechts 800 kg, automaat, comfortabel en stil wagentje, verbruik van 1 op 30 is in de praktijk echt haalbaar, per april a.s. wegenbelasting 11 euro/maand.

VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 21:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

kosten van hydraulische schakelsysteem ? meer regel dan uitzondering dat dit komt? welke km standen +/- ?

OfflinePersoonlijke Gallerij van TorqueBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mrsmile
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 21:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn vriendin heeft nog niet de bak zelf moeten laten vervangen, maar al wel de gangsteller(?). Auto is van 2001 met 185.000 km. Verder een keer een elektronische storing gehad die tot behoorlijk zoekwerk leidde.
We hebben hem 1,5 jaar en 45.000 km meegereden.

Kreeft Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van mrsmileBekijk gebruikers profielStuur PM
H@ns
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 22:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nieuwe gangsteller kost je zo maar 1500 euro. 'Veel zoekwerk' heeft te maken met (on)ervaring van de dealer... Jos heeft ondertussen ook de nodige ervaring met de Lupo 3L. Ook ombouwen naar handschakeling is mogelijk en minder duur dan een nw gangsteller.
Maar nogmaals; mijn Lupo heeft ruim 280.000 gereden en schakelt nog prima.
Wellicht dat een Lupo SDI (traag, 1 op 23) of een Lupo 1.4 TDI (pittig en ook 1 op 23) kostentechnisch wel een 'veiliger' alternatief is. Maar goed, die vragen 50 euro wegenbelasting per maand. Voor die 500 euro per jaar minder aan wegenbelasting en het minderverbruik aan diesel kun je misschien ook het nodige repareren?

VDCS v11.11

Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 22:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Van de SDI kan de turbo niet knallen, ik zat ff te denken of zoiets misschien wat voor het vrouwtje kan zijn.... en dan is een turbo niet zo wichtigggg

H@ns
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 mrt, 2009 22:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Met een Lupo SDI loop je de minste risico's...

VDCS v11.11

mrsmile
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 mrt, 2009 13:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

H@ns schreef:
Nieuwe gangsteller kost je zo maar 1500 euro. 'Veel zoekwerk' heeft te maken met (on)ervaring van de dealer... Jos heeft ondertussen ook de nodige ervaring met de Lupo 3L. Ook ombouwen naar handschakeling is mogelijk en minder duur dan een nw gangsteller.
Maar nogmaals; mijn Lupo heeft ruim 280.000 gereden en schakelt nog prima.
Wellicht dat een Lupo SDI (traag, 1 op 23) of een Lupo 1.4 TDI (pittig en ook 1 op 23) kostentechnisch wel een 'veiliger' alternatief is. Maar goed, die vragen 50 euro wegenbelasting per maand. Voor die 500 euro per jaar minder aan wegenbelasting en het minderverbruik aan diesel kun je misschien ook het nodige repareren?

Het zoekwerk m.b.t. de storing was ook niet zo gek. Ik sprak een wegenwachter en die had voor de 1e keer (zegt ie) iemand weer op weg moeten sturen zonder het probleem te hebben gevonden, de storing zat er nog in al deed de auto het wel weer tijdelijk toen. Daarna naar Jos en het is nu opgelost.

Brouwer
Full Member
Full Member

Auto: SKODA Octavia 1.9 TDI 81 KW
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2009 18:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/artikel_71903.z24/Dieselrijder_speelt_sneller_quitte.html

De zon begint weer te schijnen, in dit stukje staat dat de diesel weer wat beter wordt als keuze bij meer kilometers

kijk dan wordt 2de hands diesel in ieder geval goedkoper.

Don't regret what you did,
Regret what you didn't do

OfflinePersoonlijke Gallerij van BrouwerBekijk gebruikers profielStuur PM
Torque
Evenementencommissie
Evenementencommissie

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2009 19:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Met een beetje kilometers haal je het er snel weer uit, helemaal bij 2e hans autos. daarom diesel ik ook heerlijk verder :-)

Vroeger.. was diesel ook stuk goedkoper per liter, dat is veranderd, maar nu wordt het gat idd weer groter...

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet AutomotivePaul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
JD Engineering
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Vagtechniek
Van der VeldenDiesel Service
VotradeOptiMotor
Uw advertentie hier? Mail ons!Celtemp
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Fasttech
Jos

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics