Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Renate
Site Admin
Site Admin

Leeftijd: 44
Auto: SEAT Ibiza Sport
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 09:17  Onderwerp:   VW Golf pakt meeste boetes Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VW Golf pakt meeste boetes

Image

De Volkswagen Golf pakt de meeste verkeersboetes.

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) inventariseerde op verzoek van NRC Next bijna 58 miljoen boetes voor lichte verkeersovertredingen van de afgelopen vijf jaar.

Een echte verrassing is de uitslag niet: de Golf is de meest voorkomende auto: er rijden nu 358.000 Golfjes rond in Nederland.

De vraag welke auto relatief de meeste boetes ontvangt, wordt niet beantwoord door NRC Next. Dat was kennelijk teveel rekenwerk.

De top 20:
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Renault Megane
4. Volkswagen Passat
5. Ford Focus
6. Volkswagen Polo
7. Opel Corsa
8. BMW 3ER
9. Peugeot 307
10. Peugeot 206
11. Ford Mondeo
12. Audi A4
13. Volvo V70
14. Opel Vectra
15. Volkswagen Transporter
16. BMW 5ER
17. Mercedes-Benz C
18. Mercedes-Benz E
19. Audi A6
20. Opel Zafira

BRON

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
maurice
Full Member
Full Member

Auto: vento gt tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 09:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik draag mijn steentje bij Smile

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van mauriceBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Ferdi_TDI
Lite Member

Leeftijd: 25

Auto: Volkswagen Golf 110pk tdi Highline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 11:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja ik ook helaas In deuk

Kreeft Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van Ferdi_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Detonator
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: VW - Golf V
germany.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 12:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

meestverkochte auto, en jah, onze TDI's willen wel vooruit tong uit

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van DetonatorBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
M@rcel
Full Member
Full Member

Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 12:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De positie van de passat valt me tegen....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 12:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

M@rcel schreef:
De positie van de passat valt me tegen....

Deze bestuurders zijn misschien ietsje slimmer en letten scherper op zodat ze niet geflitst worden dan degene die erboven staan in het lijstje Knipoog tong uit

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
M@rcel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 12:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renate schreef:
Deze bestuurders zijn misschien ietsje slimmer en letten scherper op zodat ze niet geflitst worden dan degene die erboven staan in het lijstje Knipoog tong uit

Ik rij Golf én Passat en de score is nu 2-2 sinds december vorig jaar. Met de golf 2 bekeuringen voor 10 km/uur te hard. De klappers heb ik gemaakt met de Passat: eentje valt nog mee: 16km/uur te hard, de andere is mijn topper op dit moment: met een lasergun meting aan de kant gezet met gecorrigeerd 36km/uur te hard (120 waar 80 is toegestaan).

De hoogte van de boete weet ik nog niet, maar verwacht dat het een aantal Golf boetetjes zijn...

Met een 3 poot heb ik ze binnen 2 weken binnen. Hoe lang duurt het normaal gesproken dat je een bekeuring krijgt waarvan de hoogte bepaald wordt door de officier van justitie?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 16:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

M@rcel schreef:

De hoogte van de boete weet ik nog niet, maar verwacht dat het een aantal Golf boetetjes zijn...

Met een 3 poot heb ik ze binnen 2 weken binnen. Hoe lang duurt het normaal gesproken dat je een bekeuring krijgt waarvan de hoogte bepaald wordt door de officier van justitie?

Antwoord kan ik zelf geven: het duurt ongeveer 6 weken, want ik heb de envelop net binnen gekregen: 270 euro. Valt me eerlijk gezegd nog mee, had een bedrag rond de 350 euro verwacht.

dcvelden
Full Member
Full Member

Leeftijd: 56
Auto: VW BORA 2.0 TDI
israel.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 17:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renate schreef:

Vandaar dat er geen Bora bij staat tong uit

Schorpioen Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van dcveldenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
VeedubTDI
Lite Member

Leeftijd: 42
Auto: Golf IV TDI '01
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 17:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ze hebben die Golfjes 4 veel te comfortabel gemaakt Knipoog Je merkt te laat dat je hard rijdt In deuk

Weegschaal Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van VeedubTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Renate
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 17:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dcvelden schreef:
Vandaar dat er geen Bora bij staat tong uit

Hihi, ik zie nog een merk er niet bij staat Grijns
Vorig jaar had ik 2 a 3 stuks en dit jaar tot nu toe niets (klop klop)
Maar ik moet ook zeggen dat ik minder km's begin te maken.
Zit nu op iets van 30.000km

Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 23:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik wil niet meer mijn steentje bijdragen..Sip

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
M@rcel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 07:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renate schreef:
Hihi, ik zie nog een merk er niet bij staat Grijns
Vorig jaar had ik 2 a 3 stuks en dit jaar tot nu toe niets (klop klop)
Maar ik moet ook zeggen dat ik minder km's begin te maken.
Zit nu op iets van 30.000km

Misschien staat de ibiza wel in de relatief gezien lijst...

ibizaking
Full Member
Full Member

Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 08:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik zie de Ibiza er niet tussen, geen enkele Seat eigenlijk.... Nette mensen toch, die Seat rijders Engel

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
ibizaking
Full Member
Full Member

Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 08:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

M@rcel schreef:
Misschien staat de ibiza wel in de relatief gezien lijst...

we doen niet aan speculeren, die lijst is er niet, dus telt niet mee tong uit

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Jos<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
CeltempUw advertentie hier? Mail ons!
Van der VeldenFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
VagtechniekPaul Versteeg Autos
Diesel ServiceEenzet Automotive
Votrade
OptiMotor
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics