Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
koppelmeister
Full Member
Full Member

Leeftijd: 47
Auto: MK1 GTI/MK1 CabrioMK3 VR6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 17:03  Onderwerp:   OEM Xenon Golf 4 Problemen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ben al een tijd aan het tobben met mijn xenonverlichtingsunit aan de bijrijderskant
Het begon met dat die niet wilde opstarten,pas na een paar keer aan en uit zetten deed die het weer!

Dus ik een nieuwe lamp erin gezet! (2x)
Nog steeds hetzelfde
Daarna een nieuwe starter geplaats(rotklusje trouwens)
Weer hetzelde euvel
Toen maar de ballast vervangen
Weer geen verbetering
En als laatste via een ander forum gelezen dat het misschien de massa te weinig is??
Dus een kabeltje getrokken van de unit naar de -pool van de accu
Je raad het al geen verbetering

Ik word er nou een beetje simpel van
Ben in staat om die hele unit er uit te gooien!!
Maar daar word je ook niet wijzer van

Heeft iemand nog een ander idee wat het evt zou kunnen wezen?
Anders moet ik toch aan een nieuwe unit gaan denken. Pissig

Golf MK1 Cabrio Sportline 93'
Golf MK3 VR6 95'

WWW.DUBFANATICS.COM

Weegschaal Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van koppelmeisterBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 18:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je zou eventueel eens een ander unit van een clublid kunnen proberen. Misschien ligt het aan de voeding?

Heb zelf helemaal geen problemen.

Ik gooi maar iets op.

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
koppelmeister
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 19:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat bedoel je precies met de voeding??

Golf MK3 VR6 95'

WWW.DUBFANATICS.COM

Weegschaal Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van koppelmeisterBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ArjanTDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 27

Auto: Jetta 2.0TDI Sportline
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 21:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je er een verloop stekker tussen? Wissel die anders eens om met de andere kant.....

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van ArjanTDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
kbonthond
Lite Member

Leeftijd: 29
Auto: VW Golf V
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 22:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Waar heb je precies die massakabel op aangesloten aan je unit?

Mij lijkt een slechte verbinding het meest waarschijnlijk. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door geoxideerde contacten in je verloopstekkers. Zijn deze wel waterdicht uitgevoerd (rubbertjes om de contacten)?

Weegschaal Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van kbonthondBekijk gebruikers profielStuur PM
koppelmeister
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 22:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Verloopstekker?
Nee het is Af Fabriek Xenon!!
Dus geen verloopstekkertjes oid

Golf MK3 VR6 95'

WWW.DUBFANATICS.COM

Martijndeboer
Lite Member

Auto: Golf IV TDI 81kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2009 23:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Same problem here...

Ben ook benieuwd!

OfflinePersoonlijke Gallerij van MartijndeboerBekijk gebruikers profielStuur PM
lince
Lite Member

Leeftijd: 32

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2009 01:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb dit eens met een Mazda 6 gehad. Lampen erin, paar dagen goed en daarna deed ie raar. Weer nieuwe lampen erin...weer paar dagen goed, deed ie weer raar. De goeie lamp van de andere kant naar de slechte kant gezet, weer paar dagen goed en weer raar doen. Dezelfde lamp terug gezet naar de goeie kant....ook raar doen :S
Bleek dat de starter niet goed was en de lamp had verziekt. Nieuwe starter erin, verse lampen en probleem was weg.

Maagd Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van linceBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Sascha
Lite Member

Leeftijd: 31
Auto: VW Golf IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2009 13:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

koppelmeister schreef:
Verloopstekker?
Nee het is Af Fabriek Xenon!!
Dus geen verloopstekkertjes oid

Af fabriek xenon is toch uit te lezen met VAG Com?

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van SaschaBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Martijndeboer
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2009 20:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb onlangs geconstateerd (doordat ik een coming en leaving home module heb) dat de xenon van de rechterlamp, welke bij mij dus ook knippert, wegvalt tijdens het starten wanneer de xenonprotectie niet actief is...

Ben er nog niet uit wat het is, maar misschien toch de stekkers???

kbonthond
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 21:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nou, gisteren wenste mijn linker koplamp niet meer te branden. In mijn geval wordt de lamp gestart, brandt dan blauw (zoals gebruikelijk), kleurt daarna iets witter en gaat uit. Na het uitgaan flitst de lamp nog 1 keer aan-uit, waarna het over is. Is dit hetzelfde bij jullie, of flikkert hij bij jullie constant?

Gezien de verhalen in dit topic, weet ik niet waar ik moet beginnen met uitwisselen...

Weegschaal Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van kbonthondBekijk gebruikers profielStuur PM
bertxl
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Auto: Fiat Punto Evo (diesel)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 22:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En als de lamp eenmaal opgestart is blijft die dan gewoon aan of flikkert hij dan nog ?

Weegschaal Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van bertxlBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
kbonthond
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 22:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Optie 3: lamp is en blijft uit na de tweede flits.

Martijndeboer
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 01:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lamp flikkert nog als ie eenmaal brand

larsvanderkaa
Lite Member

Auto: Golf IV
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2009 22:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je je lampen aanzet stellen deze dan in hoogte of heeft een IV deze functie niet???

OfflinePersoonlijke Gallerij van larsvanderkaaBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekFasttech
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>Eenzet Automotive
JosUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Diesel ServiceOptiMotor
Van der VeldenVotrade
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Celtemp

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics