Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
WSB Heerenveen
Full Member
Full Member

Leeftijd: 45
Auto: Golf variant TDiOettinger ,Caddy 1.9 SDi ,Lupo.1.4 L T5 gp 2.0 cr TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 21:32  Onderwerp:   Audi presenteert nieuwe A8 in Miami Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Audi presenteert nieuwe A8 in Miami.

1 december 2009

Audi heeft de nieuwe A8 in Miami voorgesteld. Verwacht geen vernieuwend design of een scala aan nieuwe technieken, de nieuwe A8 borduurt sterk voort op het uitgaande model.

Audi heeft de nieuwe A8 klaar en presenteert de auto in Miami. De auto is gegroeid tot een lengte van 5,44 meter, waarvan 2,99 meter tussen de wielen. Dat belooft veel goeds voor de beenruimte achterin. De achterpassagiers worden naar wens verwend met ventilerende en masserende stoelen. Optioneel levert Audi aparte fauteuils achterin.

De nieuwe A8 is uiteraard weer voorzien van een aluminium spaceframe. Aan de voorkant monteert Audi nogal opzichtige LED-dagrijverlichting. Daar blijft het niet bij, zowel de koplampen als de achterlichten zijn voorzien van LED-techniek. Audi is bij het ontwerpen van de A8 behoorlijk conservatief te werk gegaan. De auto oogt wel erg behoudend en dat terwijl vernieuwing in dit segment erg belangrijk is. Het interieur heeft wél een volledig nieuwe lijnvoering en wordt opgefleurd door sfeerverlichting.

Op technisch gebied heeft de nieuwe A8 weinig nieuwtjes. De adaptieve cruise control remt wanneer nodig af totdat de auto stilstaat en de nachtzichtassistent kan voetgangers herkennen. De nieuwe A8 komt in eerste instantie met een dieselmotor en een benzinekrachtbron op de markt. Die laatste is een 4.2 V8 met 373 pk. De dieselmotor is een 372 pk sterke 4.2 V8 TDI, later volgt nog een 3,0 liter TDI met start/stop-systeem die slechts 159 g/km CO2 uitstoot. De nieuwe A8 staat in april in de showroom met een vanafprijs van 113.900 euro.

Voor meer foto"s en bron ; http://www.autokopen.nl/autonieuws/2009/december/Audi_presenteert_nieuwe_A8_in_Miami.html

Cool Zwaai

Groetjes John en Jort Kelder

Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van WSB HeerenveenBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 21:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik begin vast te sparen...

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 21:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

H@ns schreef:
Ik begin vast te sparen...

Dan ben je te laat....

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Pieter_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 25
Auto: Seat Ibiza 6K2
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 21:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

kan de voorkant niet echt mooi vinden....

Weegschaal Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van Pieter_TdiBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 21:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TDI Powerrrr schreef:

Jij bent gek.

Knipoog

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Ibiza130
Moderator
Moderator

Leeftijd: 27
Auto: Seat Ibiza 6L Sport (asz++)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 22:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Grappig dat ze van de dikke auto's weer terug gaan naar wat slanker gelijnde modellen. Ook bij de nieuwe BMW's zie je dat terug.

Begrijp ik nou goed dat het dimlicht ook van LED techniek is? Zie zo gauw ook geen lens door die LED slinger heen.

240 PK en 460 NM
Mijn project

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Ibiza130Bekijk gebruikers profielStuur PM
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 17
Auto: Jetta 2.0TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2009 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nee, doe mij maar de oude A8.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Pieter_Tdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2009 09:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Jij bent gek.

Knipoog

bedoel dan met name de vormgeving van de koplampen!

Weegschaal Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van Pieter_TdiBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
El Pino
Moderator
Moderator

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 dec, 2009 10:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vind hem helemaal in de lijn der verwachting.. Audi.

Steenbok  Tijger OnlinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
smi73balk

Leeftijd: 39

Auto: Touareg 3.0 tdi V6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 18:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wordt er niet echt mooier op nee...... oude model A8 Oke

Sipko

Vagcom 10.6 (x64) user

Stier Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van smi73balkBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
H@ns
Full Member
Full Member

Auto: Audi A4 2.7 TDI, A2 1.2 TDI en VW Lupo 3L 1.2 TDI (2x)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 18:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij ieder nieuw model van Audi moet ik ruime tijd wennen. Maar uiteindelijk vind ik ze mooi!

@Martin: ik spaar voor een 2e-handsje/hansje

Audi A4 Avant 2.7 TDI multitronic Audi A2 1.2 TDI VW Lupo 3L 1.2 TDI
VDCS v11.11

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van H@nsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
charvel
Full Member
Full Member

Leeftijd: 52

Auto: Volkswagen Jetta 103Kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 19:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooie auto. Maar ik ben ook niet zo gecharmeerd van die LED-dagverlichting..

Jetta BKD

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van charvelBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 20:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb er geen verstand van _Tdi schreef:

Geef mij ook maar een SEAT front In deuk

Wederom een plaatje!

Laatst aangepast door ps op vr 04 dec, 2009 20:40, in totaal 1 keer bewerkt
Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Pieter_Tdi
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 20:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
Geef mij ook maar een SEAT front In deuk

net zo'n excersitie als met de exeo bedoel je In deuk

ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2009 20:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Pieter_Tdi schreef:
net zo'n excersitie als met de exeo bedoel je In deuk

Die lijkt alleen maar op een A4.

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Van der VeldenVotrade
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a><a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
OptiMotorJD Engineering
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Fasttech
Eenzet AutomotiveVagtechniek
Jos
Diesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!Celtemp
Paul Versteeg Autos

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics