Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2010 16:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heel toevallig staat er een stuk geschreven in de Kampioen Juni/Juli(anwb-blad) over deze route.

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 12:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Image

De Silvretta Hochalpenstrasse in Oostenrijk is ook heel erg mooi! Je moet wel een paar euro betalen om er overheen te mogen.

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
caddyed
Lite Member

Leeftijd: 40
Auto: VW Caddy II TDI ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 17:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ben vorige week met de Caddy in het Zwarte Woud geweest nabij de Feldberg. Ik heb daar ook ongelofelijke leuke routes gereden, waar ook een paar flinke hellingen bij zaten en haarspeld bochten waar je de wagen omheen moet vouwen. De laatste heb ik twee keer gedaan, voor de fun en de driving skils te oefenen.

Waterman Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van caddyedBekijk gebruikers profielStuur PM
caddyed
Lite Member

Leeftijd: 40
Auto: VW Caddy II TDI ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2011 18:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit jaar weer het Zwarte Woud aangedaan, om daarna naar Zuid-Oost Zwitserland te gaan.
Helaas had in het Zwarte Woud de turbo van de Caddy er geen zin meer in en heb ik via de verzekering een splinter nieuwe(1KM op de teller) Cross Touran met TSI motor gekregen Heel blij Ik vroeg om gelijkwaardig vervoer tong uit

In Zwitserland via Davos kwam ik terecht in het plaatsje Zernez, waar ik heb overnacht op een camping. De bergpass autoroute vanaf Davos naar Zernez was zeer mooi en gaaf om te sturen.
Vanuit Zernez ben ik door een 4KM lange één baans tunnel beland in het Italiaanse Livigno. Vandaar uit naar Bormio, in deze route zaten verrassende stukken weg.

Let wel: Ik had niks gepland en ben gewoon gaan rijden naar wat me wel interessant leek.

Bij Bormio zag ik een bord met Stelviopass verschijnen, die naam kwam me bekend voor, dus die maar genomen. Wow, wat was dat mooi en gaaf om daar omhoog te rijden.

En toen: Ik hoef verder niks te zeggen.

Image

Vrijdag zag ik een oude aflevering van TopGear. Het blijkt dat ik gewoon De Route heb gereden Cool

De Cross Touran reed niet verkeerd. Stuurde en remde goed, alleen viel die TSI motor mij wat tegen. En luste ook wel een slokje.

Waterman Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van caddyedBekijk gebruikers profielStuur PM
Gunther
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: Golf 4 ASZ Special
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2011 19:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi

Inderdaad allemaal prachtige wegen, Grimsel furka en Sustenpass is prachtig en goed in een dag te doen, eventueel met de gotthardpass. Ik heb ze vanaf een camping in andermatt gedaan, zit je mooi midden tussen alle passen.

zeker ook even bij de rhonegletsjer stoppen

je kunt daarna vanuit andermat zuid / oost gaan richting Zernez of Stelvio zoals eerder genoemd dan heb je nog de Fluela pas.

Als je een stukje onverhard niet erg vindt kun je bij de stelviopas ook afslaan op de umbrailpas, meestal een stuk rustiger, maar erg smal.

groet,

Martin

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van GuntherBekijk gebruikers profielStuur PM
Luftwaffe
Full Member
Full Member

Leeftijd: 27
Auto: Golf IV 1.9TDI Pacific
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2011 19:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

caddyed schreef:

Vrijdag zag ik een oude aflevering van TopGear. Het blijkt dat ik gewoon De Route heb gereden Cool

Klopt inderdaad. Het is de Stelvio pas!! volgens top gear "the best driving road of the world" Ik ben ook van plan hem een keer te rijden. De gehele route die ze in de betreffende aflevering rijden is ongeveer 400km geloof ik... heb het uitgezocht! erg mooi!!

Een mooie routen van ongeveer 600 km langs al deze wegen is ongeveer zo:

- start in Gersau, via de San Bernardinopas (2/13) naar Tiefencastel.

- via de Julierpas (3) langs Silvaplana (27/29) naar st. Mortiz.

- Dan via de SS301 langs Forcola naar Bormio Italie.

- Vervolgens via de Stelviopas SS38 richting Stelvio.

- Dan via de SS41 weer terug naar zwitserland, en dan via de Ofenpass (2Cool door het Zwitsers National Park naar Zernez.

- Van Zernez (Engadin valley) via de Fluelapas (2Cool langs Sucsh naar Davos.

- Vervolgens naar de eindbestemming Wadenswil of Wetzikon.

Tik dit in google maps en je combineert al de routes van TG die in ze in Zwitserland rijden!

Het gaat niet om de eindbestemming maar om de reis erna toe;)
AXR + VB = 203pk / 421Nm

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van LuftwaffeBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2011 20:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De Hochalpenstrasse Grossglockner is ook erg de moeite.
Met wat geluk spot je ook nog een proto voorzien van camouflage.

http://www.grossglockner.at/
Image

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
Diesel Powerrrrr
Full Member
Full Member

Leeftijd: 36
Auto: Volkswagen Passat Variant Comfortline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2011 10:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oostenrijk is voorzien van veel mooie routes. De Grossglockner strasse hebben we al een paar keer gereden. Ook de Nockalm strasse is mooi.
Altijd leuk om te rijden.

Waar je zelf achter komt, vergeet je niet

Weegschaal Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van Diesel PowerrrrrBekijk gebruikers profielStuur PM
Princeps
Lite Member

Leeftijd: 19

Auto: Vw Golf V variant 1.9TDI (105pk) 2008
belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2011 10:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De SP105/SP49 van Alghero naar Bosa Marina op Sardinië is ook geweldig mooi. Vooral 's avonds, dan zie je de hele weg de zon ondergaan in de zee.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van PrincepsBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Votrade
FasttechVagtechniek
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>JD Engineering
Paul Versteeg AutosDiesel Service
Uw advertentie hier? Mail ons!Van der Velden
CeltempJos
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Eenzet AutomotiveOptiMotor

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics