Dit jaar weer het Zwarte Woud aangedaan, om daarna naar Zuid-Oost Zwitserland te gaan.
Helaas had in het Zwarte Woud de turbo van de Caddy er geen zin meer in en heb ik via de verzekering een splinter nieuwe(1KM op de teller) Cross Touran met TSI motor gekregen

Ik vroeg om gelijkwaardig vervoer
In Zwitserland via Davos kwam ik terecht in het plaatsje Zernez, waar ik heb overnacht op een camping. De bergpass autoroute vanaf Davos naar Zernez was zeer mooi en gaaf om te sturen.
Vanuit Zernez ben ik door een 4KM lange één baans tunnel beland in het Italiaanse Livigno. Vandaar uit naar Bormio, in deze route zaten verrassende stukken weg.
Let wel: Ik had niks gepland en ben gewoon gaan rijden naar wat me wel interessant leek.
Bij Bormio zag ik een bord met Stelviopass verschijnen, die naam kwam me bekend voor, dus die maar genomen. Wow, wat was dat mooi en gaaf om daar omhoog te rijden.
En toen: Ik hoef verder niks te zeggen.
Vrijdag zag ik een oude aflevering van TopGear. Het blijkt dat ik gewoon De Route heb gereden
De Cross Touran reed niet verkeerd. Stuurde en remde goed, alleen viel die TSI motor mij wat tegen. En luste ook wel een slokje.