Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
charvel
Full Member
Full Member

Leeftijd: 52

Auto: Volkswagen Jetta 103Kw
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:14  Onderwerp:   Problemen of juist niet van de 2.0Tdi motoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als tegenhanger van het slechte Jetta topic, mss een idee om ook de goede ervaringen te posten..Ikzelf zal even beginnen..

1. Jetta met BKD-motor..8000km gereden(stand 64000km)..Tot nu toe alleen twee portiersloten..( Charvel).

Jetta BKD

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van charvelBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ga nou niet te optimistisch worden Dick.
Maar wat ik een voordeel vind, je kan er zo lekker aan sleutelen.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Hoe is het met jouw BKD Martin ? Waterpompjes lust ie ook? tong uit

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hou op.....hij had een 1.9, de hele Ardeche is onder een milieuramp bezweken......

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

R@lph schreef:
Hoe is het met jouw BKD Martin ? Waterpompjes lust ie ook? tong uit

Gr. Ralph

Was een immitatie geval en domme pech kan je een BKD niet aanrekenen.

Maar mijn BKD.... Turbo en cilinderkop, turbo was het gevolg van een gescheurde turbo slang (het korte bochtje gelijk op de turbo). Ben zo tevreden met mijn BKD dat ik hem lekker mee verhuist heb naar mijn nieuwe auto. Motor gaat dus gewoon weer een auto mee.

Ik kan je vertellen dat ik meer nokkenassen en stoters heb vervangen van 1.9s dan cilinderkoppen van een 2.0.
Turbo lijkt bij een 1.9 ook gevoeliger, zal elkaar niet veel ontlopen.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
Hou op.....hij had een 1.9, de hele Ardeche is onder een milieuramp bezweken......

Hee maatje, moet jij je zwemdiploma niet gaan zoeken?

charvel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 22:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:

Wat er eventueel aan de mijne kapot gaat, zal ik posten Martin.
Tot nu toe rijdt het heerlijk..
Eerlijk gezegd spaar ik stiekem al voor een turbo-upgrade, mocht de VA stuk gaan. tong uit Voor hetzelfde gaat ie 2 ton mee. We zien wel.. Grijns
Daarom heb ik ook besloten niet te chippen. Zonde geld voor een eventueel vgl programmaatje.
Morgen wordt ie gelogd door Ditmar, zal mij benieuwen..

Jetta BKD

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van charvelBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
nol39
Lite Member

Auto: Octavia 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 23:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn BKD heeft nu 2 ton gelopen, waarvan 50.000 km door mijzelf. Kleine airco ventilator vervangen,en kort geleden piepte de dynamo eruit.Voor de rest het reguliere onderhoud.Olieverbruik is ook nihil.
Maarrrr.................................als je hier de horror verhalen leest,...............wil je van je leven geen BKD kopen/rijden.

Zolang hij geen 'problemen gaat geven bij mij mag hij blijven,want ik vind het een pittig en krachtig blokkie!!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van nol39Bekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 okt, 2010 09:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Was een immitatie geval en domme pech kan je een BKD niet aanrekenen.

Maar mijn BKD.... Turbo en cilinderkop, turbo was het gevolg van een gescheurde turbo slang (het korte bochtje gelijk op de turbo). Ben zo tevreden met mijn BKD dat ik hem lekker mee verhuist heb naar mijn nieuwe auto. Motor gaat dus gewoon weer een auto mee.

Ik kan je vertellen dat ik meer nokkenassen en stoters heb vervangen van 1.9s dan cilinderkoppen van een 2.0.
Turbo lijkt bij een 1.9 ook gevoeliger, zal elkaar niet veel ontlopen.

vag concern maakt gewoon rommel Smile

Punt is dat de meeste die posten beginnen met posten nadat ze problemen kregen.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
barry
Full Member
Full Member

Leeftijd: 36

Auto: Volkswagen Golf
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 okt, 2010 09:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik zou zo weer een BKD kopen in ieder geval, pech kan je met alle merken hebben.

Nou heeft vw wel zijn standaard voorkomende dure problemen, maar ja dan koop je wat anders en kijk je wat daar mee gebeurt.

Steenbok Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van barryBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: za 09 okt, 2010 09:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Hee maatje, moet jij je zwemdiploma niet gaan zoeken?

Nu je het zegt.....................ik wil hem weer terug! Je bent er maar mooi bij Duinrell mee binnengekomen!

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Jetta V
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 08:06  Onderwerp:   Re: Problemen of juist niet van de 2.0Tdi motoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

charvel schreef:
Als tegenhanger van het slechte Jetta topic, mss een idee om ook de goede ervaringen te posten..Ikzelf zal even beginnen..

1. Jetta met BKD-motor..8000km gereden(stand 64000km)..Tot nu toe alleen twee portiersloten..( Charvel).

Als je goed leest is mijn topic (daar doel je denk ik op) over de Jetta niet slecht. Ik heb dan motorische problemen gehad maar juiste de motor krijgt van mij ook een pluim in dat zelfde topic, als het gaat om de beleving, net als de gehele Jetta.

Bij dezelfde kmstand als de jouwe was er bij mijn Jetta ook nog niets aan hand. Het begon na 100.000 km.
Dat sommige onderdelen onder coulance zijn vervangen (cil.kop bv) zegt voor mij ook iets.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Jetta VBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
charvel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 16:17  Onderwerp:   Re: Problemen of juist niet van de 2.0Tdi motoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jetta V schreef:
Als je goed leest is mijn topic (daar doel je denk ik op) over de Jetta niet slecht. Ik heb dan motorische problemen gehad maar juiste de motor krijgt van mij ook een pluim in dat zelfde topic, als het gaat om de beleving, net als de gehele Jetta.

Bij dezelfde kmstand als de jouwe was er bij mijn Jetta ook nog niets aan hand. Het begon na 100.000 km.
Dat sommige onderdelen onder coulance zijn vervangen (cil.kop bv) zegt voor mij ook iets.

Oke

Kopproblemen horen na bj2007 over te zijn.
Logje zag er goed uit van mijn BKD..Wel een licht olieverbruik.
Kmstand nu 64000..

Jetta BKD

Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 16:49  Onderwerp:   Re: Problemen of juist niet van de 2.0Tdi motoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

charvel schreef:
Oke

Kopproblemen horen na bj2007 over te zijn.

Na modeljaar 2007 werd de BKD ook niet meer gebruikt... Knipoog

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
charvel
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 16:52  Onderwerp:   Re: Problemen of juist niet van de 2.0Tdi motoren Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:
Na modeljaar 2007 werd de BKD ook niet meer gebruikt... Knipoog

Heb ik toch mooi een van de laatste dus.. tong uit

Jetta BKD

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

FasttechJos
Van der Velden<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Paul Versteeg AutosVotrade
Celtemp
OptiMotor<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Eenzet AutomotiveUw advertentie hier? Mail ons!
Vagtechniek
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics