Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
turbora145
Lite Member

Leeftijd: 31
Auto: Seat Leon Cupra4 TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:25  Onderwerp:   Seat Leon Cupra 4x4 TDI Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Iemand die mij kan helpen in mijn zoektocht naar meer informatie omtrent
het aanschaffen en plaatsen van flexibelle leidingen voor mijn intercooler?
Later van tijd wens ik een andere IC te plaatsen.

Alvast bedankt op voorhand!

Grtz

Deze vond ik toevallig...
http://www.iq-parts.nl/?gclid=CNDr7PifgKUCFcaHDgod_jHJgg
Echter ben ik absoluut niet op de hoogte welke ik nodig heb.
Quasi binnen diameter en werkdruk...
Hoop info en eventueel kostprijzen te vinden.

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van turbora145Bekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Passat 3C
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat is er mis met je huidige FMIC dan?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zonde om een ander FMIC op te zetten.

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
turbora145
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 21:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit is niet noodzakelijk nodig...
Maar mijn flexibelle darmen moeten vernieuwd worden.
En daar mee zat ik in gedachten om toekomst gericht meer pk's te behalen.
Dat bracht me aan het idee om een nieuwe FMIC te monteren.
Maar voorlopig zoek ik met spoed naar nieuwe darmen voor mijn FMIC.

Alvast bedankt voor jullie respons

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van turbora145Bekijk gebruikers profielStuur PM
Fullhouse
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 21:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Met je orginele FMIC kun je al heel veel pk's uithalen.

Inlaattemperatuur wordt met dit weer niet warmer dan 25 graden Mrgreen

En als je slim bent, plaats je tussen je slangen dikkere pakkingen.
Zo blijven ze ook beter op hun plaats zitten.

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
leon topsport
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 21:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja dikkere o ringen kun je doen en de buizen vastzetten door er parkers in te draaien zodat ze niet meer los kunnen schieten.
Alleen andere darmen gaat niet, je zou dan alles in 1 keer moeten doen, dus ic en slangen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van leon topsportBekijk gebruikers profielStuur PM
turbora145
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 22:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hey thnx voor je reply.
Dus het is niet mogelijk die darmen bij Samco of Forge appart te bestellen?

Grtz

leon topsport
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 22:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nee want die passen niet op je orginele ic, het is alles of gewoon orgineel

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van leon topsportBekijk gebruikers profielStuur PM
turbora145
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 22:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

leon topsport schreef:
nee want die passen niet op je orginele ic, het is alles of gewoon orgineel

Ah, dat wist ik niet.

Enig gedacht wat zo'n complete set up zou kunnen kosten?

Ik kan mis zijn als ik zeg dat ik denk dat de origine slangen het vermogen niet verdragen.

Deze was mijn vorige TDI => http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=40167&highlight=

De Leon zal hetzelfde ondergaan! Zonder badlook In deuk

Tjen il-vec
Lite Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Leon Topsport TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 02:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nah ja, ik kan het ook mis hebben maar vermogen wordt niet alleen bepaald adhv de laaddruk. Of je nu 100 of 200 pk hebt de laaddruk verschillen zullen niet dusdanig toenemen dat het originele syteem dat niet aan zou kunnen. De verbindingen van een ARL intercoolersysteem zijn sowieso niet al te sterk maar sterk genoeg om de laaddruk vast te houden, ook na een chip. Het enige wat ik heb gemerkt is dat de nokjes die aan de verbindingsstukken zitten op termijn willen afslijten waardoor de boel niet helemaal meer wordt geborgd en er uiteindelijk afschiet. De oplossing mijns inziens is gewoon vervangen voor een origineel onderdeel. Ik heb er nu twee moeten vervangen op 230dkm waarvan er 190dkm met 180pk is rondgereden.... niet echt spannend dus.

Ik heb ook gekeken naar een compleet systeem van Samco maar het doet hetzelfde, kost een flink bedrag en is eigenlijk cosmetisch in mijn geval.

Wellicht een overweging als je een grotere turbo gaat monteren en naar serieus vermogen gaat Denk

Cupra R lip
Xenon 6000K

Leeuw Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Tjen il-vecBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 07:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
De verbindingen van een ARL intercoolersysteem zijn sowieso niet al te sterk maar sterk genoeg om de laaddruk vast te houden, ook na een chip

Nou dat laatste ben ik het niet echt mee eens, die orginele koppelingen, blijven keer op keer lekken, je houd er werk mee, en lucht lekkage is best wel schadelijk , een turbo die warmer wordt, waardoor het vermogen sneller afneemt, als je wat langer doortrapt, bij een eerste run op de rollenbank zul je er misschien niet veel van zien, maar als je hem langer belast, zal ie duidelijk in kakken.
Als je een systeem met slangklemmen hebt ben je daar gewoon af, en kun je een systeem echt dicht krijgen.

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Fullhouse
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 13:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Nou dat laatste ben ik het niet echt mee eens, die orginele koppelingen, blijven keer op keer lekken, je houd er werk mee, en lucht lekkage is best wel schadelijk , een turbo die warmer wordt, waardoor het vermogen sneller afneemt, als je wat langer doortrapt, bij een eerste run op de rollenbank zul je er misschien niet veel van zien, maar als je hem langer belast, zal ie duidelijk in kakken.
Als je een systeem met slangklemmen hebt ben je daar gewoon af, en kun je een systeem echt dicht krijgen.

Ik rijd nog steeds met de orginele aansluitingen behalve de pakkingen.
Deze zijn dikker.

Geen druppel olie te zien hoor bij mij Aanbid

eddyfr
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: seat ibiza fr
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 15:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=52515

Tja originele kliksysteem, veel kms + meestal planken + laaddruk rond 3bar ==> ga ni lang meegaan zenne. Dat is mijn gedacht ervan.