Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
overbeek
Lite Member

Auto: VW Golf V
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 03 nov, 2010 23:30  Onderwerp:   Potenza S001 Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Weet iemand al iets over deze band?
de voorbandjes gaan vrij snel kwa slijtage en vroeg me af of je deze kan vergelijken met de ps3

OfflinePersoonlijke Gallerij van overbeekBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Blaas
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 15:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De S001 komt uit de diverse tests beter naar voren.

Ik weet niet hoe je duits is maar kijk eens op deze pagina.

Als alle plaatjes bekijkt, kom je alle banden en hun plaats op de lijst tegen met de goede en slechte eigenschappen.

Ze liggen bij mij op de vooras maar slijten niet overdreven of zo.
Ik heb geen ervaring met de ps3

OfflinePersoonlijke Gallerij van BlaasBekijk gebruikers profielStuur PM
overbeek
Lite Member

Auto: VW Golf V
blank.gif
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 18:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Met serieus doorrijden slijten alle banden natuurlijk maar
ga denk de s001 maar eens testen.

OfflinePersoonlijke Gallerij van overbeekBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Dianick
Full Member
Full Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 04 nov, 2010 22:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb ooit een set S002 Pole Positions gehad.
Lekker bandje maar hebben de 20000km niet gehaald.
Ik weet niet in hoeverre de s001 lijkt op de s002's

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
DennisASZ
Lite Member

Leeftijd: 27

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2011 13:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Echt een SUPER band!
Heel veel grip, ook bij natte omstandigheden.

Normaal heb ik ze op 2,5bar staan 225/45/17 en op het circuit gaan ze naar 2,0bar en dan heb je helemaal veel grip!

Ze zitten er nu zeker al 15dkm onder en zitten rond de 4mm, dus slijtage valt erg mee! (Wel al een paar keer voor en achter gewisseld).

Zeker weten ga ik weer voor deze band! Voorheen altijd fan van Dunlop SP9000, maar die zijn niks in vergelijking met de Bridgestone.

Weegschaal Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van DennisASZBekijk gebruikers profielStuur PM
El Pino
Moderator
Moderator

Leeftijd: 25

Auto: Seat Ibiza 6L
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2011 14:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goeie topic kick Knipoog.

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
MenW
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 12:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb de Bridgestone S-001 er nu een half jaartje onder, de band is super.
Maar één groot bezwaar, de slijtage is best flink Pissig .
Ze liggen onder een Audi Quattro, rijdt soms bepaalde bochten stevig door maar na 10000 km staan de achterbanden al op minder dan 5 mm, de voorbanden zijn onder coulance vervangen door Bridgestone (trilling die er niet uit wilde). En mijn voorbanden zitten er nu 4000 km onder, en die staan nu ook al bijna op de 5 mm. De auto wordt niet veel belast door hard optrekken, gas geven wordt enkel gedaan als deze echt warm is (lange ritten). En buiten rotondes doen we er niet gek mee Nee
Grip/geluid ed. is echt goed te noemen, maar denk dat de Dunlop SportMAxx TT een betere keuze zou zijn geweest voor onder deze auto..

Iemand nog suggesties?

OfflinePersoonlijke Gallerij van MenWBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW Caddy ALH
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 18:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

MenW schreef:
Heb de Bridgestone S-001 er nu een half jaartje onder, de band is super.
Maar één groot bezwaar, de slijtage is best flink Pissig .
Ze liggen onder een Audi Quattro, rijdt soms bepaalde bochten stevig door maar na 10000 km staan de achterbanden al op minder dan 5 mm, de voorbanden zijn onder coulance vervangen door Bridgestone (trilling die er niet uit wilde). En mijn voorbanden zitten er nu 4000 km onder, en die staan nu ook al bijna op de 5 mm. De auto wordt niet veel belast door hard optrekken, gas geven wordt enkel gedaan als deze echt warm is (lange ritten). En buiten rotondes doen we er niet gek mee Nee
Grip/geluid ed. is echt goed te noemen, maar denk dat de Dunlop SportMAxx TT een betere keuze zou zijn geweest voor onder deze auto..

Iemand nog suggesties?

Welkom

Continental Contactsport 3

Waterman Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 18:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

+1
Heb helaas nu SC 2 onder de auto, maar na 4 jaar SC3 rijden is dit echt een drama!

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Jos_br
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 19:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ps schreef:
+1
Heb helaas nu SC 2 onder de auto, maar na 4 jaar SC3 rijden is dit echt een drama!

Toevallig op speciaal verzoek juist de SC2 gemonteerd. Had het idee na het profiel te hebben bekeken dat deze ook anders was dan voorheen, verbeterd dus....Wat is er mis t.o.v. de SC3?

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Fullhouse
Full Member
Full Member

Leeftijd: 26
Auto: VW Golf 4 ARL
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 19:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat ze voor de SC2 tegenwoordig ook wel dezelfde componenten gebruiken als de SC3..

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 20:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik vind hem lawaaieriger en bij regen ook minder.
Moet alleen wel bekennen dat ze nu onder een ander type auto zitten dan voorheen. Het afrolgeluid is meer aanwezig, maar ook dat kan aan de auto liggen.
Had het idee dat de SC3 wat "zachter" qua compound is.

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
ibizaking
Full Member
Full Member

Leeftijd: 42
Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 20:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

voor grip heb ik toch nog de beste ervaring met de BridgestoneRE050a, alleen zijn Rowan en Stefan er nooit zo blij mee deze om een velg te wurgen Grijns wang schijnt nogal stijf te zijn Engel

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Full Member
Full Member

israel.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 21:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Daarom bestel ik altijd extra load banden.......

ibizaking
Full Member
Full Member

Leeftijd: 42
Auto: Seat IbizaFr
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 27 dec, 2011 21:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

waarom?

Schorpioen Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van ibizakingBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

OptiMotor
CeltempEenzet Automotive
JD EngineeringVan der Velden
Paul Versteeg Autos
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Fasttech
VotradeUw advertentie hier? Mail ons!
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a><a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JosVagtechniek
Diesel Service

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics